Min skal bare til Oslo, så jeg går vell sikker fra STOCKED til VAFD,Vil tro det blir store forskjeller på hva vi får ut fra etter Drammen. Til Drammen går jo alle bilene i samme transportrute, men fra Drammen er det forskjell på hvor de skal. F.eks hvis bilen skal direkte fra Drammen til en forhandler så er det nok en annen type leveranse enn f.eks min som skal via tog nordover på en ny transportetappe før den så skal på siste tur mot selve forhandleren fra en ny oppsamling, så det er mulig at jeg har fått "compound out" fordi den har gått direkte over i en ny kø for videre transport.
Hei, jeg har tidligere lagt ut snarveier til hvordan du kan se planlagte båter. Kan hende Ford Norge bestiller egne båter med jevne mellomrom fra Antwerpen i stedet for å send de til Zeebrygge, men det vet man ikke på forhånd.Noen som kjenner til om det er planlagt noen ny båt fra Antwerpen snart? Det har begynt å komme noen endringer på bilen.
Yay ? ?Just talked to my dealership, he send me transport papers, so my MME got send out from Drammen 24.06 and it’s coming to Sandefjord 28.06 so next week I will pick up the car ?
Jeg har sett at compund endrer seg under QA-prosessen også, så det virker som dette feltet er knyttet til også andre sjekk inn/sjekk ut-punkter enn bare inn/ut på havna eller båt.Hei. Det kan være at den nå er ferdig i kvalitetskontrollen og klar til neste båt. Det er i hvert fall de samme kodene jeg hadde før den min kom om bord i båt og kom til Drammen
Tipper din er med på neste båt. Vis den er kommet til Drammen i dag vil du mest sannsynlig får 92/721/out for så og endrer seg til 96/913/STOCKED. slik min gjordet. Du får følge med de neste dagene.
Jeg tror kodene er slik som nevnt nedenfor. det var slike koder når bilen min dro fra Veracrus til Antwerpen og ut og inn av kvalitetskontrollen i Antwerpen og når man kommer til havne i Antwerpen/Zeebrygge, så å gå med båt til Drammen.
91/711/in er inn på havna
92/721/out er inn på båt
etter ankomst Drammen har jeg nå 96/913/STOCKED
Nja, ikke helt enig. Transport-koden har endret seg for min bil underveis i QA-prosessen. Og tapps-endringene har noen tidligere postet også skjer ved bruk av skjermen i bilen (f.eks. ved brukertesting hos fabrikk), samt når noen prøver å aktivere via Ford Pass (det siste treffer jo oss som sitter remote og leker med appen?).Hei. Jeg tror at det vi får på
- Min Ford-konto og F12 gjelder endringen transport kodene for havn/båt i Amerika/Europa og bil i Norge og til slutt at den har ankommet forhandler "VAFD"
og på
- Remote Vehicle setup og F12 er endringene når bilen har blitt flyttet på eller startet/åpnet.
Er det flere som er enig i denne konklusjonen.
Se tidligere post fra @Terje med lenker til div nettsteder hvor du kan finne oversikt over båter. Går også an å bruke vesselfinder, både for å tracke en konkret båt og for å se hvilke båter som er forventet til Drammen når.Noen som kjenner til om det er planlagt noen ny båt fra Antwerpen snart? Det har begynt å komme noen endringer på bilen.
Jeg hadde en oppdatering på vehicleDateTime 0734 i dag.Se tidligere post fra @Terje med lenker til div nettsteder hvor du kan finne oversikt over båter. Går også an å bruke vesselfinder, både for å tracke en konkret båt og for å se hvilke båter som er forventet til Drammen når.
Har du endringer på bilen i dag? Siste hos meg var i går kl 0407.
Jeg har brukt en annen url som han utvikleren la ut for noen uker siden. Den viser bare begrenset info. Men med den lenka du delta fikk jeg opp mye mer og spot on info, og det jeg ellers henter via F12 stemmer. Dog mye kjappere å bruke dette enn F12. Takk!Funker ganske fint nå denne: https://whereismymache.herokuapp.com/
(ikke fått bekreftet om min er ankommet Drammen, men basert på andre sine oppdateringer/bekreftelser så er vel det mest sannsynlig)
![]()
Hei, ja denne var super, blir spennende å se om varsel via mail fungererFunker ganske fint nå denne: https://whereismymache.herokuapp.com/
(ikke fått bekreftet om min er ankommet Drammen, men basert på andre sine oppdateringer/bekreftelser så er vel det mest sannsynlig)
![]()