Norway - Mach-E ready for production

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Samme her, bilen er registrert på meg i dag og jeg skal hente den torsdag 3.mai?
Grattis!

Jeg har hatt min siden tirsdag, og den er helt genial på alle måter.

Det er bare å glede seg??

(regner med at du mente 3. juni, hvis ikke så har du dårlig tid?)
Sponsored

 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Grattis!

Jeg har hatt min siden tirsdag, og den er helt genial på alle måter.

Det er bare å glede seg??

(regner med at du mente 3. juni, hvis ikke så har du dårlig tid?)
Ja, det er JUNI selvfølgelig, går litt fort innimellom??
 

Thomasgje

Member
First Name
Thomas
Joined
May 8, 2021
Threads
0
Messages
22
Reaction score
28
Location
Færder
Vehicles
Ford Mach E LR AWD
Country flag
Hei igjen alle sammen.
Noen ganger lurer jeg litt på hvilken informasjon selgerne av MME får.
Jeg kontaktet min kontakt i dag og spurte om det var noe nytt om min bil. Ser jo at det ankommer mange MME fra Zeebrügge om dagen skrev jeg.

Fikk til svar:
Båtene med Mustang Mach-E går direkte fra Antwerpen til Drammen, IKKE via Zeebrügge.
Tror du jeg holder bilen din tilbake for å være slem???

Tror de begynner å bli litt slitne av sånne som meg som maser.
Jeg ser jo her i tråden at det er mange som får bil fra Zeebrügge. Hvordan er det mulig at selgerne ikke vet slike ting?

I neste epost fikk jeg klar beskjed. Han vet ikke når bilen min blir sent, når den ankommer Drammen eller når jeg får den utlevert.
Når jeg bestilte bil i august (via leasingselskap) ble det sagt at bilen skulle komme tidlig Q1 2021. Det ble fort korrigert mars, så april, så mai, så mai/juni, siste nå er midt juni...
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Fikk til svar:
Båtene med Mustang Mach-E går direkte fra Antwerpen til Drammen, IKKE via Zeebrügge.
Tror du jeg holder bilen din tilbake for å være slem???
Oi, det var da voldsomt. Må da være lov å spørre uten å få sånt svar. Er ikke en del av jobben å svare på kundehenvendelser?
 

RandyM

Well-Known Member
Joined
Feb 15, 2021
Threads
0
Messages
56
Reaction score
61
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
Oi, det var da voldsomt. Må da være lov å spørre uten å få sånt svar. Er ikke en del av jobben å svare på kundehenvendelser?
Praktiserer tydeligvis vanntette skott mellom salg- og kundeserviceavdelingen ?
 


Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Jeg gikk en tur i sola i går opp til Røhneselmer Alnabru og kikka. Uten å telle så tipper jeg det stod ca. 25 MME der. Hadde tenkt til å ta bilder hvis jeg fant en som var samme som jeg har bestilt, men det fant jeg ikke (bare nesten), og alle bilene var fulle av støv og drit – så tar det senere en gang.

Det var flere som jobba inne på verkstedet (søndag) og en som kjørte en MME på utsiden (han så litt skeptisk på meg der jeg rusla rundt og kikka), men det går tydeligvis fremover for dere som snart skal få bilen. Jeg bestilte for litt under en måned siden, så er spent på om de 5 månedene leveringstid holder …

Leste akkurat https://www.macheforum.com/site/threads/i-was-told-yesterday-the-wait-is-24-weeks-seriously.6406/, så er ikke veldig positiv.

Så bare én helhvit og én grabber blue. De aller fleste var en eller annen grå, inkl. de to som de holdt på med inne og den som ble kjørt på utsiden.
 

JRI

Member
Joined
Apr 5, 2021
Threads
0
Messages
11
Reaction score
29
Location
Norway
Vehicles
Mach E - FE
Country flag
OBS: Hentet ut min MME på fredag. Bilen ble overlevert innendørs og så meget fin ut i lakk osv. Men etter at bilen ble gjennomgått av meg når jeg først kom hjem ute i naturlig lys, fant jeg små riper rundt om på bilen + at siderutene bak hadde masse riper. Kjørte innom forhandler i går, og rutene må byttes ut. Gå igjennom bilen deres nøye ute i naturlig lys. Det slurves mye på klargjøringen pga tidspresset de har på seg for å utlevere bilene!
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
OBS: Hentet ut min MME på fredag. Bilen ble overlevert innendørs og så meget fin ut i lakk osv. Men etter at bilen ble gjennomgått av meg når jeg først kom hjem ute i naturlig lys, fant jeg små riper rundt om på bilen + at siderutene bak hadde masse riper. Kjørte innom forhandler i går, og rutene må byttes ut. Gå igjennom bilen deres nøye ute i naturlig lys. Det slurves mye på klargjøringen pga tidspresset de har på seg for å utlevere bilene!
Oi. Takk for the heads up. Kan være vanskelig å huske å sjekke slike ting i lykkerusen ?
 
  • Like
Reactions: JRI

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Endring på lifecycle mode fra "Transport" til "Normal"

lifeCycleModeStatus: {lifeCycleMode: "NORMAL", oemCorrelationId: 2878, vehicleDateTime: "2021-06-01T11:28:41Z",…}
lifeCycleMode: "NORMAL"
oemCorrelationId: 2878
tappsDateTime: "2021-06-01T11:28:44.934Z"
vehicleDateTime: "2021-06-01T11:28:41Z"
status: 200
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production MME_Orderstatus.JPG


Er det slik at jeg er på riktig side her? Og i så fall, er det her jeg får opp mer info når bilen er planlagt for produksjon på fabrikken?
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Endring på lifecycle mode fra "Transport" til "Normal"

lifeCycleModeStatus: {lifeCycleMode: "NORMAL", oemCorrelationId: 2878, vehicleDateTime: "2021-06-01T11:28:41Z",…}
lifeCycleMode: "NORMAL"
oemCorrelationId: 2878
tappsDateTime: "2021-06-01T11:28:44.934Z"
vehicleDateTime: "2021-06-01T11:28:41Z"
status: 200
Hei. Har samme koder og endret samme dag som deg, men med oemCorrelationid 2450
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Hei. Har samme koder og endret samme dag som deg, men med oemCorrelationid 2450
oemCorrelationid endrer seg hele tiden, f.eks hvis du prøver å autentisere med appen igjen.
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Endring på lifecycle mode fra "Transport" til "Normal"

lifeCycleModeStatus: {lifeCycleMode: "NORMAL", oemCorrelationId: 2878, vehicleDateTime: "2021-06-01T11:28:41Z",…}
lifeCycleMode: "NORMAL"
oemCorrelationId: 2878
tappsDateTime: "2021-06-01T11:28:44.934Z"
vehicleDateTime: "2021-06-01T11:28:41Z"
status: 200
Er du sikker på at forhandler har kontroll? :)

lifeCycleMode: "NORMAL"betyr at den er til klargjøring hos forhandler (mulig det skjer i Drammen hvis forhandleren din har noe deal der, men skal skje hos forhandler).
Når denne er i TRANSPORT er midtskjermen av og bilen begrenset til 30km/t. Forhandler skal sette den i NORMAL og oppdatere ETIS.
Jeg fikk dette litt inngående da min bil er ute av TRANSPORT i virkeligheten, men står fortsatt i TRANSPORT hos Ford (tappsDate oppdarer seg, men vehicleDate står stuck på dato før klargjøring). Som gir meg en hel del bugs i fordpass-opplegget igjen...

De var litt lange i øynene da jeg viste API etter API med statuser da bilen ikke poppa opp med velkomstskjermen som forventet.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
De var litt lange i øynene da jeg viste API etter API med statuser da bilen ikke poppa opp med velkomstskjermen som forventet.
Vi trenger flere dataingeniører i Norge, mekanikeryrket er i ferd med å endres drastisk!
Sponsored

 
 




Top