Norway - Mach-E ready for production

OP
OP
tormodg

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Min er nok ikke klar til produksjon nei, får bare "Order with guid 10060070 not found for current user in current BaseStore".

Bestilt gjennom Sulland Gruppen på Kongsvinger.

Forhandleren kan fortelle meg at levering er i mai, så han har tydeligvis mer informasjon enn Ford vil gi meg akkurat her.

Og dette til tross for at jeg fikk beskjed 9. desember om at bilen er klar til produksjon. Forstår ikke hvorfor Ford velger å lure folk til å tro at ting er i ferd med å skjer når det ikke er tilfelle.
Sponsored

 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Min er nok ikke klar til produksjon nei, får bare "Order with guid 10060070 not found for current user in current BaseStore".

Bestilt gjennom Sulland Gruppen på Kongsvinger.

Forhandleren kan fortelle meg at levering er i mai, så han har tydeligvis mer informasjon enn Ford vil gi meg akkurat her.

Og dette til tross for at jeg fikk beskjed 9. desember om at bilen er klar til produksjon. Forstår ikke hvorfor Ford velger å lure folk til å tro at ting er i ferd med å skjer når det ikke er tilfelle.
Tydeligvis at Ford Norge ikke har helt kontrollen her....
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Jeg var hos min Ford forhandler på onsdag og fikk prøvekjøre en Mach-E Infinity blue, og det var som forventet. Nydelig bil å kjøre!
 


JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Jeg bestilte 19.12.2019 og min står fortsatt ikke "i produksjon".

Jeg har forstått på min forhandler at det er planlagt at det kommer en båt til Drammen helt i slutten av februar hvor "alle" som har bestilt tidlig er med på den samme båten.

De vil deretter bruke rekkefølge fra bestillingene for å utlevere innen hver lokasjon.

Da jeg bor i Oslo er det sikkert noen foran meg i køen, så jeg satser på at jeg får min medio mars.
 

ArneL

Member
Joined
Oct 21, 2020
Threads
0
Messages
18
Reaction score
21
Location
Norway
Vehicles
EV
Country flag
Jeg bestilte 19.12.2019 og min står fortsatt ikke "i produksjon".

Jeg har forstått på min forhandler at det er planlagt at det kommer en båt til Drammen helt i slutten av februar hvor "alle" som har bestilt tidlig er med på den samme båten.

De vil deretter bruke rekkefølge fra bestillingene for å utlevere innen hver lokasjon.

Da jeg bor i Oslo er det sikkert noen foran meg i køen, så jeg satser på at jeg får min medio mars.
Hvilken leveransedato har du i kontrakten?
Hos meg står det juni, leverandøren håpet på mai.

Gjelder FE reservert 18.nov 2019, bekreftet sept 2020. Da jeg la til forhandlerekstrautstyr etter 11.des kom ny leveransedato juni 2021 i kontrakten.

Tror nok det er demobiler til alle forhandlere +noen få kundebiler til "høyprofil VIP" som kommer i februar.
Dermed kan FMN si at "utleveringer startet i Q1". Realistisk sett kommer nok ikke volumleveransene til Europa før etter sommerferien; kanskje med 2022 forbedringer som allerede er varslet...
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hvilken leveransedato har du i kontrakten?
Hos meg står det juni, leverandøren håpet på mai.

Gjelder FE reservert 18.nov 2019, bekreftet sept 2020. Da jeg la til forhandlerekstrautstyr etter 11.des kom ny leveransedato juni 2021 i kontrakten.

Tror nok det er demobiler til alle forhandlere +noen få kundebiler til "høyprofil VIP" som kommer i februar.
Dermed kan FMN si at "utleveringer startet i Q1". Realistisk sett kommer nok ikke volumleveransene til Europa før etter sommerferien; kanskje med 2022 forbedringer som allerede er varslet...
Jeg bekreftet forhåndsbestillingen 17.sept 2020, [som var 19.nov 2019], bilen ble satt i produksjon 09.des 2020 og jeg har VIN nr på bilen, FE, Grabber Blue.
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Hvilken leveransedato har du i kontrakten?
Hos meg står det juni, leverandøren håpet på mai.

Gjelder FE reservert 18.nov 2019, bekreftet sept 2020. Da jeg la til forhandlerekstrautstyr etter 11.des kom ny leveransedato juni 2021 i kontrakten.

Tror nok det er demobiler til alle forhandlere +noen få kundebiler til "høyprofil VIP" som kommer i februar.
Dermed kan FMN si at "utleveringer startet i Q1". Realistisk sett kommer nok ikke volumleveransene til Europa før etter sommerferien; kanskje med 2022 forbedringer som allerede er varslet...
Mhhh? Ble litt bekymret av dette.

Tror det blir en telefon til Røhne og Selmer i morgen
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Hvilken leveransedato har du i kontrakten?
Hos meg står det juni, leverandøren håpet på mai.

Gjelder FE reservert 18.nov 2019, bekreftet sept 2020. Da jeg la til forhandlerekstrautstyr etter 11.des kom ny leveransedato juni 2021 i kontrakten.

Tror nok det er demobiler til alle forhandlere +noen få kundebiler til "høyprofil VIP" som kommer i februar.
Dermed kan FMN si at "utleveringer startet i Q1". Realistisk sett kommer nok ikke volumleveransene til Europa før etter sommerferien; kanskje med 2022 forbedringer som allerede er varslet...
Jeg bestilte 19.12.2019, og bekreftet bestillingen 17.9.2020.

Jeg har ikke fått noen kontrakt med leveringsdato (har sendt mail og etterspurt dette). Har fått VIN over telefonen og den er ikke satt i produksjon enda.

Har ved to anledninger fått bekreftet at medio mars er realistisk hvis båten kommer i slutten av februar som planlagt.

Skal de rekke å skru den sammen og få den på båten slik at den er her om 6 uker så må de få opp farten :)
 

ArneL

Member
Joined
Oct 21, 2020
Threads
0
Messages
18
Reaction score
21
Location
Norway
Vehicles
EV
Country flag
Jeg bekreftet forhåndsbestillingen 17.sept 2020, [som var 19.nov 2019], bilen ble satt i produksjon 09.des 2020 og jeg har VIN nr på bilen, FE, Grabber Blue.
Gratulerer: du er blant vinnerene i "VIP" lotteriet;)
Muligens "Grabber Blue" var et heldigere valg enn "Rapid Red" når det gjaldt produksjonsdato?

"Mitt" VIN (bekreftet av forhandler) er i alle fall ikke i produksjon enda, og det tar noen uker fra produksjon -> transport til Europa -> transport til Norge -> transport til forhandler - > utlevering i Norge.
 

ArneL

Member
Joined
Oct 21, 2020
Threads
0
Messages
18
Reaction score
21
Location
Norway
Vehicles
EV
Country flag
..
"Mitt" VIN (bekreftet av forhandler) er i alle fall ikke i produksjon enda, og det tar noen uker fra produksjon -> transport til Europa -> transport til Norge -> transport til forhandler - > utlevering i Norge.
Oppdatering: i går eller i dag ble "mitt" VIN oppdatert til "in production" via e-Order tracker tool. Da er det vel realistisk minst 8-10 uker før bilen dukker opp.
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Oppdatering: i går eller i dag ble "mitt" VIN oppdatert til "in production" via e-Order tracker tool. Da er det vel realistisk minst 8-10 uker før bilen dukker opp.
Hvilken nett-adresse er det på "e-Order tracker"?
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
 




Top