Norway - Mach-E ready for production

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Prometheus Leader har aldri vært inne i havnen i Antwerpen, den lå ankret opp utenfor Antwerpen i en halvtime i påvente av å komme inn til Zeebrugge.

1618904356922.png
Du har nok rett i det, men det er en sannsynlighet for at den har biler med ...
  • VIKING AMBER er tilbake i Antwerpen 19. april og ligger ved samme han våre MME ligger
De har en ENORM logistikk foran seg nå, tømme havnen, da mange MME er ankommet 18. og ankommer med MSC Cristiana så når jeg kikket på AMBER antok jeg de fylte PROMETHEUS-LEADER der også ...

MEN jeg tipper de har toget noen til Zeebrugge, da det ligger jernbane like ved, selv om det vil nok være ineffektivt ..., - samtidig skal de flytte biler til flere land, noen på fastlandet i EUR.

Disse går sikkert med tog/bil, samtidig at havnekapasiteten skal få unna og latte biler på båt ... - det er dette de jobber med på havna der ... :cool:

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
Du har nok rett i det, men det er en sannsynlighet for at den har biler med ...
  • VIKING AMBER er tilbake i Antwerpen 19. april og ligger ved samme han våre MME ligger
Viking Amber har jeg større tro på, skal innom Zeebrugge og Bremerhaven etter Antwerp, og ender i Drammen 27. april i følge plan, så krysser fingrene for at "this is it". :)

Petrus

Active Member
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-e, Focus
Country flag
Viking Amber har jeg større tro på, skal innom Zeebrugge og Bremerhaven etter Antwerp, og ender i Drammen 27. april i følge plan, så krysser fingrene for at "this is it". :)
Fått info som tilsier at det ikke kommer noe særlig med Mustanger til Drammen før midten av mai.

Petrus

Active Member
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-e, Focus
Country flag
Og den infoen er antageligvis like pålitelig som all annen info folk har fått til nå. :)
Nja, føler at denne faktisk er litt mer pålitelig enn en del annet, men man vet jo aldri før bilen står i hagen......... :)

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Og den infoen er antageligvis like pålitelig som all annen info folk har fått til nå. :)
Vi må følge med, i dag kom endelig min autentiserings forespørsel gjennom, til i dag er den ent med Error ... - den rute meg til Am. sider, så neste steg er rute den til Ford EU, som jeg og kan se de har lagt inn i koden... (det ligger masser der på https://www.ford.no/dashboard#/ og på https://www.ford.no/owners/vehicle-dashboard ...

Så bare et tidsspørsmål før noe dukker opp, OM det betyr at jeg er nærmere bilen, vel - jo det betyr det - 1 dag?, men så betyr det også at jeg ikke vet når den kommer ...

- Forhandler sier estimert 22. mai ... en uke senere en siste antatt og to uker etter 1 antatt. 8. mai

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
Nja, føler at denne faktisk er litt mer pålitelig enn en del annet, men man vet jo aldri før bilen står i hagen......... :)
Den som lever lenge nok får se, jeg håper ikke bilen min ender med å stå i hagen for da må jeg ha tatt en Eli Hagen. :p

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
INN og UT ...
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1618914822749

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Firmaet (ligger i "Euro Terminal Antwerp") som sjekker bilene våres i Antwerpen ligger rett ved der båtene med MME legger til i havnen:

1618897824787.png
https://www.macheforum.com/site/threads/uk-customers.588/post-149098

Currently around 3000 Mustang Mach-E models in Europe.
The company has set up an inspection center at the port of Antwerp where vehicles are unloaded. And they all have to pass a rigorous 50-point check before they can be released for delivery.
Lee Walker, Director of Quality, Ford Europe explained, “We treat customers like family, so with Mach-E we take a very proactive approach to make sure customers have no quality concerns. concerning their vehicles.

“Based on lessons learned from the past, we established an inspection center on land owned by the shipping company at the port itself. We have installed 18 inspection ramps there where we can process up to 300 Mach-E models every day.

The inspection center is staffed and managed by AKTRION partners. " As each Mach-E is inspected, an electronic report is generated using a tablet-based online inspection tool, which will immediately report any issues.

This information is then shared with colleagues at Ford's Cuautitlan stamping and assembly plant in Mexico, where Mach-E is manufactured. “So far, the quality of vehicles arriving in Europe has been very good,” Walker added. “We can solve just about any problem at the inspection center.

It's like a mini production line. " Ce Wölpern, Managing Director, Import Vehicles, Ford Europe, told @Ford: “In the future, we are looking to expand the capabilities of this facility to include a modification center where vehicles can be customized. If, for example, a customer wants to install a tow bar or add individual accessories, we can do it there. "

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
Tilfeldigvis ramla det inn mail fra Ford Norge også just nu, 4-7 uker avhengig av landsdel... hvis de er så på etterskudd med informasjon som de pleier å være så burde det bety at bilen allerede er hos fordhandler. :p

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1618933006698

Skrambo

Member
First Name
Steffen
Threads
0
Reaction score
20
Vehicles
Mach-e
Country flag
Jeg fikk opp dette for første gang i dag.
Noen som kan oversette??

"contractSource":"Web"
"gobStatusCode":"VITR"
"GobStatusDesc":"InTransit"
"vmacs2CharCode":"91"
"vmacs3CharCode":"711"
"vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN"
"vmacsStatusDate":"2021-04-16 17:09:00.0"
"gobStatusDate":"2021-04-19 12:35:20.0"

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Fikk autentisert i dag:
Remote Vehicle Setup (ford.com)

F12
{tappsResponseTemplate: {vin: "WF0TK3SUXXXXXXXXX", status: 200,…},…}

tappsResponseTemplate: {vin: "WF0TK3SUXXXXXXXXX", status: 200,…}

lifeCycleModeStatus: {lifeCycleMode: "TRANSPORT", oemCorrelationId: 2003, vehicleDateTime: "2021-04-15T16:03:02Z",…}
lifeCycleMode: "TRANSPORT"
oemCorrelationId: 2003
tappsDateTime: "2021-04-15T14:02:56.721Z"
vehicleDateTime: "2021-04-15T16:03:02Z"
status: 200
vin: "WF0TK3SUXXXXXXXXX"
vehicle: {vin: "WF0TK3SUXXXXXXXXX", radioFlag: "Y", otaFlag: "N", wifiFlag: "N", driveModeFlag: "Y",…}
driveModeFlag: "Y"
model: null
otaFlag: "N"
radioFlag: "Y"
wifiFlag: "N"

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Jeg fikk opp dette for første gang i dag.
Noen som kan oversette??

"contractSource":"Web"
"gobStatusCode":"VITR"
"GobStatusDesc":"InTransit"
"vmacs2CharCode":"91"
"vmacs3CharCode":"711"
"vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN"
"vmacsStatusDate":"2021-04-16 17:09:00.0"
"gobStatusDate":"2021-04-19 12:35:20.0"
Antar tidlig produsert etter datoene er den da sjekket inn=på båt 16. april, sent produsert båt fra US

Jens

Active Member
First Name
Jens
Threads
0
Reaction score
17
Vehicles
Toyota rav 4, order Ford mustang LR AWD
Country flag
Fikk autentisert i dag:
Remote Vehicle Setup (ford.com)

F12
{tappsResponseTemplate: {vin: "WF0TK3SUXXXXXXXXX", status: 200,…},…}

tappsResponseTemplate: {vin: "WF0TK3SUXXXXXXXXX", status: 200,…}

lifeCycleModeStatus: {lifeCycleMode: "TRANSPORT", oemCorrelationId: 2003, vehicleDateTime: "2021-04-15T16:03:02Z",…}
lifeCycleMode: "TRANSPORT"
oemCorrelationId: 2003
tappsDateTime: "2021-04-15T14:02:56.721Z"
vehicleDateTime: "2021-04-15T16:03:02Z"
status: 200
vehicle: {vin: "WF0TK3SUXXXXXXXXX", radioFlag: "Y", otaFlag: "N", wifiFlag: "N", driveModeFlag: "Y",…}
driveModeFlag: "Y"
model: null
otaFlag: "N"
radioFlag: "Y"
wifiFlag: "N"
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK3SU5MMAXXXXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":32,"vehicleDateTime":"2021-04-16T14:25:50Z","tappsDateTime":"2021-04-16T16:36:01.314Z"}},"vehicle":{"vin":"WF0TK3SU5MMAXXXXX","radioFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","model":null}}

Slik står det på min
ANG: denne med comp inn og comp ut har eg aldri fått opp... kun error 400
Sponsored