Norway - Mach-E ready for production

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Det blir nok det, omtrent som Ford har antydet! ...

... kunne jo vært greit høre noe fra Ford... snart... - vel, det kommer... - snart... ;-)
.. og i løpet av natta endret trackeren min seg til "Awating shipment" og "ETA End date" til 18.04. ?:)

Får ikke kontakt med bilen, men det er mulig at jeg gjør det feil?
Sponsored

 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Katt og mus med Tracker fortsetter... ;-) - Ingen oppdatering for meg enda...
Om du ikke kan sende og motta "Aktiver bilen" fra Ford Pass er den i transportmodus... ;-)

Jeg har gjort en Nett bestilling, knytte til Forhandler på levering/utsyr/Lease/innbytte, og får sikker derfor oppdateringene... - en venn med FE får ingenting...

FE bestillinger derimot oppdateres trolig andelsledes, da de sikker er Volum bestilt av Ford Norge/ Forhandler og knytte til kunden gjennom reservasjon på en måte...

Din ETA End date anbyder over påske, det gjorde min ETA først, så oppdaterte den seg to ganger til 12.3 ... - som kan passe med Antwerpen at ETA er til Europa?, nå 15.3 iht. litt forsinket kjøreplan + innom Belgia og transport videre til Norge?! - så kommer skiluke og tilhengerfeste og kargjøing uteleving et par uker... - hvis ikke må den ha gått på en tidligere båt... om det skal gå...

DET er jo "litt rart" om ETA ikke skal bety til kunden... - Så på R&S Facebook at førte kunde i Hedmark hadde fått sin... MME! - så noen biler kom jo... - det har og Ford sagt, noen i februar, så noen i mars-april-mai (R&S FB)...

Du får se om ETA endre seg... - kun produsert en uke etter min...
(Prod datoer er i alle fall endelig når de er mottatt)

Her er mitt håp: MME til påske?
  • Veracruz 20.2 – 22.2
  • ETA 12.3
  • klargjøring + utlevering 26.3
1614071813434.png
Da håper jeg at det er en FE som ble levert i Innlandet(Hedmark), hvis ikke så var det bortkastet og bestille FE, hvis intensjonen var at de skulle komme først??
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
.. og i løpet av natta endret trackeren min seg til "Awating shipment" og "ETA End date" til 18.04. ?:)

Får ikke kontakt med bilen, men det er mulig at jeg gjør det feil?
Katt og mus med Tracker fortsetter... ;-) - Ingen oppdatering for meg enda...
Om du ikke kan sende og motta "Aktiver bilen" fra Ford Pass er den i transportmodus... ;-)

Jeg har gjort en Nett bestilling, knytte til Forhandler på levering/utsyr/Lease/innbytte, og får sikker derfor oppdateringene... - en venn med FE får ingenting...

FE bestillinger derimot oppdateres trolig andelsledes, da de sikker er Volum bestilt av Ford Norge/ Forhandler og knytte til kunden gjennom reservasjon på en måte...

Din ETA End date anbyder over påske, det gjorde min ETA først, så oppdaterte den seg to ganger til 12.3 ... - som kan passe med Antwerpen at ETA er til Europa?, nå 15.3 iht. litt forsinket kjøreplan + innom Belgia og transport videre til Norge?! - så kommer skiluke og tilhengerfeste og kargjøing uteleving et par uker... - hvis ikke må den ha gått på en tidligere båt... om det skal gå...

DET er jo "litt rart" om ETA ikke skal bety til kunden... - Så på R&S Facebook at førte kunde i Hedmark hadde fått sin... MME! - så noen biler kom jo... - det har og Ford sagt, noen i februar, så noen i mars-april-mai (R&S FB)...

Du får se om ETA endre seg... - kun produsert en uke etter min...
(Prod datoer er i alle fall endelig når de er mottatt)

Her er mitt håp: MME til påske?
  • Veracruz 20.2 – 22.2
  • ETA 12.3
  • klargjøring + utlevering 26.3
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1614072554043
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Da håper jeg at det er en FE som ble levert i Innlandet(Hedmark), hvis ikke så var det bortkastet og bestille FE, hvis intensjonen var at de skulle komme først??
Jeg tenker "Skip Stop" feilen er årsaken til forsinkelsen. FE kjøperne føler jo at det skulle gi litt ekstra ved å være først, i tillegg til usyret... - FE er unik, det får man!, - og den kommer nok først til de fleste..., men det er bare så kipt ikke høre noe og vente...

Jeg bestilte Premium med alt utsyr, likevel er ikke hjul bue, dekor som på FE, og for meg som skal ha Lease er det ok. men jeg har også en Lease jeg fikk forlenget... som koster. som jeg stopper til påske... - så den bør være her da... ;-)
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Jeg tenker "Skip Stop" feilen er årsaken til forsinkelsen. FE kjøperne føler jo at det skulle gi litt ekstra ved å være først, i tillegg til usyret... - FE er unik, det får man!, - og den kommer nok først til de fleste..., men det er bare så kipt ikke høre noe og vente...

Jeg bestilte Premium med alt utsyr, likevel er ikke hjul bue, dekor som på FE, og for meg som skal ha Lease er det ok. men jeg har også en Lease jeg fikk forlenget... som koster. som jeg stopper til påske... - så den bør være her da... ;-)
Dette er jeg helt enig i :cool:
 


andybee

Member
Joined
Feb 23, 2021
Threads
0
Messages
8
Reaction score
14
Location
Norway
Vehicles
VW Touran, Mustang Mach E ordered
Country flag
Hei folkens! Jeg har lest på forumet her en stund, men dette er første post for min del. Vet ikke om det er så interessant for andre, men poster likevel en kort status på min bestilling.

Jeg har bestilt en premium AWD, og har en ukes tid stått med build date 13.2 og awaiting shipment. ETA ble først flyttet frem fra april til 17.3, og i dag oppdaterte trackeren seg igjen med in transit og ship date 22.2. Det skjer jo endringer hele tiden, så vi får satse på at det er en god del biler på vei til Norge med båten som tilsynelatende seilte i går!
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
1000 k test og målinger +
 

RandyM

Well-Known Member
Joined
Feb 15, 2021
Threads
0
Messages
56
Reaction score
61
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
Ikke en dritt! Det er noen av oss som ikke får oppdateringer i det hele tatt, bare å vente og vente...
Velkommen i klubben får vi si:p! Samme opplegget med FE her. Eneste håpet (i verdens mest tynnslitte snøre) er vel at det på en eller annen måte viser seg at vi er med likevel, men holder ikke akkurat pusten...
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Hei venner!
Hva kan man forvente av dette a?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production C4220B92-D533-4A82-AA9B-F48452ECFD8D
Hei antar du har bestilt FE? - FE synes ha en spesiell registering i Ford sitt system, der Ford Norge er "kunden" uansett om det er nettbestilling eller forhandler, og stusser kommer veldig mye senere...

I tillegg hadde "Noen hundre biler" i flg. Ford press release en "Ship Stop" pga. en kvalitets sjekk og trøbbel med en underleverandør

Disse skal ha en "fiks hos Ford i Belgia", så jeg tipper dere mottar noe da, alternativt ikke før de varsles fra Forhandler,...?!

Fortvil ikke Blier bygges, ca. 4100 pr måned nå, og kommer ila mars, april og mail sier Røhne og Selmer i Asker... - det er snart... - hold motet oppe ;-)

Så følger vi statuser og båter, og annet i Fora her..., og i UK, Frankrike, Nederland, Sverige mfl. som venter med stor spenning på våre på MME s...
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hei antar du har bestilt FE? - FE synes ha en spesiell registering i Ford sitt system, der Ford Norge er "kunden" uansett om det er nettbestilling eller forhandler, og stusser kommer veldig mye senere...

I tillegg hadde "Noen hundre biler" i flg. Ford press release en "Ship Stop" pga. en kvalitets sjekk og trøbbel med en underleverandør

Disse skal ha en "fiks hos Ford i Belgia", så jeg tipper dere mottar noe da, alternativt ikke før de varsles fra Forhandler,...?!

Fortvil ikke Blier bygges, ca. 4100 pr måned nå, og kommer ila mars, april og mail sier Røhne og Selmer i Asker... - det er snart... - hold motet oppe ;-)

Så følger vi statuser og båter, og annet i Fora her..., og i UK, Frankrike, Nederland, Sverige mfl. som venter med stor spenning på våre på MME s...
Jeg har bestilt FE så det kan være sannsynlig det du skriver, men i og med at min Focus ST er solgt og el-sykkelen ikke er pakket ut enda, så blir det mye bruk av beina! Ikke bra å bli i for god form heller :D
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Etter at Grande Houston har begynt sin ferd nordover har noen muligens kikket rundt i kriker og kroker på båten og funnet bilen min, for deretter å oppdatere serveren til http://shop.ford.com som er kilden til trackeren? ? :)

1614192539107.png
Gratulerer!, der kom oppdaterte tracking-data, - som forvente en uke etter min, bygget en uke senere.

Ford har flyt på dette nå, bare at dataene kommer til oss i etterkant.... - det blir spennende å se fortsettelsen. Mange leveranser er oppdatert i vår uoffisielle leveranseoppfølging som pt. teller 90 registeringer, etter at det ble ryddet opp, etter de som ville ødelegge for registeringen.

Det ser ut til at de fleste følger opp registeringene, og at arket gir "litt mening", selv om vi enda ikke helt vet hva det betyr, når de kommer osv.

Spenningen er nå transport, hva betyr egentlig ETA, og hvor lenge blir de i hos Ford i Belgia?
UK har fått tilgang til noen data fra Forhandler systemet, der er det andre koder og definisjoner som fortsatt tåkelegger dette...

Vel, jeg har i morgen to uker til ETA, du har tre... - de er sikkert på samme sending...

"Ford produksjon", har sin ukentlige status-oppdatering ila helgen, og hva vil Ford Norge gjøre?, vil de først lese av status til uken?, og sende oss noe? - Neppe

Og når kan vi forvente levering? - vel, vi ser selv at dette går fremover... ;-) og har avdekket et forbedrings potensiale for Ford å ta tak i...
 
Last edited:
 




Top