Dutch people that ordered a Mach-E?

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Ik denk, maar dat is een vermoeden, dat ze niet allemaal voor NL-markt zijn.
rond de 1100 stuks (als ik uit ga van je telling) dan lijken mij dat er een beetje veel.

Ook omdat ik eigenlijk nog niemand gehoord heb(kopers en dealers) die nu al AWD's of First Editions verwachten in Nederland bij deze lading en die er wel tussen staan.

Als er 2000-3000 zijn die met 3000euro korting zijn verkocht:
- 200 First Editions (komen pas in Mei)
- 400-600 AWD's (uitgaande van 20% volgens de Google Sheets)
En er volgens de Google nu 8 traceerbaar in Antwerpen staan, de meeste RWD's net vertrokken zijn uit Veracruz lijkt het mij heel sterk dat al die 1100 voor NL zijn.

Dealer waar ik de Mach-E besteld hebt had er de laatste keer iets van 25-30 in bestelling staan
1 op Grande Houston
4-6 op MSC Immacolata
Rest in mei/later.
Ik zie volgens mij diverse "Grabber Blue" staan, dat zijn toch alleen First Editions? Verder is dit volgens mij voor heel de EU, het merendeel zal voor NL zijn.
Sponsored

 

makooy

Well-Known Member
Joined
Jun 29, 2020
Threads
7
Messages
532
Reaction score
869
Location
Rotterdam, NL
Vehicles
Mach-E RWD SR Lucid Red TP+
Occupation
IT Consultant
Country flag
Ik zie volgens mij diverse "Grabber Blue" staan, dat zijn toch alleen First Editions? Verder is dit volgens mij voor heel de EU, het merendeel zal voor NL zijn.
Klopt, iets van 14-15 stuks als ik de tellingen van andere mag geloven :)

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat die voor NL zijn. Ik heb meerdere dealers gesproken en die verwachten de First Editions pas in Mei.
 

Nico

Well-Known Member
First Name
Nico
Joined
Apr 2, 2020
Threads
0
Messages
79
Reaction score
56
Location
Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E AWD Shadow Black
Country flag
Die van mij zal naar alle waarschijnlijkheid bij de Houston op de boot staan. Dealer verwacht hem 8 mei binnen te hebben en ze hebben 8 dagen nodig om hem rijklaar te maken en op kenteken te zetten. Dus 17/18 mei ophalen.
 

Memache

Member
Joined
Nov 19, 2020
Threads
0
Messages
16
Reaction score
10
Location
Netherlands
Vehicles
Audi A3 e-tron
Country flag
Ik heb denk ik ook de boot gemist, iemand een idee wanneer de volgende vertrekt?

289909C8-2C7F-4397-937A-3B2F0E54F23D.jpeg
Heb vandaag ook een shipment date gekregen van 31 maart, dus zo van productie de boot op in 1 dag...

Ligt er nog een boot aan de kade of is het wat achterstallig administratie wellicht?
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Heb vandaag ook een shipment date gekregen van 31 maart, dus zo van productie de boot op in 1 dag...

Ligt er nog een boot aan de kade of is het wat achterstallig administratie wellicht?
Shipment date is de datum dat de auto op transport is gezet, dus waarschijnlijk richting Vera Cruz is gegaan. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de Final Delivery Date de datum is dat de auto op de boot is gezet.
 


ZSR

Well-Known Member
Joined
Jan 29, 2020
Threads
1
Messages
139
Reaction score
75
Location
Rotterdam
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Klopt, iets van 14-15 stuks als ik de tellingen van andere mag geloven :)

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat die voor NL zijn. Ik heb meerdere dealers gesproken en die verwachten de First Editions pas in Mei.
Waarom gaan deze eigenlijk de neus van nederland voorbij? Weet iemand dat
 

ZSR

Well-Known Member
Joined
Jan 29, 2020
Threads
1
Messages
139
Reaction score
75
Location
Rotterdam
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Die van mij zal naar alle waarschijnlijkheid bij de Houston op de boot staan. Dealer verwacht hem 8 mei binnen te hebben en ze hebben 8 dagen nodig om hem rijklaar te maken en op kenteken te zetten. Dus 17/18 mei ophalen.
8 dagen rijklaar maken, normaal denk ik dat zal wel, maar bij deze auto wil ik eigenlijk geen dag langer dan nodig wachten. Wat doen ze in vredesnaam in 8 dagen? Grote beurt kost 4 uurtjes...
 

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Joined
Feb 3, 2021
Threads
2
Messages
74
Reaction score
29
Location
Belgium
Vehicles
MME 2021 J2 Awd ER, Transit Custom Lim aut
Occupation
Self employed
Country flag
Klopt, iets van 14-15 stuks als ik de tellingen van andere mag geloven :)

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat die voor NL zijn. Ik heb meerdere dealers gesproken en die verwachten de First Editions pas in Mei.
Waren er in Europa niet 4 landen waar de lancering van de MME begon, ttz bestelbaar via de site met reservatie systeem?
Dus Nederland, Noorwegen, Zwitserland en Frankrijk?
Al de rest zijn mss de demo wagens voor de diverse dealers in alle landen?
Hier in België had ik te horen gekregen dan mijn dealer ergens april/mei een eigen demo/test wagen zou krijgen...
Kunnen we toch al eens een echte testrit maken, want laten we eerlijk zijn, toch niet onbelangrijk hoe de wagen rijdt/aanvoelt/geluidsdemping/... en bepaald goedkoop is ie nu ook weer niet om deze dan weer echt blind te kopen... Nochtans hebben we dat denk ik allemaal wel gedaan...
 

ZSR

Well-Known Member
Joined
Jan 29, 2020
Threads
1
Messages
139
Reaction score
75
Location
Rotterdam
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Waren er in Europa niet 4 landen waar de lancering van de MME begon, ttz bestelbaar via de site met reservatie systeem?
Dus Nederland, Noorwegen, Zwitserland en Frankrijk?
Al de rest zijn mss de demo wagens voor de diverse dealers in alle landen?
Hier in België had ik te horen gekregen dan mijn dealer ergens april/mei een eigen demo/test wagen zou krijgen...
Kunnen we toch al eens een echte testrit maken, want laten we eerlijk zijn, toch niet onbelangrijk hoe de wagen rijdt/aanvoelt/geluidsdemping/... en bepaald goedkoop is ie nu ook weer niet om deze dan weer echt blind te kopen... Nochtans hebben we dat denk ik allemaal wel gedaan...
Een aantal van ons hebben al test gereden, hij rijdt prima!
 

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Joined
Feb 3, 2021
Threads
2
Messages
74
Reaction score
29
Location
Belgium
Vehicles
MME 2021 J2 Awd ER, Transit Custom Lim aut
Occupation
Self employed
Country flag
Een aantal van ons hebben al test gereden, hij rijdt prima!
Ik heb er zelf wel ingezeten en samen een ritje gemaakt met de hoofdingenieur van LPG, maar dat is toch nog niet het zelfde als achter het stuur zitten.
Bijkomend was dat een pre-productie en persoonlijk vond ik de geluiddemping toch niet zo goed als in mijn huidige S-max Vignale.
Ook afwerking en materiaalkeuze was niet op het niveau van de Europese Ford...
Maar ik hoop dat ze dat toch nog verbeteren met de productie versie.
 

ZSR

Well-Known Member
Joined
Jan 29, 2020
Threads
1
Messages
139
Reaction score
75
Location
Rotterdam
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Ik heb er zelf wel ingezeten en samen een ritje gemaakt met de hoofdingenieur van LPG, maar dat is toch nog niet het zelfde als achter het stuur zitten.
Bijkomend was dat een pre-productie en persoonlijk vond ik de geluiddemping toch niet zo goed als in mijn huidige S-max Vignale.
Ook afwerking en materiaalkeuze was niet op het niveau van de Europese Ford...
Maar ik hoop dat ze dat toch nog verbeteren met de productie versie.
In nederland mochten we al zelf een half uur met de auto op pad. Zonder dealer etc. Is dat nog niet gebeurd in België?
 

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Joined
Feb 3, 2021
Threads
2
Messages
74
Reaction score
29
Location
Belgium
Vehicles
MME 2021 J2 Awd ER, Transit Custom Lim aut
Occupation
Self employed
Country flag
In nederland mochten we al zelf een half uur met de auto op pad. Zonder dealer etc. Is dat nog niet gebeurd in België?
Neen, hier waren enkele demo modellen, denk 2 of 3 voor heel België, welke voor een dag of 2 bij een dealer in de toonzaal stond en dan weer naar een andere dealer ging, maar daar mocht niet mee gereden worden....
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Mooi, mijn auto staat op de Grande Florida. Bedankt voor het uitzoeken, @makooy! Met een ETA van 17 april in Antwerpen moet het lukken dat ik de auto voor 1 juni krijg. Nu is het aftellen echt begonnen.
 
 




Top