Dutch people that ordered a Mach-E?

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Vandaag besteld in Dordrecht: Mach E SR RWD in Lucid Red. Ben erg benieuwd, is onze eerste EV.
Gefeliciteerd. Hoop wel dat het sneller gaat dan de 15 maanden die vele van ons gemiddeld moeten wachten.
 


Rob71

Active Member
First Name
Rob
Joined
Jul 16, 2020
Threads
0
Messages
26
Reaction score
8
Location
Eindhoven
Vehicles
Mercedes C class
Occupation
Sales
Country flag
Vraagje. Bij mij lukt de wireless carplay niet. Doe ik iets fout? Ik heb wel de Phone As A Key werkend. Ook staat mijn iphone bij mijn profiel. Maar als ik draadloos op carplay druk krijg ik de melding dat ik moet verbinden via USB.

Wat doe ik verkeerd? Moet je voor het draadloos verbinden misschien nog iets anders aanzetten? Wat me ook opviel is dat er bij de bluetooth settings 2 keer een verbinding met Mach E staat die tegelijk geconnect is. Zit dat misschien in de weg?

mvg
Rob
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Vraagje. Bij mij lukt de wireless carplay niet. Doe ik iets fout? Ik heb wel de Phone As A Key werkend. Ook staat mijn iphone bij mijn profiel. Maar als ik draadloos op carplay druk krijg ik de melding dat ik moet verbinden via USB.

Wat doe ik verkeerd? Moet je voor het draadloos verbinden misschien nog iets anders aanzetten? Wat me ook opviel is dat er bij de bluetooth settings 2 keer een verbinding met Mach E staat die tegelijk geconnect is. Zit dat misschien in de weg?

mvg
Rob
Geen idee of dat bij iPhone zo is, maar bij Android Auto is er een expliciete instelling op de telefoon om Android Auto ook draadloos verbinding te mogen laten maken.
 
Last edited:

Duckey

Member
First Name
M
Joined
May 28, 2021
Threads
0
Messages
14
Reaction score
0
Location
holland
Vehicles
MME RWD Extended
Country flag
'T kan nog steeds gekker

Leverafspraak gemaakt. Eén dag ervoor belt dealer op dat ze de kentekenplaten niet hebben gekregen en ook niet weten waar ze zijn...

Auto staat helemaal klaar. Levering gaat niet door.

Ik weet gewoon niet meer hoe te reageren..
 

Rob71

Active Member
First Name
Rob
Joined
Jul 16, 2020
Threads
0
Messages
26
Reaction score
8
Location
Eindhoven
Vehicles
Mercedes C class
Occupation
Sales
Country flag
Geen idee of dat bij iPhone zo is, maar bij Android Auto is er een expliciete instelling op de telefoon om Android Auto ook draadloos verbinding te mogen laten maken.
Hoi, Ja dat blijkt bij Iphone dus ook zo te zijn. Probleem is opgelost :) Je moet vanuit de Iphone ook connecten bij "settings --> Algemeen --> Carplay"

mvg
Rob
 

Jinxed

New Member
First Name
Thomas
Joined
May 26, 2021
Threads
0
Messages
4
Reaction score
2
Location
Netherlands
Vehicles
2021 Mustang Mach E
Country flag
Hoi, Ja dat blijkt bij Iphone dus ook zo te zijn. Probleem is opgelost :) Je moet vanuit de Iphone ook connecten bij "settings --> Algemeen --> Carplay"

mvg
Rob
Handig te weten, dank je. Die van ons komt bij de dealer rond 10 juli....eindelijk!
 

makooy

Well-Known Member
Joined
Jun 29, 2020
Threads
7
Messages
532
Reaction score
869
Location
Rotterdam, NL
Vehicles
Mach-E RWD SR Lucid Red TP+
Occupation
IT Consultant
Country flag
De screenprotectors van de vorige bestelling zijn OP! Echter zijn er al een aantal die op de reserve lijst staan, dit lijstje groeit gestaag. Bij voldoende animo wil ik weer een nieuwe bestelling gaan doen.

Prijzen van de vorige keer kan ik echter niet garanderen nu de import/btw-regels per 1-juli veranderd zijn. Mocht ik import/btw moeten betalen wordt dat verwerkt in de uiteindelijke prijs.

Prijs vorige keer (onder voorbehoud van btw/import):
30e - groot scherm
10e - klein scherm
50e - B-stijl set PPF-materiaal
5e - verzendkosten NL / 9e voor BE

Foto’s screenprotectors:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/67229928#67229928

Foto’s B-Stijl-set:
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Auto bevalt tot nog toe prima :). Al zijn er softwaretechnisch nog wel wat gekke dingetjes. Vooral bij de softwareupdate. In de FordPass app staat deze op handmatig en krijg ik de melding dat de E-call update geïnstalleerd moet worden bij een dealer, terwijl in de MME de automatische updates aanstaan en het systeem up-to-date is. Geen idee wat nu de status is dus. Ik kan de updates ook niet plannen omdat de software dit weigert op te slaan. Binnenkort toch maar eens bij de dealer langs.

Verder was ik in eerste instantie niet echt onder de indruk van het B&O systeem, vooral niet met afspelen Spotify via bluetooth. Nadat ik de equalizer in Spotify heb uitgezet is het geluid ineens een heel stuk beter. Wellicht een tip voor mensen die daar ook tegenaan lopen.

Verder werkt het openen van de kofferklep met de voetbeweging erg goed. Beter dan ik gewend was van eerdere auto's. PAAK werkt bij mij tot nog toe ook probleemloos.
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Auto bevalt tot nog toe prima :). Al zijn er softwaretechnisch nog wel wat gekke dingetjes. Vooral bij de softwareupdate. In de FordPass app staat deze op handmatig en krijg ik de melding dat de E-call update geïnstalleerd moet worden bij een dealer, terwijl in de MME de automatische updates aanstaan en het systeem up-to-date is. Geen idee wat nu de status is dus. Ik kan de updates ook niet plannen omdat de software dit weigert op te slaan. Binnenkort toch maar eens bij de dealer langs.

Verder was ik in eerste instantie niet echt onder de indruk van het B&O systeem, vooral niet met afspelen Spotify via bluetooth. Nadat ik de equalizer in Spotify heb uitgezet is het geluid ineens een heel stuk beter. Wellicht een tip voor mensen die daar ook tegenaan lopen.

Verder werkt het openen van de kofferklep met de voetbeweging erg goed. Beter dan ik gewend was van eerdere auto's. PAAK werkt bij mij tot nog toe ook probleemloos.
Ook goed om te lezen, die van mij bevalt me ook prima. De E-call staat bij mij ook verwarrend maar volgens de dealer moet het daar gebeuren en staat ie nu ook ingepland. (Als je bij RDW kijkt staat ie ook..)
 

metalpro2021

Well-Known Member
First Name
Chris
Joined
Apr 5, 2021
Threads
11
Messages
138
Reaction score
112
Location
Amsterdam
Vehicles
Mach-e 1st edition
Occupation
Software architect
Country flag
Ook goed om te lezen, die van mij bevalt me ook prima. De E-call staat bij mij ook verwarrend maar volgens de dealer moet het daar gebeuren en staat ie nu ook ingepland. (Als je bij RDW kijkt staat ie ook..)
Bij mij ook. Via OTA de update gekregen en sinds dit weekend is de e-call melding verdwenen (ook in fordpass) . Dus dat voorkomt weer een onnodig dealer bezoekje....
Sponsored

 
 




Top