Norway - Mach-E ready for production

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Takk for svar ? Har vært innom Ford.no og brukt F12 hver dag de siste ukene? Utålmodig sjel? Håper og tror også at produksjons dato bør være nært forestående da VIN er kjent. Men hadde vært artig å vite hva andre folk har erfart av tid mellom kjent VIN og produksjon dato.
Det var mye frem og tilbake med min bil, forhåndsbestilte 19.11.19, bekreftet bestillingen 17.09.20, fikk beskjed 09.12.20 om at bilen var i produksjon (fikk tak i VIN nr da også), så fikk jeg tak i info gjennom sporings-verktøyene på dette fantastiske forumet :D i mars, at bilen ble ferdig produsert 12.03.21 og lastet på båten fra Veracruz 26.03.21, fikk bilen min levert 03.06.21 etter 561 dagers ventetid fra forhåndsbestillingen:rolleyes:. Men konklusjonen min er den at det var jammen verdt det? fantastisk bil :D (mulig jeg er inhabil som bare har kjørt Ford helt siden jeg fikk førerkort 1979, 18 stk);). Det som er minus er Ford Norge AS:mad: (ikke Forhandleren) og informasjonen som kommer fra dem og det påpekte jeg på undersøkelsen som ble sendt ut etter at jeg mottok bilen..
 
Last edited:

rkvalvaa

New Member
First Name
Ronny
Joined
Aug 5, 2021
Threads
0
Messages
1
Reaction score
0
Location
Bergen, Norway
Vehicles
Mach E
Country flag
Noen som vet hva status "Stocked" betyr? Min har hatt dette siden 21. juli, ankom Antwerpen 9. eller 10. juni som flere andre her også, og hadde opprinnelig forventet levering i dag, men har ikke hørt et pip fra verken Ford eller forhandler siden mail i mai om at bilen var på vei...
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Noen som vet hva status "Stocked" betyr? Min har hatt dette siden 21. juli, ankom Antwerpen 9. eller 10. juni som flere andre her også, og hadde opprinnelig forventet levering i dag, men har ikke hørt et pip fra verken Ford eller forhandler siden mail i mai om at bilen var på vei...
Den er enten på vei fra Antwerpen eller i Drammen muligens..
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Noen som vet hva status "Stocked" betyr? Min har hatt dette siden 21. juli, ankom Antwerpen 9. eller 10. juni som flere andre her også, og hadde opprinnelig forventet levering i dag, men har ikke hørt et pip fra verken Ford eller forhandler siden mail i mai om at bilen var på vei...
Hei. Da står den på lager i Drammen, Venter på at forhandler skal booke plass på biltransport
Nå er det 100% sikker på plass i Drammen.
Min hadde denne statusen i 2 1/2 uke. Ring forhandler å spør når den kommer til de

Neste status du mest sannsynlig får er "Dealer Delivery"
 
Last edited:


Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Ny båt kommer lørdag
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1628167550885
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Da virker det som bilen er i Drammen, i det minste. Ser noen har ventet sånn 3 uker etter det på den, håper ikke det gjelder meg også. Sist estimert tid på bil var vel den 9.aug. Kjipt om jeg må vente 3 uker til. Sommeren løper fra meg mtp road trips ? Har gått 25 uker siden bestilling (estimert 22-24 da jeg bestilte).

Før:
gobStatusCode":"VITR","
gobStatusDesc":"InTransit","
vmacs2CharCode":"92","
vmacs3CharCode":"721","
vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT
vmacsStatusDate":"2021-08-03 13:45:00.0","
gobStatusDate":"2021-07-12 09:30:28.0"}},"error":null}

Hadde 3 av denne over. Dato 30.07, 02.08 og 03.08

Nå:
gobStatusCode":"VITR","
gobStatusDesc":"InTransit","
vmacs2CharCode":"91","
vmacs3CharCode":"711","
vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","
vmacsStatusDate":"2021-08-06 10:15:00.0","
gobStatusDate":"2021-07-12 09:30:28.0"}},"error":null}

Edit: For de som evt er nye og ikke vet, så har jeg hatt ganske konsistent endring i tappstime og vehicletime, for så å ha en statusoppdatering 1-5 dager senere på ford.no. Så vehicletime kommer først, så noen dager senere kan man se på ford.no hva den endringen betydde i vmacstatus/gobstatus på ford.no. Kanskje det er unntak fra den regelen
 
Last edited:

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Da virker det som bilen er i Drammen, i det minste. Ser noen har ventet sånn 3 uker etter det på den, håper ikke det gjelder meg også. Sist estimert tid på bil var vel den 9.aug. Kjipt om jeg må vente 3 uker til. Sommeren løper fra meg mtp road trips ? Har gått 25 uker siden bestilling (estimert 22-24 da jeg bestilte).

Før:
gobStatusCode":"VITR","
gobStatusDesc":"InTransit","
vmacs2CharCode":"92","
vmacs3CharCode":"721","
vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT
vmacsStatusDate":"2021-08-03 13:45:00.0","
gobStatusDate":"2021-07-12 09:30:28.0"}},"error":null}

Hadde 3 av denne over. Dato 30.07, 02.08 og 03.08

Nå:
gobStatusCode":"VITR","
gobStatusDesc":"InTransit","
vmacs2CharCode":"91","
vmacs3CharCode":"711","
vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","
vmacsStatusDate":"2021-08-06 10:15:00.0","
gobStatusDate":"2021-07-12 09:30:28.0"}},"error":null}

Edit: For de som evt er nye og ikke vet, så har jeg hatt ganske konsistent endring i tappstime og vehicletime, for så å ha en statusoppdatering 1-5 dager senere på ford.no. Så vehicletime kommer først, så noen dager senere kan man se på ford.no hva den endringen betydde i vmacstatus/gobstatus på ford.no. Kanskje det er unntak fra den regelen
Ser ut som bilen er i Drammen, Da er det bare å håpe det ikke tar for lang tid
 

PLG 74

Active Member
Joined
Apr 15, 2021
Threads
0
Messages
43
Reaction score
41
Location
Norway
Vehicles
Volvo v70
Occupation
Engineer
Country flag
Da virker det som bilen er i Drammen, i det minste. Ser noen har ventet sånn 3 uker etter det på den, håper ikke det gjelder meg også. Sist estimert tid på bil var vel den 9.aug. Kjipt om jeg må vente 3 uker til. Sommeren løper fra meg mtp road trips ? Har gått 25 uker siden bestilling (estimert 22-24 da jeg bestilte).

............Og her virker det som om bilen mer eller mindre plutselig har komt til forhandler (DealerDelivery).... får ta en kjøretur å sjekke.... Aner ikkje hvilken båt den eventuelt kom med, har alltid hatt litt merkelig sporing på bilen......
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
............Og her virker det som om bilen mer eller mindre plutselig har komt til forhandler (DealerDelivery).... får ta en kjøretur å sjekke.... Aner ikkje hvilken båt den eventuelt kom med, har alltid hatt litt merkelig sporing på bilen......
Hadde vært fint med litt plutselig-magi her også. Ser en endring i vehicle time så venter på oppdatering på Ford.no. Frykter det bare er stocked i Drammen som kommer, men håper den er på vei eller er hos forhandler. Litt ønsketenking må til.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei. For dere som fortsatt venter på bilen skal komme til Drammen fra Belgia så er det en ny båt på vei til Drammen nå
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1628768070082
 

Sasi

New Member
First Name
Sasi
Joined
May 12, 2021
Threads
0
Messages
3
Reaction score
2
Location
Norway
Vehicles
Mazda 3
Country flag
https://www.elbil24.no/nyheter/ford-mustang-mach-e-i-chiptrobbel/74104827

Det er Automotive News som skriver at Ford er i ferd med å sende ut melding om forsinkelsen, som per nå kan se ut til å bli rundt 6 uker - minst.

Saken ble kjent ved at et tidlig utkast av et brev som skal sendes ut i markedet har lekket ut på et Mach-E forum.


noe som visste om dette ?
 

PLG 74

Active Member
Joined
Apr 15, 2021
Threads
0
Messages
43
Reaction score
41
Location
Norway
Vehicles
Volvo v70
Occupation
Engineer
Country flag
https://www.elbil24.no/nyheter/ford-mustang-mach-e-i-chiptrobbel/74104827

Det er Automotive News som skriver at Ford er i ferd med å sende ut melding om forsinkelsen, som per nå kan se ut til å bli rundt 6 uker - minst.

Saken ble kjent ved at et tidlig utkast av et brev som skal sendes ut i markedet har lekket ut på et Mach-E forum.


noe som visste om dette ?

Vart lagt ut en tråd om dette her på forumet på tirsdag...

https://www.macheforum.com/site/thr...s-with-production-from-july-5-october-1.8520/
Sponsored

 
 




Top