Har ikke fått bil enda, men har allikevel lastet ned og registrert meg på "alle" appene tilgjengelig. Tar ikke risken på å stå og knote med det når man er nesten tom for strøm og må ta første og "beste" ladestasjon. Har lastet ned følgende apper:Har ikke lagt ut på noen langturer enda, men hva slags apper bruker folk for å lade? Har aldri hatt elbil før så har ikke dette inne fra før av.
Alt stemmer med min research!Har ikke fått bil enda, men har allikevel lastet ned og registrert meg på "alle" appene tilgjengelig. Tar ikke risken på å stå og knote med det når man er nesten tom for strøm og må ta første og "beste" ladestasjon. Har lastet ned følgende apper:
Circle K Charge
Fortum
Mer
Bilkraft
Videre har jeg skaffet med ladebrikke og kredittkort fra NAF. Dette gir 15% på hurtidglading i Norge.
Sammen med Circle K Extra (fordelsklubb) kan man få ytterligere 10% (+ nevnte 15%) rabatt på lading på Circle K sine egne maskiner.
Vi har riktignok veldig god pris på Ionity det første året, men det er fremdeles ingen som har kunne oppgi hva rabtten på disse blir etter nevnte periode. (Slik jeg har forstått gir NAF kredittkortet også 15% på denne nedsatte prisen fra Ionity, da rabatten trekkes på kredittkortregninga)
Faktisk så får vi rabatterte priser i 2 år på IONITY ladere.Har ikke fått bil enda, men har allikevel lastet ned og registrert meg på "alle" appene tilgjengelig. Tar ikke risken på å stå og knote med det når man er nesten tom for strøm og må ta første og "beste" ladestasjon. Har lastet ned følgende apper:
Circle K Charge
Fortum
Mer
Bilkraft
Videre har jeg skaffet med ladebrikke og kredittkort fra NAF. Dette gir 15% på hurtidglading i Norge.
Sammen med Circle K Extra (fordelsklubb) kan man få ytterligere 10% (+ nevnte 15%) rabatt på lading på Circle K sine egne maskiner.
Vi har riktignok veldig god pris på Ionity det første året, men det er fremdeles ingen som har kunne oppgi hva rabtten på disse blir etter nevnte periode. (Slik jeg har forstått gir NAF kredittkortet også 15% på denne nedsatte prisen fra Ionity, da rabatten trekkes på kredittkortregninga)
Den har e-sim fra fabrikken i global avtale med Vodafone og Telia i Norge, systemet er alltid online, selv uten aktivering av WIFI, dat er kun for bruk til brukeren i bilen. Man kan anonymisere seg, men fabrikken har kjerne tilgang.Dette er sikkert et dumt spørsmål, men nettilgangen bilen benytter til å være OTA, hvor tas den fra? Jeg har ikke satt opp noe e-sim slik jeg har gjort på en annen bil jeg eier.
Når bilen står parkert hjemme, har jeg koblet den opp mot WIFI i boligen. Men hva med på veien? Bruker den mobildata fra tilkoblet mobiltelefon for å sørge for at bilen er på nett?
Til nå har jeg bare ladet på hjemmelader, og tilsvarende og det funger bra, må legge om planleggningen ift. "å ha nok strøm" på tanken... ;-)Har ikke lagt ut på noen langturer enda, men hva slags apper bruker folk for å lade? Har aldri hatt elbil før så har ikke dette inne fra før av.
Hei, Ja det jeg kan se har jeg "tri-bar" signaturlys bak og foran! Jeg har Full pakke Premium, med alt, som de har satt opp i Norge (Ford Norge) ser at UK og sikkert annen, og litt ulik spesifikasjon ... Jeg har en Mustang nøkkel, UK fikk Kuga nøkler?! ...Til dere som har fått deres bil, hvor bra er kjørelys og langlys? Min 2016 Mustang GT har svake lys, svakere enn i USA. Lyktene blir skiftet, og xenon ballasten blir ved import dimensjonert mindre eller noe. Årsaken skal være at den ikke har lyktespolere, som tilsynelatende var EU krav til kjørelys som var sterkere enn X antall candela.
Jeg kan se at de europeiske Mach E heller ikke har lyktespolere, så jeg er nysgjerrig på hvor bra lysene er?
I tillegg, på europeisk 2016 Mustang GT behøvde de fjerne "tri-bar" signaturlys i framlyktene, som de amerikanske versjoner har, også tilsynelatende på grunn av EU regler. Har de europeiske / Norske bilers lykter de samme design og lys som de amerikanske?
Men gjelder det alle eller kun de som forhåndsbestilte?Faktisk så får vi rabatterte priser i 2 år på IONITY ladere.
Det er jeg ikke sikker på..Men gjelder det alle eller kun de som forhåndsbestilte?
Om du har/skaffer NAF Mastercard så får du ytterligere 15% på hurtiglading i Norge. Rabatten trekkes av på fakturaen.Jeg har lader hjemme og på jobb, men jeg har også testet Circle-K og Ionity.
Jeg har lagt inn Ionity ladekortet som fulgte med bilen og knyttet til et kreditkort.
Prøvde den på Ionity på Rygge og det var bare å plugge i ladekabelen, og så begynte den å lade. NOK 1,80 pr. kWh. Ladet med 150kW. Genial løsning med unntak av at det er veldig få ladere.
Tror det skal komme når man velger detaljer på ladevarsel. Men jeg fant bedre info direkte på laderen (easee).Apropos lading, er det noen av dere som vet hvor (i appen eller i telefonen) man kan se hvilken ladehastighet man får? Har lett uten hell.
Jeg har kikket i appen og regnet på effekt og tid, og funnet hvor mye jeg har fått på ladern hjemme og på jobben.Apropos lading, er det noen av dere som vet hvor (i appen eller i telefonen) man kan se hvilken ladehastighet man får? Har lett uten hell.