Norway - Mach-E ready for production

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Jeg tror bilen nå er lastet på båt i Zeebrugge eller Antwerpen, siden statuser har endret seg til "92", "721" og "COMPOUND OUT ". Litt usikker på hvilken båt den er på i så fall …

Sjekket for moroskyld om VIN var registrert hos Vegvesenet, og det var det. ☺

Men av en eller annen grunn så står det høyere motorytelse/effekt enn den skal ha. Lurer på hva det kommer av:

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1635515032035
Sponsored

 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Jeg tror bilen nå er lastet på båt i Zeebrugge eller Antwerpen, siden statuser har endret seg til "92", "721" og "COMPOUND OUT ". Litt usikker på hvilken båt den er på i så fall …

Sjekket for moroskyld om VIN var registrert hos Vegvesenet, og det var det. ☺

Men av en eller annen grunn så står det høyere motorytelse/effekt enn den skal ha. Lurer på hva det kommer av:

1635515032035.png
Vet du om du også har "VITR" og "InTrans" du finner også disse på samme siden vis jeg ikke husker feil
Det er ihvertfall disse koden m,an har når man skal/er på båt fra Zeebrugge eller Antwerpen
gobStatusCode: "VITR"
gobStatusDesc: "InTrans"
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Vet du om du også har "VITR" og "InTrans" du finner også disse på samme siden vis jeg ikke husker feil
Det er ihvertfall disse koden m,an har når man skal/er på båt fra Zeebrugge eller Antwerpen
gobStatusCode: "VITR"
gobStatusDesc: "InTrans"
Ja, men den har hatt VITR/InTrans helt siden den ble lastet av i Antwerpen for en måned siden. Den har det fortsatt, selv om den kom med City of Rotterdam til Drammen for to dager siden. Blir kanskje oppdatert senere i dag eller i morgen.

Men samma det – forhandler kontaktet meg i går og sa at den var ankommet og frakt videre bestilt. :D

Dette betyr at bilen var totalt 26 dager i Belgia, så litt bedre enn forventet. Kommer nok til å poste en oppsummering av koder, datoer etc. etter hvert. Nå er det ganske nøyaktig to år siden jeg har hatt bil, så blir nok kjørt en del km de første ukene … ;)
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Ja, men den har hatt VITR/InTrans helt siden den ble lastet av i Antwerpen for en måned siden. Den har det fortsatt, selv om den kom med City of Rotterdam til Drammen for to dager siden. Blir kanskje oppdatert senere i dag eller i morgen.

Men samma det – forhandler kontaktet meg i går og sa at den var ankommet og frakt videre bestilt. :D

Dette betyr at bilen var totalt 26 dager i Belgia, så litt bedre enn forventet. Kommer nok til å poste en oppsummering av koder, datoer etc. etter hvert. Nå er det ganske nøyaktig to år siden jeg har hatt bil, så blir nok kjørt en del km de første ukene … ;)
Hei
Bare å glede seg. Ja du må regne med at du kommer til å kjøre en del. Nå er det bare gøy å kjøre bil.
 


Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Ser ut som at denne tråden har dødd ut, men @stesir minnet meg på min siste post ;), så skal sammenstille status & koder for leveringsprosessen som lovet. Men first things first: Jeg poster nå både noen spørsmål og kjøreerfaring i denne tråden.
 

GioVonGio

Member
Joined
Apr 19, 2022
Threads
3
Messages
19
Reaction score
0
Location
D.C. to Norway
Vehicles
2022 Mach E4
Occupation
DOD
Country flag
This morning I got an email from Ford Norway saying that my Mach-E is "ready for production". No dates stated but I guess this means it's possible to see a delivery around Febuary 1 2021?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1635754793132
Have you received your Mach e and would you be able to show me your home plug setup?

I am moving to Norway with an america version so o need to see what the Norwegian plug looks like so I can get one.
Thank you
 

storab

Well-Known Member
Joined
Feb 14, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
105
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Mennekes type 2 cable if you buy a home charger. Chuko home plug, but it is only legal for emergency charging. Same plugs as EU.
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 3EC65825-B03C-4A6B-B3AD-31BBA984E601
 

Mache_Nor

Well-Known Member
Joined
Feb 12, 2022
Threads
9
Messages
132
Reaction score
117
Location
Norway
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
For de av dere som vurderer å understellsbehandle Mustangen så bør dere vite at det er nokså ulike policyer ute og går. Jeg hadde en ringerunde idag da kundebehandleren hos Ford selv kunne ikke gi meg et godt svar. Melhus bil i Trondheim anbefaler behandling, Bay auto i Kristiansand mener at det ikke er lov og bryter med garantien, RøhneSelmer i Oslo fraråder behandling og Kverneland Bil i Bergen er avventende. Ikke til å bli klok av.
Endte du opp med å gjøre behandlingen? Vurderer selv Dinitrol utelukkende for ekstra lydisolering. Rustgaranti fra produsenter har jeg bull tro på uansett, så om den bortfaller har det ikke så utgjør ikke det noen særlig forskjell. Batterigarantien derimot er jeg redd for å miste, da avdeling Kristiansand mente at den forsvant om man tok Dinitrol behandling.
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Har kjørt Mach E en stund nå og etter å ha prøvekjørt GT tenker jeg å oppgradere. Men virker være minst 8 mnd ventetid. Jeg er forberedt på lenger ventetid, slik ting er nå.

Noen som har bestilt eller vurderer bestille GT?

Endte du opp med å gjøre behandlingen? Vurderer selv Dinitrol utelukkende for ekstra lydisolering. Rustgaranti fra produsenter har jeg bull tro på uansett, så om den bortfaller har det ikke så utgjør ikke det noen særlig forskjell. Batterigarantien derimot er jeg redd for å miste, da avdeling Kristiansand mente at den forsvant om man tok Dinitrol behandling.
Jeg har snakket om understellsbehandling hos 2 ulike verksted, og ingen av de sa at det ville påvirke garanti.
Jeg gjorde det på min, og jeg merket forskjell på lydstøy.

Om det påvirker garanti, så er det ihvertfall ikke "common knowledge".
Jeg tenker at det vil være PR og ryktemessig dårlig beslutning hos Ford om dette skulle bli et problem for mange norske kunder.
 

Mache_Nor

Well-Known Member
Joined
Feb 12, 2022
Threads
9
Messages
132
Reaction score
117
Location
Norway
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Har kjørt Mach E en stund nå og etter å ha prøvekjørt GT tenker jeg å oppgradere. Men virker være minst 8 mnd ventetid. Jeg er forberedt på lenger ventetid, slik ting er nå.

Noen som har bestilt eller vurderer bestille GT?



Jeg har snakket om understellsbehandling hos 2 ulike verksted, og ingen av de sa at det ville påvirke garanti.
Jeg gjorde det på min, og jeg merket forskjell på lydstøy.

Om det påvirker garanti, så er det ihvertfall ikke "common knowledge".
Jeg tenker at det vil være PR og ryktemessig dårlig beslutning hos Ford om dette skulle bli et problem for mange norske kunder.
Takker for svar :) Har forøvrig samme erfaring, for valgte også å ta Dinitrol behandling. Ford sier at mye av bilen er aluminum, for så å vise seg at nesten alt bare er stål som kommer til å ruse fort som fy. Vil derfor anbefale å behandle bilene. PS: Klager ikke på bilen, strålende fornøyd! Men å si at det er aluminium chassie er overhode ikke sant.
 
Last edited:

coolshades

Well-Known Member
Joined
Aug 27, 2021
Threads
64
Messages
464
Reaction score
303
Location
UK
Vehicles
Jaguar XF -> Mach E AWD ER, Rapid Red
Country flag
I was in Flam and as you all know better than me, it is a very small village but in the driveway of a house was a grabber blue Mach E.

I am so envious of you all. I still cant get over how smooth your roads are:)
 

BlazejKaz

New Member
First Name
Blazej
Joined
Aug 24, 2022
Threads
0
Messages
4
Reaction score
0
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Match-e
Country flag
Hei, sitter og tenker litt nå angående hva som skjer med Mustangen. Ford mener at den venter på båten i veracruz etter noen kommentarer her ser ut at den er på båt. Noen som kan hjelpe til med å finne ut?

VMACS Status Description: COMPOUND OUT
VMACS Status Code: 721
VMACS Status Since: 2022-08-05 14:45:00.0
GOB Status Description: InTransit
GOB Status Code: VITR
GOB Status Since:
Vehicle last started on (tappsDateTime):
Vehicle Date Time (vehicleDateTime):
Sponsored

 
 




Top