Norway - Mach-E ready for production

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei. Mulig denne linken kan bli en enklere tracker for de som kommer senere
https://whereismymache.herokuapp.com/
Lite info foreløpig, men han skriver at han skal videre utvikle den i tiden fremover
Fant den på et engelsk forum
Sponsored

 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Vis det du skriver her blir realiteten også, så leveres bilen innen for det kontrakten siner. Min skal i følge den leveres mellom uke 24 og 26 som blir 14.6.21 til 03.07.21, det holder for meg, håper bare jeg får den før jeg skal på ferie.

Er det noen som vet om Ford sender med alle båtene mellom Zeebrygge og Drammen eller om de bruker et fast rederi. Nå kommer det jo nesten båter annenhver dag. Men de er fra forskjellig rederier og ikke alle like enkel å søke på VIN nummere som det er med UECC
Min bil kom med "City of Oslo" og den er ikke med UECC.
 

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Føler med deg. Har du kommet noe nærmere å få en årsaksforklaring fra Ford?
Ikke annet enn som nevnt i min tidligere post.


I sagaen "Den forsvunne Mach-E", skal vi i dagens episode høre om kjøperen som begynte å bli litt lei og sendte en mail til forhandleren om at han nå ville komme til bunns i saken. Forhandleren videresendte mailen til Ford Norge og ba de komme med en uttalelse. Ford kom tilbake med et standardsvar om at "tiden for kvalitetskontroll er individuell og bla, bla... normalt to uker, bla bla..."
Kjøperen (jeg) var ikke fornøyd med dette svaret og skrev direkte til Ford Norge. Fikk nok et standardsvar. Da gikk jeg litt mer direkte til verks og viste til alle detaljene rundt min bil som jeg har samlet opp over tid. Jeg godtok ikke at det at bilen fremdeles ikke var her bare skyldtes at den ikke "rakk" forrige båt. At den har vært i Antwerpen siden april og enda ikke er sluppet ut av kvalitetskontrollen må skyldes at den har en større eller mer alvorlig feil. Det at de ikke kunne bekrefte om eller hvorfor den ikke var klarert, var etter mitt syn et bevis på nettopp dette.
Siden de heller ikke kunne bekrefte om bilen var på vei FØR den var ombord i en båt, så kunne de heller ikke da anta om den kom på neste, eller neste, eller neste....

Jeg fikk til slutt en form for innrømmelse.

"Du har nok delvis rett i det du skriver.
Vi fikk akkurat vite at et lite antall av bestillinger til Norge nå må gjennom ytterligere utbedringer i Atwerpen før de sendes til Norge.

Dersom det har rammet din bil vil du bli kontaktet av din forhandler i løpet av kort tid, og du vil da få ytterligere informasjon om hvordan de vil løse dette."

Jeg ser over at flere nå har fått denne meldingen, så dette er tydeligvis iformasjon som nå har gått ut til forhandlerne. Min forhandler visste nemlig ingenting om dette før jeg fortalte han om det.

Dermed er det høyst usikkert når/om "min" bil kommer.


Men midt i alt dette er ikke alt mørkt for min del. Jeg var nemlig heldig og har klart å oppdrive en FE i Grabber Blue. Klar for levering om 1-2 uker!!!
Det er ikke helt fargen jeg ønsket meg, men jeg blir i det minste øyenfallende når jeg er på tur.
Så får jeg heller se når mitt tiltenkte eksemplar til slutt dukker opp, om jeg selger den blå og velger Iconic Silver allikevel.

Nå ser det ialelfall ut som om sommerferien er reddet allikevel. :)
 

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Spørsmålet er om "ytterligere utbedringer" da er snakk om knuste frontruter og glasstak som de snakker om i andre forumer her, som tydeligvis er umulig å oppdrive..
 


Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Aha det var deg det ja☺ Er for j….
Nå går jeg kun under «Han dér…» ?

Men jeg anser meg som en av de heldige, med tanke på at jeg klarte å få tak i et annet eksemplar for rask levering! ?
 
Last edited:

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Spørsmålet er om "ytterligere utbedringer" da er snakk om knuste frontruter og glasstak som de snakker om i andre forumer her, som tydeligvis er umulig å oppdrive..
Det kan være hva som helst. Trenger ikke være noe alvorlig, men tydeligvis noe som tar tid. Det er andre som har nevnt at de har hørt det står 60 «skadede» biler i Belgia.

Jeg har ikke sett/hørt dette bekreftet noe sted så enn så lenge tar jeg det som en «antagelse» eller «rykte». Men det kan stemme med forsinkelser og «ytterligere utbedringer».

Plausibelt er det også. Hvis noen ikke har festet lastestropper godt nok eller noe har røket i grov sjø… (eller nevnte glasskader)
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Hei. Hva anbefaler du at vi som da har gjort dette før vi ble kjente med dette gjør, holder det å avinstallere appen og installere den på nytt og vente med registrering til bilen overleveres. Fikk nesten inntrykk av Ford at det var bare å sette i gang og utforske alt rundet appen og bilen når bilen vi fikk beskjed på mail at bilen var ferdig produsert og på vei. men de har vel gjort noen erfaringer etter hvert og skjøt at dette med appen ikke var lurt. Problemet er jo også at alt nytt er spennende og man har jo kan ikke la være å prøve og forske.
Så anbefaler du at vi avinstallere appen og installere den på nytt, men ikke starter den opp før vi får utlevert bilen?
Hva er egentlig det som skjer om man har installert appen før overtagelse? Jeg installerte den på mobilen i det øyeblikket bestillingen ble bekreftet, og bilen er fortsatt ikke i produksjon. Bør jeg avinstallere den for sikkerhetsskyld?
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Hva er egentlig det som skjer om man har installert appen før overtagelse? Jeg installerte den på mobilen i det øyeblikket bestillingen ble bekreftet, og bilen er fortsatt ikke i produksjon. Bør jeg avinstallere den for sikkerhetsskyld?
Bare la være å trykke på aktivering, ikke så farlig.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Bare la være å trykke på aktivering, ikke så farlig.
Hmm, OK, ser ikke ut som at jeg har den knappen engang, men takk for 'the heads up' :)
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Ford ‘Min side’ har fått nytt brukersnitt. Flere som har det samme? Eller kan det være at siden endres ifm QA?
Nå går jeg kun under «Har dér…» ?

Men jeg anser meg som en av de heldige, med tanke på at jeg klarte å få tak i et annet eksemplar for rask levering! ?
Ja du var heldig som fant en annen bil for rask levering? Og GB er jo innmari lekker farge (men smaken er som b…). Håper du blir fornøyd?
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Hmm, OK, ser ikke ut som at jeg har den knappen engang, men takk for 'the heads up' :)
Husker ikke helt hvor bilen din er i løypa. Men ‘aktivering’ dukket opp hos meg i appen før bilen ble produsert.

Er bare å unngå fristelsen til å teste hva som skjer når man trykker på aktivering, og vente til overleveringen hos forhandler?
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Husker ikke helt hvor bilen din er i løypa. Men ‘aktivering’ dukket opp hos meg i appen før bilen ble produsert.

Er bare å unngå fristelsen til å teste hva som skjer når man trykker på aktivering, og vente til overleveringen hos forhandler?
Hmm, nå ble jeg usikker. Kanskje jeg har trykka på den knappen allerede og det er derfor jeg ikke ser den :/
 

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Joined
Feb 3, 2021
Threads
0
Messages
47
Reaction score
47
Location
Sandefjord Norway
Vehicles
Mach E
Country flag
Okay, something is happening. new update.

NEW

  1. contractSource: "Web
  2. gobStatusCode: "VITR"
  3. gobStatusDesc: "InTransit"
  4. vmacs2CharCode: "91"
  5. vmacs3CharCode: "711"
  6. vmacsStatusDesc: "COMPOUND IN "
OLD
  1. contractSource: "Web"
  2. gobStatusCode: "VPRT"
  3. gobStatusDesc: "AtPort"
  4. vmacs2CharCode: "91"
  5. vmacs3CharCode: "711"
  6. vmacsStatusDesc: "COMPOUND IN "


also
  1. Relevance: 1
  2. Distance: -225.3 ( Yesterday this was -2322 )
  3. Direction: 81.4
dont know what it means but sure hope its getting closer to me.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Husker ikke helt hvor bilen din er i løypa. Men ‘aktivering’ dukket opp hos meg i appen før bilen ble produsert.

Er bare å unngå fristelsen til å teste hva som skjer når man trykker på aktivering, og vente til overleveringen hos forhandler?
Kan du/dere se om jeg har aktivert det eller ikke?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1623434364735
Sponsored

 
 




Top