Belgian orders

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
MME 2021 J2 Awd ER, Transit Custom Lim aut
Occupation
Self employed
Country flag
Hoi Peter,
Wij hebben de AWD ER TECH+ sinds begin feb 2021 in bestelling, fijn dat jouw dealer kan vertellen wanneer die geleverd wordt, onze weet maar heel erg weinig en een echte leverdatum nog minder.
Ik heb het zelf nagevraagd bij FORD, maar daar weten ze het ook niet....
Swat we zullen wel zien...
Net gezien op de Ford site dat er nu nog maar 5 kleuren overschieten ??
Sponsored

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
Occupation
Self employed
Country flag
Ondertussen zie ik dat de Belgische site is aangepast...
We schuiven van het voorjaar naar de zomer dus....
Bestellen lente 2021... euh Wat dan met de bestellingen geplaatst voor de lente?

Ford Mustang Mach-E Belgian orders 1614678130077

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
Occupation
Self employed
Country flag
Heeft er iemand in België al iets gehoord ivm de leveringen van de MACH-E?
Er komen ondertussen ook andere elektrische voertuigen op de markt en ik kan niet blijven wachten op van die uitspraken van ja na de zomer... of we weten het niet...

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
Occupation
Self employed
Country flag
Hi all,

I got my hands on a long list of all Shipmentnumbers for Mach-E's heading for Europe and need your help specifing the list more.

https://www.macheforum.com/site/threads/europe-shipmentnumbers-vessel-tracking.5172/
Hoi @makooy,

Ik heb jammer genoeg nog geen build nr van mijn wagen, hopelijk volgende week meer info hierover.
Het verkoopproces in België is net iets anders dan in Nederland.
We kunnen blijkbaar vanaf deze week dus pas een MME bestellen via de Ford.be Site...
Dat was voorheen niet het geval en kon je enkel ééntje bestellen via een dealer.

Groeten...

makooy

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
869
Vehicles
Mach-E RWD SR Lucid Red TP+
Occupation
IT Consultant
Country flag
Hallo zuiderburen.

Ik weet niet of jullie al bekend zijn met deze Google Sheets waarin een hoop mensen uit Nederland en helaas maar enkele Belgen de info over hun auto ingevoerd hebben.

Kom op! Er zullen vast meer kopers in Belgie zijn! :D

Ook is er een Facebook groep met meer dan 425 leden:
https://www.facebook.com/groups/machebenelux

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
Occupation
Self employed
Country flag
Hallo zuiderburen.

Ik weet niet of jullie al bekend zijn met deze Google Sheets waarin een hoop mensen uit Nederland en helaas maar enkele Belgen de info over hun auto ingevoerd hebben.

Kom op! Er zullen vast meer kopers in Belgie zijn! :D

Ook is er een Facebook groep met meer dan 425 leden:
https://www.facebook.com/groups/machebenelux
Denk dat dit normaal is daar jullie de auto via de site konden aanschaffen en dus direct een ordernummer van de wagen kregen...
Hier kon je enkel via een leasemaatschappij (zakelijk vanaf okt '20) of bij een dealer (vanaf mid jan '21) bestellen, ttz aldaar een bestelbon tekenen en dan hield het zowat op.... want voor België zijn er nog weinig gegevens bekend....
Er zou een productie slot zijn in april en mei, maar over hoeveel voertuigen het gaat is niet geweten...
Wat ik wel reeds van meerdere bronnen heb vernomen is dat er mogelijks maar 1000 stuks voorzien zijn voor '21 in België.
Dus ik weet wel van de groep en ook de sheets, maar kan er maar weinig invullen....
Bij deze zal ik dat even doen.

Dog025

Member
First Name
Dogan
Threads
0
Reaction score
18
Vehicles
Black Mach-e
Country flag
Hey,

Wat mij betreft MME SR Absolute Black (TechPack +) besteld in februari met vooropgestelde leverdatum (zoals de meesten) eind september-oktober.
Nu werd mij begin mei bevestigd door mijn dealer dat de wagen de eerste week augustus zou toekomen bij hen!
Hopen dat het zo blijft ?

Freto

Member
First Name
Tom
Threads
0
Reaction score
2
Vehicles
Mustang Mach E & Mazda 6
Occupation
AOM
Country flag
Ik heb, via Leaseplan, begin december 2020 besteld ( ER RWD, infinite Blue, tech pack +). Onlangs van de dealer leverdatum 8 juni doorgekregen, ben benieuwd...

Fanatik

New Member
First Name
Xavier
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
RW
Country flag
Hey,

Wat mij betreft MME SR Absolute Black (TechPack +) besteld in februari met vooropgestelde leverdatum (zoals de meesten) eind september-oktober.
Nu werd mij begin mei bevestigd door mijn dealer dat de wagen de eerste week augustus zou toekomen bij hen!
Hopen dat het zo blijft ?
Hey,
Welke dealer is dat? Ik heb de zelf wagen besteld ook in feb (3/2) maar mijn dealer zegt dat hij geen info hebt...

Holy Driver

Well-Known Member
First Name
Lars
Threads
3
Reaction score
171
Vehicles
Mustang Mach-E RWD SR
Occupation
IT
Country flag
Is someone of you working in the harbour in antwerp where the cars are unloaded?

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
Occupation
Self employed
Country flag
Hey,
Welke dealer is dat? Ik heb de zelf wagen besteld ook in feb (3/2) maar mijn dealer zegt dat hij geen info hebt...
Is je dealer Ev-Ready?
Ik heb mijn MME ook eind jan. besteld bij mijn dealer, blijkt dat deze dus ook geen info over de levering kon krijgen. Na contact met Ford en veel gepush blijkt dat de dealer niet EV-Ready is waardoor mijn besteld voertuig dus helemaal niet besteld blijkt te zijn maar op een wachtlijst staat.
Vanaf het moment dat de dealer dan EV-ready is wordt het voertuig pas "echt" besteld....
Dus 4 maanden geleden voor niks die bon onderschreven, maar je zit wel vast aan dat contract.
Als klant vind ik dat niet kunnen, want heb even veel recht op een zelfde leveringstermijn als een bestelling bij een wel EV-Ready dealer, of dan hadden ze dat tenmiste toch kunnen zeggen bij de bestelling ! OF die dealer niet de mogelijk te bieden om een bestelling op te laten maken....
Wordt vervolgd ...

Fanatik

New Member
First Name
Xavier
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
RW
Country flag
Is je dealer Ev-Ready?
Ik heb mijn MME ook eind jan. besteld bij mijn dealer, blijkt dat deze dus ook geen info over de levering kon krijgen. Na contact met Ford en veel gepush blijkt dat de dealer niet EV-Ready is waardoor mijn besteld voertuig dus helemaal niet besteld blijkt te zijn maar op een wachtlijst staat.
Vanaf het moment dat de dealer dan EV-ready is wordt het voertuig pas "echt" besteld....
Dus 4 maanden geleden voor niks die bon onderschreven, maar je zit wel vast aan dat contract.
Als klant vind ik dat niet kunnen, want heb even veel recht op een zelfde leveringstermijn als een bestelling bij een wel EV-Ready dealer, of dan hadden ze dat tenmiste toch kunnen zeggen bij de bestelling ! OF die dealer niet de mogelijk te bieden om een bestelling op te laten maken....
Wordt vervolgd ...
Bonne question...
Mon garage m'a bien communiqué un n° de commande mais ce que je lis ressemble furieusement à ma situation. Pas d'info tant que ses bornes n’étaient sont pas installées, ce qui vient juste d'être fait, mais toujours pas d'info. Mon dealer m'assure toutefois que ma voiture est bien commandée. En fait on est pris en otage et utilisé pour faire pression sur les petites concessions. Ce sont des techniques de mafieux et il semble que l'on sera les dupes de l'histoire...
Sponsored