Norway - Mach-E ready for production

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Endringer i tappsDateTime og vehicleDateTime betyr at den er blitt startet/flyttet

Kan noe av forsinkelsen skyldes uvære i Mexico gulfen?

Her er mine endringer i korte trekk, Håper dette kan hjelpe deg.
Bilen var ferdig bygd 31.03.2021, båt fra Veracrus gikk 16.04.2021
gobStatusCode":"STRT"," 16.04.2021 I Veracrus
gobStatusCode":"VPRT" 19.05.2021 I Antwerpe
gobStatusCode":"VITR 11.06.2021 I Antwerpen/Drammen

gobStatusDesc":"SentToPlant", 16.04.2021 I Veracrus
gobStatusDesc":"AtPort" 19.05.2021 I Antwerpen
gobStatusDesc":"InTransit 11.06.2021 I Antwerpen/Drammen

vmacs2CharCode":"91 01.05.2021 På havna Veracrus
vmacs2CharCode":"92 16.05.2021 På båt
vmacs2CharCode":"91 19.05.2021 På havna Antwerpen
vmacs2CharCode":"92 20.06.2021 På båt
vmacs2CharCode":"96 24.06.2021 På havna Drammen

vmacs3CharCode":"711 01.05.2021 På havna Veracrus
vmacs3CharCode":"721 16.05.2021 På båt
vmacs3CharCode":"711 19.05.2021 På havna Antwerpen
vmacs3CharCode":"721 20.06.2021 På båt
vmacs3CharCode":"913 24.06.2021 På havna Drammen
vmacs3CharCode":"912 03.07.2021 Hos forhandler

vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN 01.05.2021 På havna Verakrus
vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT " 16.05.2021 På båt
vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN 19.05.2021 På havna Atwerpen
vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT 20.06.2021 På båt
vmacsStatusDesc":"STOCKED 24.06.2021 På havna i Drammen
vmacsStatusDesc":"DEALER DELIVERY 03.07.2021 Hos forhandler

Kontrakten sa 02.07.2021 (24 uker etter bestilling)
Hentet/fikk bilen 09.07.2021 (25 uker etter bestilling)
Takk dette er nyttig å se!

I natt kom shipment numbers opp for MSC Cristiana, og jeg fant min bil der :) Forhandler kunne ikke se at den var lastet på båt da de sjekket i forrige uke, men at i deres systemer skulle den stå i Veracruz. Det er jo litt rart siden den ble lastet på MSC Cristiana den 18.08 iflg. RORO-tracking-siden til Grimaldi: https://www.net.grimaldi.co.uk/GNET45/Pages_RoroTracking/WFRoroTracking

Her er listen over shipping numbers: https://www.macheforum.com/site/threads/europe-shipment-numbers-vessel-tracking.5172/post-244441

Båten skal etter planen ankomme Antverpen 27.09.
Sponsored

 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Sjekker daglig vehichle- og tapps-tidene. Har ikke skjedd noe siden fredag forrige uke. Har gått 6 uker siden bilen kom til forhandler. Har begynt å se på muligheter for å heve kjøp. Men det er vanskelig finne info rundt problemstillingen der de bruker flere uker på å ikke fikse en liten skade på ny bil, og det er det som er problemet. At bilforhandlere holder på en splitter ny bil i ukesvis virker ikke være normen, med andre ord. Kjører jo forbi der innimellom og ser andre Mach E-er komme og forsvinne. Kjipt ?

vehicleDateTime":"2021-09-10T15:56:46Z
tappsDateTime":"2021-09-17T14:21:02.099Z

Noen som vet forskjell på tapps og vehicle, forresten? Høres ut som tapps betyr at noe har interagert med systemet, mens vehicle kanskje betyr at den har blitt startet eller kjørt?
 

storab

Well-Known Member
Joined
Feb 14, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
105
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Her er det vel best å spørre forhandler ansikt til ansikt?
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Min erfaring er at du kommer bedre ut av en forhandling om du vet hvilke muigheter du har, hva du har krav på osv. Har dessverre ikke erfaring med at du kan være sikker på at det som sies er riktig eller at du blir informert om alt du burde blitt informert om. Noen gir rett og slett feil informasjon som lager mye hodebry for deg senere.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Min erfaring er at du kommer bedre ut av en forhandling om du vet hvilke muigheter du har, hva du har krav på osv. Har dessverre ikke erfaring med at du kan være sikker på at det som sies er riktig eller at du blir informert om alt du burde blitt informert om. Noen gir rett og slett feil informasjon som lager mye hodebry for deg senere.
Hei. Har du sjekket med forbrukerrådet. Tror jeg ville kostet på meg en telefon dit.
 


NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Takk for tips. Nå ble jeg ringt og fortalt jeg skal få bil neste uke. Tørr ikke glede meg helt enda. Men håper det ordner seg nå
?
Du har vært skikkelig uheldig, og håper forhandleren nå holder det han lover så du får bilen neste uke?
 

PLG 74

Active Member
Joined
Apr 15, 2021
Threads
0
Messages
43
Reaction score
41
Location
Norway
Vehicles
Volvo v70
Occupation
Engineer
Country flag
Takk for tips. Nå ble jeg ringt og fortalt jeg skal få bil neste uke. Tørr ikke glede meg helt enda. Men håper det ordner seg nå
?
Vart det bil denne uken?
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Jeg gikk for moroskyld inn på ford.co.uk og trykka på Mustang Mach-E. Da spratt det opp en popup nederst på siden som sier:

Due to semiconductor shortages, delivery times on some of our model lines are currently longer than we would like. Please be assured we are working hard to deliver your chosen vehicle as quickly as possible. We do still have vehicles readily available from stock – Your local dealer can help find your perfect vehicle. Find a dealer.

Merker meg at det ikke står noe om dette på ford.no … Vet at det finnes en liste hos Ford Norge som forhandlere kan plukke fra. Naboen til fatter'n dro til en forhandler forrige uke som fiksa en long range 4x med levering i november.
 

PLG 74

Active Member
Joined
Apr 15, 2021
Threads
0
Messages
43
Reaction score
41
Location
Norway
Vehicles
Volvo v70
Occupation
Engineer
Country flag
Jeg gikk for moroskyld inn på ford.co.uk og trykka på Mustang Mach-E. Da spratt det opp en popup nederst på siden som sier:

Due to semiconductor shortages, delivery times on some of our model lines are currently longer than we would like. Please be assured we are working hard to deliver your chosen vehicle as quickly as possible. We do still have vehicles readily available from stock – Your local dealer can help find your perfect vehicle. Find a dealer.

Merker meg at det ikke står noe om dette på ford.no … Vet at det finnes en liste hos Ford Norge som forhandlere kan plukke fra. Naboen til fatter'n dro til en forhandler forrige uke som fiksa en long range 4x med levering i november.
Gikk inn på ford.no for å sjekke om biler som blir bestilt no blir 22 modell, og det blir det jo. På side med oppsummering kom det opp modell 22.25.. Lurer på om 25 betyr anslått uke for levering..
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Gikk inn på ford.no for å sjekke om biler som blir bestilt no blir 22 modell, og det blir det jo. På side med oppsummering kom det opp modell 22.25.. Lurer på om 25 betyr anslått uke for levering..
Ja, men når jeg sjekket i stad (husker ikke om det var på 'tilgjengelige biler' eller hvor), så står det bare én type i listen med levering 22.25. Antakelig gjelder det alle alternativer, vil jeg tro, men de få heldige trenger nok ikke å vente så lenge pga. avbestillinger – er min tolkning.

Det er nok uansett få, det ser ut som at 7 måneder er standard for nye bestillinger nå. Jeg skal få min om 3 dager i følge kontrakt (5 mnd.) og har ikke fått noe beskjed fra Ford. Forhandler sa sist at den var forventet ca. 4 uker forsinket da jeg spurte konkret om de kunne sjekke det. Time will tell.
 
Last edited:

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Da har jeg fått hentet bil. Nå lader jeg før jeg skal ut og kjøre litt til. Bilen er mye tøffere i virkeligheten enn på bilder. Ikke noe å si på det :D?

Endelig kan jeg reise på de bilturene jeg hadde planlagt :D
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Da har jeg fått hentet bil. Nå lader jeg før jeg skal ut og kjøre litt til. Bilen er mye tøffere i virkeligheten enn på bilder. Ikke noe å si på det :D?

Endelig kan jeg reise på de bilturene jeg hadde planlagt :D
Gratulerer! Have fun, drive safe :cool: ?
Sponsored

 
 




Top