Dutch people that ordered a Mach-E?

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Hoe ga je om met de melding dat de garantie vervalt met andere dan de standaard velgen? Vind het er gaaf uitzien, maar wil geen gezeik mocht er iets met de auto zijn.
De velgen zijn door Ford geleverd, als onderdeel van de levering van de nieuwe auto. Volledig met garanties etc.
Enige wat ik heb moeten accepteren is dat Ford geen garantie kan geven op de actie radius, er kan enig nadelig effect zijn.
Sponsored

 

EdgeNL

Member
Joined
Nov 29, 2020
Threads
2
Messages
21
Reaction score
9
Location
Netherlands
Vehicles
Opel Insignia
Country flag
Vandaag eindelijk mijn Mach E RDW ER opgehaald.
voor het eerst aan de lader thuis en na een minuutje lijkt het of er een helicopter opstijgt naast het huis.
niet normaal, en dat kun je je buren niet aandoen.
Natuurlijk al hierover wat vernomen via dit forum.

Wat is nu de beste manier om dit snel op te lossen?
 

F1Dude

Well-Known Member
Joined
May 25, 2020
Threads
0
Messages
62
Reaction score
35
Location
NL
Vehicles
Mercedes
Country flag
Vandaag eindelijk mijn Mach E RDW ER opgehaald.
voor het eerst aan de lader thuis en na een minuutje lijkt het of er een helicopter opstijgt naast het huis.
niet normaal, en dat kun je je buren niet aandoen.
Natuurlijk al hierover wat vernomen via dit forum.

Wat is nu de beste manier om dit snel op te lossen?
Paal teruglaten zetten van 16A naar 12A - lost verder niet het probleem op bij publieke laadpalen (behalve snelladers)
 


Ali070

Member
First Name
ali
Joined
Mar 6, 2021
Threads
0
Messages
15
Reaction score
21
Location
voorburg
Vehicles
ford focus
Country flag
Eindelijk pas na 6 dagen m’n auto terug 6 dagen voor updaten van de auto tot nu toe nog niks gemerkt van wat er geüpdatet is
Vraag ik aan de medewerker mag ik een uitdraai van wat eris gedaan want ik wil een klacht indien bij Ford zegt hij doodleuk NEE die kan ik je niet geven na aandringen kreeg ik toegezegd dat ze mij de factuur die de dealer naar Ford gaan sturen een kopie er van gaan toe zenden
Echt jammer zo fantastische auto maar 1000% het tegenovergestelde in de service van Ford 1,5 jaar op de auto wachten zonder 0 communicatie steeds maar zelf er achter aan gaan heb je eindelijk je auto net 60 dagen staat hij 6 dagen bij de dealer
Hoop echt dat iedereen over de de kleinste probleem dan ook een klacht indienen bij Ford
 

wouterre

New Member
First Name
Wouter
Joined
Aug 4, 2021
Threads
0
Messages
1
Reaction score
0
Location
Tilburg
Vehicles
Lexus CT, BMW 3, Alfa Romeo Guillia
Country flag
Vandaag eindelijk mijn Mach E RDW ER opgehaald.
voor het eerst aan de lader thuis en na een minuutje lijkt het of er een helicopter opstijgt naast het huis.
niet normaal, en dat kun je je buren niet aandoen.
Natuurlijk al hierover wat vernomen via dit forum.

Wat is nu de beste manier om dit snel op te lossen?
Hi Edge,

Ik sta op het punt een MME te bestellen maar kan niet kiezen uit de juiste kleur. Ik ben zeer geïnteresseerd in de space white maar ik zie erg weinig foto's video's. Eigenlijk moet ik deze ergens in het echt kunnen zien maar die zijn zeldzaam. Heb jij een aantal foto's van je auto? Welke regio kom je vandaan? wellicht dat ik hem in het echt kan zien. Ik stoor me vooral aan dat harde plastic van de bumper. Ik zou graag de achterkant in combinatie van die bumper willen zien.

Ik hoor graag van je.

Mvg,

Wouter
 

EdgeNL

Member
Joined
Nov 29, 2020
Threads
2
Messages
21
Reaction score
9
Location
Netherlands
Vehicles
Opel Insignia
Country flag
Hi Edge,

Ik sta op het punt een MME te bestellen maar kan niet kiezen uit de juiste kleur. Ik ben zeer geïnteresseerd in de space white maar ik zie erg weinig foto's video's. Eigenlijk moet ik deze ergens in het echt kunnen zien maar die zijn zeldzaam. Heb jij een aantal foto's van je auto? Welke regio kom je vandaan? wellicht dat ik hem in het echt kan zien. Ik stoor me vooral aan dat harde plastic van de bumper. Ik zou graag de achterkant in combinatie van die bumper willen zien.

Ik hoor graag van je.

Mvg,

Wouter
Hoi Wouter,

ik woon in Twente En heb nu sinds twee weken een rwd er.

ik vind de combinatie space white samen met de standaard bekleding (zwart, crème sticksels) en lichte hemel en de kleur vd achterlichten een mooie combi.

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Afgelopen weken een paar duizend km door Europa gereden met de Mach-E. Ging prima en we hadden heel wat bekijks. :). Laden ging overal zonder problemen en ook redelijk snel. Op reis met elektrische auto viel me 100% mee. Het enige waar ik tegenaan liep was de ongelooflijke slechte navigatie. Navigeren naar totaal afgelegen laadstations met een fikse omweg was geen uitzondering en de voorgestelde route door het Ruhrgebied was nogal oorspronkelijk. We zijn snel naar Google maps overgestapt, die was een stuk nauwkeuriger. Voor plannen van laadstops kan ik in de Duitssprekende landen de app mobility+ aanraden. Die is nauwkeuriger en vollediger en een stuk prettiger in het gebruik dan andere apps. Tenminste, dat is mijn ervaring.
 

Creaky

Active Member
First Name
Bas
Joined
Jul 23, 2021
Threads
1
Messages
34
Reaction score
44
Location
Netherlands
Vehicles
MME RWD SR
Occupation
Anything with a plug on it...
Country flag
Ik ben zeer geïnteresseerd in de space white maar ik zie erg weinig foto's video's. Eigenlijk moet ik deze ergens in het echt kunnen zien maar die zijn zeldzaam. Heb jij een aantal foto's van je auto?
U vraagt, wij draaien :)
Vergelijking erbij gedaan tussen 'wit' en 'Space White'.

20210721_222048.jpg


20210723_190242.jpg


20210723_190311.jpg


20210723_190322.jpg


20210726_113724.jpg


IMG_20210721_104515.jpg
 

Chidus

Member
First Name
Chidu
Joined
May 22, 2021
Threads
0
Messages
11
Reaction score
1
Location
Netherlands
Vehicles
VW Passat
Country flag
Hi, I am getting my car in a few days and need some help with insurance. While buying insurance I am asked to indicate what kind of alarm system the car has and I dont know what to pick ? My dealer says it has only class 1. And one insurance company says that only if class 3 is there they will insure the car. These are the options to choose from independer.nl
Q1 - what is the alarm system provided in the RWD Extended range in NL ?
Q2 - Does it mean I need to install another security system in the Mach E to have it insured ?

Geen beveiliging
Klasse 1 (startonderbreker)
Klasse 2 (startonderbreker, inbraakdetectie en een alarm)
Klasse 3 (klasse 2 + sabotage + hellingdetectie)
Klasse 4 (klasse 1, 2 of 3 met voertuigvolgsysteem)
Klasse 5 (klasse 3 met voertuigvolgsysteem geactiveerd door een alarm)

In English
No security
Class 1 (immobilizer)
Class 2 (immobilizer, intrusion detection and an alarm)
Class 3 (Class 2 + Tamper + Slope Detection)
Class 4 (Class 1, 2 or 3 with vehicle tracking system)
Class 5 (Class 3 with vehicle tracking system activated by an alarm)
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Hi, I am getting my car in a few days and need some help with insurance. While buying insurance I am asked to indicate what kind of alarm system the car has and I dont know what to pick ? My dealer says it has only class 1. And one insurance company says that only if class 3 is there they will insure the car. These are the options to choose from independer.nl
Q1 - what is the alarm system provided in the RWD Extended range in NL ?
Q2 - Does it mean I need to install another security system in the Mach E to have it insured ?

Geen beveiliging
Klasse 1 (startonderbreker)
Klasse 2 (startonderbreker, inbraakdetectie en een alarm)
Klasse 3 (klasse 2 + sabotage + hellingdetectie)
Klasse 4 (klasse 1, 2 of 3 met voertuigvolgsysteem)
Klasse 5 (klasse 3 met voertuigvolgsysteem geactiveerd door een alarm)

In English
No security
Class 1 (immobilizer)
Class 2 (immobilizer, intrusion detection and an alarm)
Class 3 (Class 2 + Tamper + Slope Detection)
Class 4 (Class 1, 2 or 3 with vehicle tracking system)
Class 5 (Class 3 with vehicle tracking system activated by an alarm)
Klasse 1 met beveiliging op deur/klep opening, maar geen interieur of hellingshoek detectie.
Univé, Allianz of InShared zijn je opties. Alarm van een andere leverancier wordt sterk afgeraden in verband met storingen e.d. Wat wel kan is een volgsysteem en sommigen verzekeraars gaan daarmee akkoord...

Succes
 

macchiaz-o

Well-Known Member
First Name
Jonathan
Joined
Nov 25, 2019
Threads
169
Messages
8,176
Reaction score
15,338
Location
🔑 ]not/A/gr8'Place.2.store-mEyePassword[ 👀
Vehicles
MY21 J1 Premium RWD SR
Country flag
Hi, I am getting my car in a few days and need some help with insurance. While buying insurance I am asked to indicate what kind of alarm system the car has and I dont know what to pick ? My dealer says it has only class 1. And one insurance company says that only if class 3 is there they will insure the car. These are the options to choose from independer.nl
Q1 - what is the alarm system provided in the RWD Extended range in NL ?
Q2 - Does it mean I need to install another security system in the Mach E to have it insured ?

Geen beveiliging
Klasse 1 (startonderbreker)
Klasse 2 (startonderbreker, inbraakdetectie en een alarm)
Klasse 3 (klasse 2 + sabotage + hellingdetectie)
Klasse 4 (klasse 1, 2 of 3 met voertuigvolgsysteem)
Klasse 5 (klasse 3 met voertuigvolgsysteem geactiveerd door een alarm)

In English
No security
Class 1 (immobilizer)
Class 2 (immobilizer, intrusion detection and an alarm)
Class 3 (Class 2 + Tamper + Slope Detection)
Class 4 (Class 1, 2 or 3 with vehicle tracking system)
Class 5 (Class 3 with vehicle tracking system activated by an alarm)
I think the correct answer would be Class 4, or if you have the SecuriAlert feature in the Netherlands (you'd see this in your FordPass app), then maybe Class 5.

Immobilizer: Mustang Mach-E won't start without a correctly coded key

Intrusion detection and alarm: MME has both of these, and includes interior motion detection.

Tamper detection: MME detects door, liftgate, or hood opening without correct key.

Slope detection: MME has inclination sensors.

Vehicle tracking system: MME is a connected vehicle and reports its detected location to the cloud; you can see the location in FordPass.

Vehicle tracking system activated by alarm: If you choose to enable SecuriAlert, then whenever a door, hood, or liftgate is opened while the car is not started, you will receive a push notification from FordPass. You can react by notifying authorities and checking FordPass to see the vehicle's current/recent location.

Here is some information from the owner's manual about the alarm system in the European Mustang Mach-E:

https://www.fordservicecontent.com/...&userMarket=USA&div=f&vFilteringEnabled=False


Hoe het systeem van het diefstalalarm werkt


Wanneer het diefstalalarm is ingeschakeld, kan het op een van de volgende manieren worden geactiveerd:
  • Indien iemand een portier, de achterklep of de motorkap opent zonder correct gecodeerde sleutel of afstandsbediening.
  • Indien u het contact aanzet met een correct gecodeerde sleutel.
  • Indien de interieursensoren bewegingen in de auto detecteren.
  • Indien de hellingsensoren een poging om de auto op te heffen detecteren.
  • Indien iemand de voertuigaccu of het alarm back-up accu loskoppelt.
Wanneer het diefstalalarm is geactiveerd, klinkt de claxon gedurende 30 seconden en knipperen de richtingaanwijzers 5 minuten.
Bij elke verdere poging om een van bovenstaande handelingen uit te voeren gaat het alarm opnieuw af.


https://www.fordservicecontent.com/...&userMarket=USA&div=f&vFilteringEnabled=False


How Does the Anti-Theft Alarm System Work

When armed, the anti-theft alarm is triggered in any of the following ways:
  • If someone opens a door, the liftgate or the hood without a correctly coded key or remote control.
  • If you turn the power on without a correctly coded key.
  • If the interior sensors detect movement inside your vehicle.
  • If the inclination sensors detect an attempt to raise your vehicle.
  • If someone disconnects the vehicle battery or the battery backup alarm.
If the anti-theft alarm is triggered, the alarm horn sounds for 30 seconds and the direction indicators flash for 5 minutes.
Any further attempts to carry out one of the above sounds the alarm again.
 
 




Top