Dutch people that ordered a Mach-E?

Chidus

Member
First Name
Chidu
Joined
May 22, 2021
Threads
0
Messages
11
Reaction score
1
Location
Netherlands
Vehicles
VW Passat
Country flag
@macchiaz-o the EU RWD cars don't have the alarmsystem the US cars have...not as advertised and difficult to insure...only class 1/2:(
Marcel, where do you read this ? Any link to understand the security system in the EU models. as you say difficult to get insurance with Class 1. Does your dealer confirm this ?
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker

Chidus

Member
First Name
Chidu
Joined
May 22, 2021
Threads
0
Messages
11
Reaction score
1
Location
Netherlands
Vehicles
VW Passat
Country flag

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Thanks, just spoke to my dealer again and he confirms it has Class 3. Also available in the user manual on the Fordpass app

https://www.fordservicecontent.com/...&userMarket=USA&div=f&vFilteringEnabled=False
Very easy check, open a window, lock the car and leave your key/phone out of reach. Then try to activate the alarm by waving a hand thru the open window.

See if you have this setting: (I don't)
Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? E5A9D9D9-8470-4111-9354-FDDBFE4FC8BC


@Chidus (Geen enkele Ford heeft een SCM certificaat!!)

Dit is de email van Ford:

De Ford Mustang Mach-E RWD is vanaf de fabriek voorzien van een alarmsysteem (deuren, motorkap en kofferbak). Deze heeft geen SCM classificering.

Inmiddels hebben wij via een andere klant die dezelfde auto heeft gekocht, ervaring opgedaan met zijn verzekeringsmaatschappij die een VbV / SCM terugvindsysteem (peilzender) mét SCM certificaat moet laten toevoegen aan het af-fabriek alarmsysteem. Ik denk, gezien de voorwaarden van uw verzekeringsmaatschappij, dat u wellicht deze ook kunt laten inbouwen.

Wij bouwen zelf geen alarmsystemen in, maar wij hebben wel zeer goede ervaring met onze leverancier Fleetaccess.
 
Last edited:


Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
@Chidus

And finally this from an email on Tweakers...

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw geduld. Wij excuseren ons uitdrukkelijk voor de reeds opgelopen vertraging.

Wij mochten vernemen dat uw Mustang Mach-E RWD over een perimetrisch alarm beschikt, met de sensoren in de deuren, de "Frunk" en in de achterklep.
Dit systeem is voorzien voor de RWD versie, zoals deze voor de Nederlandse markt wordt geimporteerd.

Zoals u ons reeds schreef, is het onjuist dat de Ford Mustang Mach-E RWD met een SCM3 gecertificeerd alarmsysteem is uitgerust. De info welke u mijn collega eerder meedeelde berustte dan ook helaas op een vergissing, gezien de Mustang Mach-E modellen sinds de verkoopstart met een alarmuitrusting worden geleverd, welke afhankelijk is van de uitvoering. Zo heeft bijvoorbeeld de AWD versie een uitgebreidere alarminstallatie dan de RWD.

Het spijt ons enorm voor de onduidelijkheid welke wij hebben veroorzaakt. Wij hopen dan ook, dat wij u vandaag met deze mail een duidelijk antwoord konden geven welk soort alarm er conform de modelspecificatie bij uw Mustang Mach-E werd geleverd.

Mocht u niettemin toch nog vragen hebben, horen wij graag van u.
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Of probeer gewoon een andere verzekeringsmaatschappij. Univé doet bijvoorbeeld niet moeilijk. Gewoon even uitzoeken. Die alarmsystemen zijn vaak toch alleen maar irritant. Gaan meestal zonder reden alarmeren, terwijl de meeste autodieven precies weten hoe ze die dingen moeten omzeilen.
 

Chidus

Member
First Name
Chidu
Joined
May 22, 2021
Threads
0
Messages
11
Reaction score
1
Location
Netherlands
Vehicles
VW Passat
Country flag
Or just try another insurance company. Univé, for example, is not difficult. Just do some searching. Those alarm systems are often just annoying. Usually go to alarm for no reason, while most car thieves know exactly how to get around those things.
Thanks for the advice, yes found another insurance company and it is done. Agree installing third party security systems is not recommended and I hate that !
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Waarom zijn de achterlichten niet ingeschakeld bij de dagrijverlichting? Levensgevaarlijk bij mist (zoals vanochtend). Maar nog belangrijker: waarom kan ik de lichten niet standaard op dimlicht zetten ipv automatisch? Bij opnieuw starten staat de verlichting weer op standje automatisch. Bij mijn vorige auto's kon je dimlicht standaard aan zetten en dan bleef die ook gewoon op dimlicht staan. Het hele concept van dagrijverlichting ontgaat me trouwens volledig. Wat is het nut? Gewoon overdag altijd dimlicht voeren is m.i. verreweg het veiligst.
 

RolandNL

New Member
First Name
Roland
Joined
Sep 24, 2021
Threads
1
Messages
2
Reaction score
1
Location
Netherlands
Vehicles
Ford Focus ST-Line AUT 150PK
Country flag
Hi Allemaal,

Kwam gewoon even om mijn blijdschap te delen dat ik in November/December ook eindelijk mijn Mach-e RWD ER Tech in Infinity blue mag rijden! Ben niet ongelukkig met mijn Focus ST-Line van 2 jaar oud. maar toen de baas aanbood om hem om te ruilen heb ik geen seconden getwijfeld!

En de laadpaal is 100 meter van mijn achtertuin, dus ik zal niet zo veel last moeten hebben van het oplaad geluid haha
 

hetgeleteken

Well-Known Member
First Name
Martijn
Joined
Apr 16, 2020
Threads
0
Messages
137
Reaction score
118
Location
Utrecht, NL
Vehicles
VW Golf Estate, Ford Mustang Mach-E AWD ER Lucid Red Tech+ reserved
Country flag
Hi Allemaal,

Kwam gewoon even om mijn blijdschap te delen dat ik in November/December ook eindelijk mijn Mach-e RWD ER Tech in Infinity blue mag rijden! Ben niet ongelukkig met mijn Focus ST-Line van 2 jaar oud. maar toen de baas aanbood om hem om te ruilen heb ik geen seconden getwijfeld!

En de laadpaal is 100 meter van mijn achtertuin, dus ik zal niet zo veel last moeten hebben van het oplaad geluid haha
Gewoon even vragen of de dealer alle updates toepast voordat je m ophaalt, ik kan nu bij een 17kwh lader in mijn straat opladen zonder gedoe.
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Sinds de laatste update (1.6.0) werken verschillende dingen soms wel en soms niet. De cruise control (zowel adaptieve als normale) werkt niet altijd, auto gaat bijna nooit meer automatisch van slot als ik in de buurt ben met sleutel (en om achterdeur te openen moet je eerst voordeur openen (?)) en de achterklep openen met een voetbeweging werkt helemaal niet meer. Ook start het systeem veel trager op. Hebben meer mensen hier last van?
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Sinds de laatste update (1.6.0) werken verschillende dingen soms wel en soms niet. De cruise control (zowel adaptieve als normale) werkt niet altijd, auto gaat bijna nooit meer automatisch van slot als ik in de buurt ben met sleutel (en om achterdeur te openen moet je eerst voordeur openen (?)) en de achterklep openen met een voetbeweging werkt helemaal niet meer. Ook start het systeem veel trager op. Hebben meer mensen hier last van?
Hier geen problemen:rolleyes:
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Hier geen problemen:rolleyes:
Mooi. Houden zo.

Probeer de auto overigens heel te houden. Door kleine fout bij parkeermanoeuvre :rolleyes: heeft regelunit voor ACC tikje gehad waardoor die nu helemaal niet meer werkt. Onderdelen (ook carrosserieonderdelen) kunnen nog niet worden geleverd, dus auto kan niet worden gerepareerd. Ford dealer had ook geen idee wanneer onderdelen wel beschikbaar zouden zijn. Dus rij ik nu met schade (gelukkig valt het mee met de zichtbare schade, als je het niet weet zie je er zo overheen) rond en heb geen idee wanneer de auto gemaakt kan worden.
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Ik zag vandaag voor het eerst de instelling "Intelligent suggestions". Kan nergens vinden waartoe die dient. Heb de intelligent suggestions uitgezet, maar merk nergens verschil. Ik dacht eerst dat het iets met de navigatie te maken had (want die komt altijd met suggesties), maar die suggesties komen worden nog steeds gegeven. Iemand een idee wat de intelligent suggestions doen?
Sponsored

 
 




Top