Dutch people that ordered a Mach-E?

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Threads
0
Reaction score
95
Vehicles
Peel P50
Country flag
Vandaag de voorlopige leveringsafspraak gemaakt met de dealer, 11 juni (2021 ?). Wordt nog een lange maand wachten, maar er zit schot in de zaak.

F1Dude

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
35
Vehicles
Mercedes
Country flag
Vandaag de voorlopige leveringsafspraak gemaakt met de dealer, 11 juni (2021 ?). Wordt nog een lange maand wachten, maar er zit schot in de zaak.
Welke boot stond jouw auto?

Last edited:

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Threads
1
Reaction score
39
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Ik reed gisteren achter een Tesla waarvan de remlichten tot het irritante af steeds aan en uit gingen, terwijl er geen noodzaak was om te remmen. Zou dat te maken kunnen hebben met onepedal drive? Dat de remlichten aan gaan als je van het gas af gaat. Als dat ook zo is bij de MME ga ik die optie zeker niet gebruiken. Weet iemand of de remlichten aan gaan als je van het gas af gaat bij onepedal drive?

rvee

Member
First Name
Ron
Threads
1
Reaction score
24
Vehicles
Mach-E / Peugeot
Country flag
als je het e-pedal los laat in OPD remt de auto flink af dus ja dan gaan de lampen branden. Of dat ook zo is als je klein beetje laat opkomen bij file rijden bijv. geen idee.

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Threads
1
Reaction score
39
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Bij helemaal loslaten snap ik de noodzaak. Als bij een klein beetje laten opkomen de remlichten ook aan gaan wordt het verkeersbeeld er niet rustiger op. Ik hoop maar dat dit niet gebeurt. Al is het uiteraard moeilijk om te bepalen waar de grens dan ligt, wanneer wel remlichten en wanneer niet.

Edgar

Well-Known Member
First Name
Edgar
Threads
0
Reaction score
44
Vehicles
Ford C-max electric, Mach-e RWD Grey carbonized
Country flag
Bij helemaal loslaten snap ik de noodzaak. Als bij een klein beetje laten opkomen de remlichten ook aan gaan wordt het verkeersbeeld er niet rustiger op. Ik hoop maar dat dit niet gebeurt. Al is het uiteraard moeilijk om te bepalen waar de grens dan ligt, wanneer wel remlichten en wanneer niet.
Klopt ik heb nu tijdelijk een leaf en gebruik eigenlijk constant de one pedal (e-pedal in d eleaf) bij direct loslaten ga je remlichten branden of voet eraf haalt.
Bij rustig omhoog gaan van je voet gaan de lampen niet branden.

ZSR

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
75
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Welke boot stond jouw auto?
Ben ook wel benieuwd. De mijne stond op grande Florida. ETA van dealer, vorige week gesproken maar ze krijgen ook geen respons van Ford, staat op 15 mei. Dan zou ik dus niet blij worden van een berichtje dat ie op 11 juni klaar staat....

ODBMongoose

Well-Known Member
First Name
Niels
Threads
15
Reaction score
151
Vehicles
SR RWD Mach-E Star White Tech Pack Plus
Country flag
Ben ook wel benieuwd. De mijne stond op grande Florida. ETA van dealer, vorige week gesproken maar ze krijgen ook geen respons van Ford, staat op 15 mei. Dan zou ik dus niet blij worden van een berichtje dat ie op 11 juni klaar staat....
Idem bij mij.
Krijg net te horen dat hij voor een derde keer wordt uitgesteld, nu tot 6 juni. De prutsers laten hem nog 2 maanden staan in Antwerpen

hetgeleteken

Well-Known Member
First Name
Martijn
Threads
0
Reaction score
118
Vehicles
VW Golf Estate, Ford Mustang Mach-E AWD ER Lucid Red Tech+ reserved
Country flag
Idem bij mij.
Krijg net te horen dat hij voor een derde keer wordt uitgesteld, nu tot 6 juni. De prutsers laten hem nog 2 maanden staan in Antwerpen
Ik denk dat Ford een hoop toekomstige klanten verliest door dit hele proces.

ZSR

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
75
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Ik denk dat Ford een hoop toekomstige klanten verliest door dit hele proces.
Het ligt volgens mij niet aan de dealers. Bij deze de reactie van mijn contact persoon:

“Nog geen nieuwe updates ontvangen helaas. De eerste wagens zijn inmiddels bij gelost, helaas nog niet in de aantallen die we verwachtten. Sommige zijn eerder maar enkele ook later dan de afgegeven ETA datum..

Ik zie wel dat de wagen in Antwerpen staat met de volgende status:

Huidige locatie :
ANT QPDI

Even opgezocht: Quality Pre Delivery Inspection.

Deze status hebben alle wagens die van de boot afgekomen zijn. Hierna komen ze naar de dealers toe. Hier lijkt wel een bottleneck te zijn waardoor we de wagens niet met vrachtwagens vol maar stuk voor stuk geleverd krijgen.”

Tja dat schiet niet zo op als wij hopen...

Doco_88

Member
First Name
Rob
Threads
0
Reaction score
24
Vehicles
Peugeot 308sw
Country flag
Ook bij mij wordt er weer doodleuk 2 weken extra bij geluld...
Ik snap dat de dealer er ook niets aan kan doen,, maar vanuit Ford vindt ik het echt kwalijk.
Informeer op zijn minst je klanten, waarom er vertraging is... dan kunnen we begrip opbrengen.

Voor mij in ieder geval nooit meer zo'n proces van deze fabrikant.?

Edgar

Well-Known Member
First Name
Edgar
Threads
0
Reaction score
44
Vehicles
Country flag
Ik snap dat de dealer er ook niets aan kan doen,, maar vanuit Ford vindt ik het echt kwalijk.
Informeer op zijn minst je klanten, waarom er vertraging is... dan kunnen we begrip opbrengen.

Ik heb net ook gebeld...Auto is 16-02-2021 geproduceerd ( ipv 19-02-2021), 18-04-2021 aangekomen in Antwerpen.
Eerste planning was (na alle vertragingen) 08-05-2021 bij de dealer, maand geleden werd het 05-05-2021 ik vandaag gebeld is de auto binnen of komt de auto nog binnen..nee is verschoven na 15-05-2021 en dan nog 10-12 dagen rijklaar maken. Ik had een hoopje dat ik hem 15-05 kon ophalen...maar wordt nu ergens rond de 25-05 /26-05/27-05..

Edgar

Well-Known Member
First Name
Edgar
Threads
0
Reaction score
44
Vehicles
Country flag

een beetje informatie geven zou inderdaad netjes zijn...maar zelf moet je iedere keer bellen..