Norway - Mach-E Owners

Håvard

Member
Threads
1
Reaction score
1
Vehicles
Mach E
Country flag
Hei.
Noen som vet om endringer knyttet til økt hengervekt på mustang? Hadde mottatt brev med bekreftelse på økning fra 750 til 1000kg fra Ford, med ny plate for typegodkjenning. Hos Vegvesen får jeg ikke godkjent økningen uten å skifte innfestingen til krok. De sa de hadde gitt denne tilbakemeldingen til Ford flere ganger….
Sponsored

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Hei.
Noen som vet om endringer knyttet til økt hengervekt på mustang? Hadde mottatt brev med bekreftelse på økning fra 750 til 1000kg fra Ford, med ny plate for typegodkjenning. Hos Vegvesen får jeg ikke godkjent økningen uten å skifte innfestingen til krok. De sa de hadde gitt denne tilbakemeldingen til Ford flere ganger….
Snålt! Om jeg husker rett så tok jeg med meg brevet fra Ford til Vegvesenet, og så gjorde de noen trykk på PCn og en kjapp inspeksjon. Fikk så et nytt vognkort hvor det stod at bilen kan trekke 1000kg. Rart hvis noen ble godkjent mens andre ikke blir.

Håvard

Member
Threads
1
Reaction score
1
Vehicles
Mach E
Country flag
Snålt! Om jeg husker rett så tok jeg med meg brevet fra Ford til Vegvesenet, og så gjorde de noen trykk på PCn og en kjapp inspeksjon. Fikk så et nytt vognkort hvor det stod at bilen kan trekke 1000kg. Rart hvis noen ble godkjent mens andre ikke blir.
Det synes jeg også. De plottet dataen inn og kom da til at det var lav bruddstykke. De hadde som sagt også avvist andre. De sa videre at Ford hadde 3 ulike innfestinger på kroken og at de var godkjent for henholdsvis 750,1000 og 1500 kg. Har henvendt meg til Ford Norge, så spent på tilbakemelding derfra.

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
288
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
For meg gikk der rett igjennom, men var det ikke noe med at det var forskjell på de med extended range og de med standard range, oppgraderingen gjaldt bare de med extended og awd?

Håvard

Member
Threads
1
Reaction score
1
Vehicles
Mach E
Country flag

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
288
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Lurer jo litt på hvor de får tallene fra, om det er mulig å sjekke opp om vi har forskjellige fester. Mener festet teknisk sett er fabrikkmontert, selv om det er montert lokalt.

Kan det være evt at noen forhandlere har brukt feil feste? Eller at det er fysiske forskjeller på festet brukt på standard og extended range, og at forhandlere har montert de om hverandre?

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Hvordan gikk det med montering? Vanskelig å komme til, og gjøre koblinger?

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
[SITAT="Schox, innlegg: 1071821, medlem: 16662"]
Hvordan gikk det med montering? Vanskelig å komme til, og gjøre koblinger?
[/SITERE]
Neida det gikk greit, en del demontering og litt jobb med å legge kabelen fra ponyen bak og ned til ryggelyset. Brukte vel ca 1,5t tilsammen.

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Da er BlueCruise kommet til Norge. Tre kjappe.
1. Har noen av dere andre testet det ut, tanker?
2. Er det et oppdatert kart for hvor det kan aktiveres? På tur retning Oslo (fra Kristiansand) var det litt bingo hvor det lot seg aktivere (særlig område Krs-Grimstad), På Ford sine sider virker BlueCruise kartet å være utdatert.
3. Føles nokså likt som hands on hva angår hvor vinglete den er i svinger, noen som har lik erfaring?
Sponsored