Norway - Mach-E ready for production

OP
OP
tormodg

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Veldig rart hvis bilene som ankom Antwerpen i slutten av mai skulle ha vært her forrige uke, når vi er mange som har ventet i uker og måneder på det samme. Ford har en merkelig logistikk her.
Sponsored

 

Christine T

Member
First Name
Christine
Joined
Jun 10, 2021
Threads
0
Messages
10
Reaction score
4
Location
Norway
Vehicles
Mustang mach-e first edition
Occupation
Therapist
Country flag
Veldig rart hvis bilene som ankom Antwerpen i slutten av mai skulle ha vært her forrige uke, når vi er mange som har ventet i uker og måneder på det samme. Ford har en merkelig logistikk her.
Ja, absolutt. Jeg tenkte å sende en Mail til forhandler etterhvert å høre igjen angående estimert ankomst Norge og utlevering. Kan ikke stemme at det har gått så fort fra ankomst Belgia til ankomst Norge ☺☺
 

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Ja, absolutt. Jeg tenkte å sende en Mail til forhandler etterhvert å høre igjen angående estimert ankomst Norge og utlevering. Kan ikke stemme at det har gått så fort fra ankomst Belgia til ankomst Norge ☺☺
Om du ikke har bestilt med Express levering direkte fra Antwerpen. Du får speide etter et helikopter med en fin bil under ;)
 

Christine T

Member
First Name
Christine
Joined
Jun 10, 2021
Threads
0
Messages
10
Reaction score
4
Location
Norway
Vehicles
Mustang mach-e first edition
Occupation
Therapist
Country flag
Ja, absolutt. Jeg tenkte å sende en Mail til forhandler etterhvert å høre igjen angående estimert ankomst Norge og utlevering. Kan ikke stemme at det har gått så fort fra ankomst Belgia til ankomst Norge ☺☺
Om du ikke har bestilt med Express levering direkte fra Antwerpen. Du får speide etter et helikopter med en fin bil under ;)
Haha, godt tips ? Skal jammen se etter det.
 


Thaimas

Active Member
Joined
May 25, 2021
Threads
0
Messages
30
Reaction score
37
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E LR 4X FE
Country flag
Mine came to 27.05 and it’s eta in Norway is 03.07 ?
My car arrived in Belgium 27.03. Eta for Drammen was then 01.05.
And when 01.05 came Eta said 10.05 then
19.05->29.05->10.06->26.06->02.07....

So these ETA dates are just a number Ford is pulling out of their ass.. That we get 0 information on WHY its so delayed is so frustrating...
 

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Får levert reserve-/erstatningsbilen på torsdag.
Skal vel se at min opprinnelige bestilling dukker opp i neste uke da.(Murphy)
 

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Joined
Feb 3, 2021
Threads
0
Messages
47
Reaction score
47
Location
Sandefjord Norway
Vehicles
Mach E
Country flag
My car arrived in Belgium 27.03. Eta for Drammen was then 01.05.
And when 01.05 came Eta said 10.05 then
19.05->29.05->10.06->26.06->02.07....

So these ETA dates are just a number Ford is pulling out of their ass.. That we get 0 information on WHY its so delayed is so frustrating...
I just talked to my dealer today, so what he had to say is my MME is ready basically for transport. He expects my car to be at the dealership ready the 10.07 the latest that’s his guess. Ford will send all dealerships info on which car is on a boat in the next week, so he will have a concrete answer of my car made it on a vessel or not. ?
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei, har at en ny endring i dag når det gjelder tidspunkt på følgende punkt
vehicleDateTime":"2021-06-15T13:09:46Z","
Så det betyr vel at det noe aktivitet i bilen i dag. ingen andre koder har endret seg idag
 
Last edited:

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Hei, har at en ny endring i dag når det gjelder tidspunkt på følgende punkt
vehicleDateTime":"2021-06-15T13:09:46Z","
Så det betyr vel at det noe aktivitet i bilen i dag. ingen andre koder har endret seg idag
Du mener vel at det var aktivitet ? Min dato står fremdeles på 09.06. Er vel bak deg i køen en stykke i transportkøen. Har ikke helt den store optimisme at jeg kommer med på båten som går denne uken, blir sikkert neste båt.

status":200,
lifeCycleMode":"TRANSPORT"
oemCorrelationId":0,"
vehicleDateTime":"2021-06-09T13:51:19Z"
tappsDateTime":"2021-06-14T21:13:52.038Z

gobStatusCode":"VITR","
gobStatusDesc":"InTransit","
vmacs2CharCode":"91","
vmacs3CharCode":"711","
vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","
vmacsStatusDate":"2021-06-01 11:25:00.0","
gobStatusDate":""}},"error":null}
 

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Oppdatering hos meg også. vehicleDateTime er oppdatert i dag til et tidspunkt i går ettermiddag, og tappsDateTime til i dag rundt 13:30, ellers er alt uendret.

Men er umulig å si om det faktisk betyr at noen har gjort noe, eller om det bare er bilen som sier i fra om den er i live, noe annet system som kobler seg opp el.l. Ser ut som at det er kommet en software-oppdatering for eCall, så kan også være at den laster den ned og oppdaterer datoer:
"21C16 - MUSTANG MACH-E ECALL SOFTWARE UPDATE REQUIRED" i etis.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Du mener vel at det var aktivitet ? Min dato står fremdeles på 09.06. Er vel bak deg i køen en stykke i transportkøen. Har ikke helt den store optimisme at jeg kommer med på båten som går denne uken, blir sikkert neste båt.

status":200,
lifeCycleMode":"TRANSPORT"
oemCorrelationId":0,"
vehicleDateTime":"2021-06-09T13:51:19Z"
tappsDateTime":"2021-06-14T21:13:52.038Z

gobStatusCode":"VITR","
gobStatusDesc":"InTransit","
vmacs2CharCode":"91","
vmacs3CharCode":"711","
vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","
vmacsStatusDate":"2021-06-01 11:25:00.0","
gobStatusDate":""}},"error":null}

Bilen har vært i Antwerpen side 14/5 så håper nå at all endring siste tiden betyr at den vil bli med på båten, men man vet aldri. Ikke godt å vite hvor god kontroll de har. Tenkte jeg skulle prøve å ringe selger i morgen, bare for å høre om de i det hele tatt vet noe som helst
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Oppdatering hos meg også. vehicleDateTime er oppdatert i dag til et tidspunkt i går ettermiddag, og tappsDateTime til i dag rundt 13:30, ellers er alt uendret.

Men er umulig å si om det faktisk betyr at noen har gjort noe, eller om det bare er bilen som sier i fra om den er i live, noe annet system som kobler seg opp el.l. Ser ut som at det er kommet en software-oppdatering for eCall, så kan også være at den laster den ned og oppdaterer datoer:
"21C16 - MUSTANG MACH-E ECALL SOFTWARE UPDATE REQUIRED" i etis.
Sjekket ETIS nå, ingen tegn til noe oppdatering på bilen min. Min ETIS ble oppdatert 02.06.21.
 

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Sjekket ETIS nå, ingen tegn til noe oppdatering på bilen min. Min ETIS ble oppdatert 02.06.21.
Har ikke vært inne på ETIS før, men har nå kommet meg inn. Hvor finner du datoen ETIS er oppdatert sist og hva betyr den datoen? Gikk inn under "View PTI informasjon" men der er det ikke mulig å komme inn under noen faner bortsett fra en av de og infoen der sier meg ingen ting.
Sponsored

 
Last edited:
 




Top