Belgian orders

Cad61

Member
First Name
Luc
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
MME AWD ER ordered
Country flag
Al iemand een sync update gehad? (OTA of dealer).
Dealer heeft alle software up to date gebracht, maar voor sync was er blijkbaar geen nieuwere versie beschikbaar dan v4.0.21140, die er al op stond af fabriek
Alhoewel ik mijn MME nog altijd niet heb (besteld begin maart 2021...) kan ik via whereismymme.com de SYNC4 versie zien : SYNC4 v4.0.21180, geïnstalleerd op 14/7/2021. Ik vermoed dat er (voor Belgie) geen recentere versie is. Iemand een hogere versie ?
Sponsored

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
MME 2021 J2 Awd ER, Transit Custom Lim aut
Occupation
Self employed
Country flag
Alhoewel ik mijn MME nog altijd niet heb (besteld begin maart 2021...) kan ik via whereismymme.com de SYNC4 versie zien : SYNC4 v4.0.21180, geïnstalleerd op 14/7/2021. Ik vermoed dat er (voor Belgie) geen recentere versie is. Iemand een hogere versie ?
Euh mijne is van 24/8/2021 en heb ik reeds van begin november... !
Wat is er met die van u mis dan?

hwpaints

Member
First Name
henk
Threads
1
Reaction score
23
Vehicles
mustang mach e rwd
Country flag
hier in Nederland gewoon uit voorraad , moest 2 weken wachten, tja wel minder keuzes
kon uit 3 kleuren kiezen

Cad61

Member
First Name
Luc
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
MME AWD ER ordered
Country flag
Euh mijne is van 24/8/2021 en heb ik reeds van begin november... !
Wat is er met die van u mis dan?
Even de tijdlijn:
- besteld begin maart 2021
- gebouwd op 16/7/21, maar wegens chiptekort opzijgezet op een stoffige parking in de brandende mexicaanse zon
- in oktober vervolledigd met de ontbrekende chips
- begin november op de boot, eind november in Antwerpen
- op 9 december bij de dealer
- drie weken wachten op het gelijkvormigheidsattest (volgens de dealer althans, volgens mij moet er een andere reden geweest zijn)
- eerste helft van januari '22 bij de ombouwer voor een manuele "gas"/rem installatie voor de handicap van mijn vrouw
- dan duurt het nog een week vooraleer de dealer de wagen bij de ombouwer gaat ophalen
- nummerplaat aangevraagd bij de leasingmaatschappij op 22/1/22
- momenteel, na 2 weken, nog steeds aan het wachten op de nummerplaat...
- ...misschien de komende week levering ?

En dan wetende dat er al sinds eind november '21 exact dezelfde (kleur, opties) MME bij de dealer in de showroom staat, gebouwd midden september 2021, met nummerplaat erop.

Bijna een jaar verder sinds de bestelling en tot nu toe alleen maar frustraties.

Freto

Member
First Name
Tom
Threads
0
Reaction score
2
Vehicles
Mustang Mach E & Mazda 6
Occupation
AOM
Country flag
Mijne is vorige week binnen geweest voor terugroepactie panoramisch dak + update maar nog steeds Power up 1.6.0 en Sync v4.0.21139...
Moet ik er dan van uitgaan dat er geen update gebeurd is???

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
Occupation
Self employed
Country flag
Mijne is vorige week binnen geweest voor terugroepactie panoramisch dak + update maar nog steeds Power up 1.6.0 en Sync v4.0.21139...
Moet ik er dan van uitgaan dat er geen update gebeurd is???
Volgens mij komen de Powerups via OTA binnen...
De dealer daarentegen zal de modules zelf via FDRS update'n.
Je kan dus niet direct zien als je een update hebt gekregen (wel in Etis, maar daar heb je tegenwoordig een account voor nodig), maar gezien je een job1 voertuig hebt en als de dealer zegt dat hij updates heeft doorgevoerd dan zou je nu moeten kunnen snelladen na de 80% soc.
Probeer dat al eens.

Wim

Member
First Name
Wim
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Jaguar F-type/ Mach E GT (order)
Country flag
Halo,
Mijn MME GT is besteld op 18/08/2021. Vrij vlug had ik een VIN zodat is hem kon volgen op "whereismymme". Daarop volgend is er een productiedatum vastesteld maar tweemaal verschoven tot ik eind december een bericht kreeg van Ford Belguim dat mijn order gecancelled is.
Om de trackersite staat dan ook VMACS status: deserialised.
De reden volgens Ford is dat ze overschakelen op modeljaar 2022.
Het vervelende is dat de VIN nummer niet meer bestaat en ik moet wachten op een nieuwe VIN.
Heeft iemand dezelfde ervaring ?

Freto

Member
First Name
Tom
Threads
0
Reaction score
2
Vehicles
Mustang Mach E & Mazda 6
Occupation
AOM
Country flag
Volgens mij komen de Powerups via OTA binnen...
De dealer daarentegen zal de modules zelf via FDRS update'n.
Je kan dus niet direct zien als je een update hebt gekregen (wel in Etis, maar daar heb je tegenwoordig een account voor nodig), maar gezien je een job1 voertuig hebt en als de dealer zegt dat hij updates heeft doorgevoerd dan zou je nu moeten kunnen snelladen na de 80% soc.
Probeer dat al eens.
Thnx, nog nooit aan de snellader gehangen maar ik zal het in het achterhoofd houden.

Nortom

New Member
First Name
Tom
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Mach-e GT
Country flag
Halo,
Mijn MME GT is besteld op 18/08/2021. Vrij vlug had ik een VIN zodat is hem kon volgen op "whereismymme". Daarop volgend is er een productiedatum vastesteld maar tweemaal verschoven tot ik eind december een bericht kreeg van Ford Belguim dat mijn order gecancelled is.
Om de trackersite staat dan ook VMACS status: deserialised.
De reden volgens Ford is dat ze overschakelen op modeljaar 2022.
Het vervelende is dat de VIN nummer niet meer bestaat en ik moet wachten op een nieuwe VIN.
Heeft iemand dezelfde ervaring ?
Ik heb een Orange GT besteld op 20/08/21 en bij mij ook geen spoor meer van de VIN. De dealer heeft ook geen info. Wat is hier aan de hand?

Wim

Member
First Name
Wim
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Jaguar F-type/ Mach E GT (order)
Country flag
Ik heb een Orange GT besteld op 20/08/21 en bij mij ook geen spoor meer van de VIN. De dealer heeft ook geen info. Wat is hier aan de hand?
Mijn GT is besteld op 18/08/2021. Inmiddels heb ik een nieuwe VIN verkregen via mijn dealer.Vermoedelijke bouwdatum 04/04

Nortom

New Member
First Name
Tom
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Mach-e GT
Country flag
Mijn GT is besteld op 18/08/2021. Inmiddels heb ik een nieuwe VIN verkregen via mijn dealer.Vermoedelijke bouwdatum 04/04
Leverdatum zou 9/06 zijn. Waarschijnlijk zal deze dan ook in april gebouwd worden.

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Threads
2
Reaction score
29
Vehicles
Occupation
Self employed
Country flag
Leverdatum zou 9/06 zijn. Waarschijnlijk zal deze dan ook in april gebouwd worden.
En dan ook zonder automatische achterklep en geen gelamineerd glas op de voorruiten?

Nortom

New Member
First Name
Tom
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Mach-e GT
Country flag
Waarom niet? Vandaag de dealer gebeld. Hij zegt dat ik de GT ontvang zoals besteld ook met automatische achterklep en gelamineerd glas.

Texavery

New Member
First Name
Noël
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Toyota , Nissan , DS5 (2x) now DS 7
Occupation
Retired
Country flag
Mijn ervaring met mijn MME. Sedert de oplevering op 2 februari is mijn auto al 2 maal getakeld wegens oplaadproblemen . De auto staat sedert 2 weken in de Ford garage wachtend op onderdelen die al sedert 12 februari besteld zijn. De onderdelen “zouden” eind deze maand binnen zijn en dan moet de herstelling nog gebeuren. Ik schat dus mijn auto minimum 1 maand kwijt te zijn , en dat voor een splinternieuwe auto die toch zou moeten gecontroleerd zijn voor de oplevering. De Ford klantendienst is allesbehalve behulpzaam en reageert slechts als je blijft aandringen.
Een grote zero tot nu toe voor Ford en een nog grotere ontgoocheling voor mij!

Lucky luke

Well-Known Member
First Name
Luc
Threads
4
Reaction score
97
Vehicles
Mach-E Select RWD
Occupation
Sales
Country flag
De mijne staat ook nog altijd in Mexico, build dat 6 jan 2022. Software versie is SYNC4 v4.0.21297
Sponsored