Norway - Mach-E ready for production

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Hei!

ja, det hadde kanskje vært litt for enkelt om forslaget mitt var rett, kjenner igjen den oversikta du limte inn over fra den engelske tråden no ja. Ingen compound out enda, bilen vart produsert 8.mai og compound in 13.mai, så satser på den er med båten.
Får du opp denne kode endringen så er nok bilen kommet ombord på skipet.

gobStatusCode : VPRT
gobStatusDesc : AtPort
vmacs2CharCode: 92
vmacs3CharCode: 721
vmacsStatusDesc: COMPOUND OUT

Hos meg kom den opp med denne kodeendringen ca. 1 uke etter at båten gikk gikk fra Veracruz. Og slik har kodene vært uforandret mens den har vært på skipet som etter "melkeruten" ankommer Antwerpen i neste uke etter nesten 4 uker til havs og etter å ha vært innom en del havner. Her må en ha tålmod, ting tar tid :)
Sponsored

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag

JanKn

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
225
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Da har jeg vært en tur hos Røhne & Selmer på Alnabru og sjekket VIN-nummer på dagens ankomne. Og der stod den gitt :cool:

Nå er de bare å få av plasten, montere hengerfeste og skiboks, og få på skilter. Gleder meg bitte-litte-grann :)

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production IMG_2907

RandyM

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
Da har jeg vært en tur hos Røhne & Selmer på Alnabru og sjekket VIN-nummer på dagens ankomne. Og der stod den gitt :cool:

Nå er de bare å få av plasten, montere hengerfeste og skiboks, og få på skilter. Gleder meg bitte-litte-grann :)

IMG_2907.jpeg
Du så vel ikke en grå FE med VIN som slutter på 612 mens du var der? ?

JanKn

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
225
Vehicles
Country flag
Du så vel ikke en grå FE med VIN som slutter på 612 mens du var der? ?
Sorry; sjekket kun de røde. Ser jo litt creepy ut å titte inn i vinduet på alle bilene :cool:

I dag leverete jeg innbyttebilen til taksering, og jeg skal oppom en tur i morgen med vinterdekkene. Hvis jeg ser din skal jeg si fra.

Tror det var 2 lastebiler som kom i dag, altså 16 biler i alle farger.

Jeg hadde to oppdateringer på timestampene i dag med to timers mellomrom, så jeg antok at det var lasting og lossing på lastebil. Og det stemte jo :)

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Får du opp denne kode endringen så er nok bilen kommet ombord på skipet.

gobStatusCode : VPRT
gobStatusDesc : AtPort
vmacs2CharCode: 92
vmacs3CharCode: 721
vmacsStatusDesc: COMPOUND OUT

Hos meg kom den opp med denne kodeendringen ca. 1 uke etter at båten gikk gikk fra Veracruz. Og slik har kodene vært uforandret mens den har vært på skipet som etter "melkeruten" ankommer Antwerpen i neste uke etter nesten 4 uker til havs og etter å ha vært innom en del havner. Her må en ha tålmod, ting tar tid :)
Tålmodigheten settes på prøve gitt?

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Hei,

i vår Facebook-gruppe ble det postet noe urovekkende i dag. Legger det ut her i tilfelle ikke alle forum-brukerne er på fb.

«Er det noen her inne som har fått beskjed om at bilen ikke blir utlevert. Dette pga problemer med at 12V batteriet lader seg ut ved lading av hovedbatteriet. Feilen er så graverende at det vil ta laaaang tid før den blir reparert. Bilen står i Antwerpen og blir der. Har fått tilbud om ny bil til bare kr 100.000,- mer....... Eller vi kan vente og håpe på en swap-bil. Forhandleren kunne ikke garantere at de fikk inn noen. Siste alternativ er å bestille en ny, med minimum 18 ukers leveringstid. Bilen var ferdigprodusert i midten av januar og har stått i Antwerpen siden 23 mars uten at vi har fått beskjed tidligere».

Har noen her fått samme beskjed fra Ford?

Guybrush

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
230
Vehicles
'21 MME RWD ER, Kawasaki ER6N, '15 e-Golf
Country flag
Hei,

i vår Facebook-gruppe ble det postet noe urovekkende i dag. Legger det ut her i tilfelle ikke alle forum-brukerne er på fb.

«Er det noen her inne som har fått beskjed om at bilen ikke blir utlevert. Dette pga problemer med at 12V batteriet lader seg ut ved lading av hovedbatteriet. Feilen er så graverende at det vil ta laaaang tid før den blir reparert. Bilen står i Antwerpen og blir der. Har fått tilbud om ny bil til bare kr 100.000,- mer....... Eller vi kan vente og håpe på en swap-bil. Forhandleren kunne ikke garantere at de fikk inn noen. Siste alternativ er å bestille en ny, med minimum 18 ukers leveringstid. Bilen var ferdigprodusert i midten av januar og har stått i Antwerpen siden 23 mars uten at vi har fått beskjed tidligere».

Mener jeg så noen amerikanere som hadde samme problem. Men der ble det ordnet ganske raskt visstnok.

JRI

Member
Threads
0
Reaction score
29
Vehicles
Mach E - FE
Country flag
Snakket med forhandler i dag. Bilen min er ankommet Drammen med båt nr 2. Han visste ikke hvor lang tid det ville ta å få bilen til forhandler, men estimerte minimum 4 uker. Det står fortsatt noen hundre biler igjen fra første båt i Drammen, så dette kan ta sin tid. Spurte også om hvorfor Ford gikk ut med at FE skulle bli først levert, noe som er laaaangt ifra det som er tilfellet- det valgte han ikke å svare på….

JanKn

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
225
Vehicles
Country flag
...... Spurte også om hvorfor Ford gikk ut med at FE skulle bli først levert, noe som er laaaangt ifra det som er tilfellet- det valgte han ikke å svare på….
Tror at FE som første leveranse til slutt-kunder var en del av opprinnelig plan. Men det var før Ford hadde detaljplanlagt og satt opp produksjonslinja.

Når de startet produksjonen fant de nok ut at det ville bli for dyrt og ineffektivt å kjøre dette som to separate linjer fra produksjon og helt til utlevering for alle land, så de valgte i stedet å gå for volum og time-to-market framfor å prioritere FE-kundene.

Tror ikke Ford offisielt kommer til å gi et vettugt svar på dette.

Vi får bite det i oss, og glede oss over at vi snart får noen fantastiske biler :)

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

IMG_2907.jpeg
Supert!

Kl. 10:00 er jeg eier ... - men de bekrefter at presset fra markedet, FB og ikke minst Forumet her ...
har blitt notert! - Ford leverte min på kontraktstid, og den var 22-24 uker, men vi ser at det går fortere og bedre nå ... - så stay in here ... ? :cool:

82 registrert i går og 574 i mai, tom. i går 20. mai ... https://elbilstatistikk.no/ det blir 100 vis de neste dagene ...
PROMETHEUS-LEADER avgang Zeebrugge 17. mai, ligger i Drammen nå ... https://drammenhavn.no//webkamera/

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Hei,

Hei, da tor jeg er gått litt ut over sine grenser, det har vert to poste i forumet, 1. på fiksen, så på etter fiksen ... det er også et problem for mange andre elbiler, og de anbefaler ha en slik eller lignende liggende ... https://motor.no/sma-nodstartere-imponerer-men-disse-ma-du-styre-unna/124250

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Supert!

Kl. 10:00 er jeg eier ... - men de bekrefter at presset fra markedet, FB og ikke minst Forumet her ...
har blitt notert! - Ford leverte min på kontraktstid, og den var 22-24 uker, men vi ser at det går fortere og bedre nå ... - så stay in here ... ? :cool:

82 registrert i går og 574 i mai, tom. i går 20. mai ... https://elbilstatistikk.no/ det blir 100 vis de neste dagene ...
PROMETHEUS-LEADER avgang Zeebrugge 17. mai, ligger i Drammen nå ... https://drammenhavn.no//webkamera/
Hei Gratulere, vis jeg også er heldig som deg med levering 22-24 uker så vil jeg ha den mellom 15 og 30 juni og da rekker jeg å få den til ferien. ?
Sponsored