Norway - Mach-E Owners

Kadaman

Active Member
Joined
Aug 26, 2020
Threads
0
Messages
38
Reaction score
37
Location
Norway
Vehicles
Volvo S60, Zoe R210
Country flag
Some in who got the car with tilhanger, can you show the photo how it looks please? Can it be hidden?
Sponsored

 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Da jeg har betalt bilen og venter pÄ utlevering pÄ tirsdag, er jeg vel nÄ offisielt kvalifisert til Ä skrive noe i denne trÄden?

Jeg fikk vite at de skulle jobbe med klargjÞring i dag og i morgen, og jeg ser at min ble flyttet for noen timer siden. Satser pÄ at den har kommet inn i hallen for klargjÞring.

FĂžler meg latterlig barnslig, men jeg gleder meg veeeeldig til tirsdag :)
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Da jeg har betalt bilen og venter pÄ utlevering pÄ tirsdag, er jeg vel nÄ offisielt kvalifisert til Ä skrive noe i denne trÄden?

Jeg fikk vite at de skulle jobbe med klargjÞring i dag og i morgen, og jeg ser at min ble flyttet for noen timer siden. Satser pÄ at den har kommet inn i hallen for klargjÞring.

FĂžler meg latterlig barnslig, men jeg gleder meg veeeeldig til tirsdag :)
Det er helt innafor Ä fÞle seg som en unge som venter pÄ julaften?
 

simm

New Member
First Name
Sigve
Joined
Apr 20, 2021
Threads
0
Messages
2
Reaction score
1
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach-E, Toyota Avensis, Citroen Saxo Elec
Country flag
NÄ husker ikke jeg helt hva elektrikeren min(en kompis) sa helt nÞyaktig, men vi satt inn en 32A til lading pÄ en easee-lader. Easee-laderen var var satt til Ä trekke 25A fra en 32A, men jeg fikk han til Ä skru den opp til 28A. Det ar det hÞyeste han kunne forsvare, sa han. Jeg mener at han sa at vi da nÊrmet oss 10kw og at bilen uasnett maks kunne ta imot 11kw pÄ det ledningsnettet jeg hadde(BergensomrÄdet her, mener det er 230V IT).
Det skal stÄ pÄ tavleskjema kva du har.
 

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Joined
Feb 23, 2021
Threads
1
Messages
72
Reaction score
93
Location
Bergen, Norway
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Bare Ă„ glede seg folkens. Stor stas og utrolig mye oppmerksomhet. Vet ikke helt om jeg er helt komfortabel med det siste, men litt gĂžy er det?

Noen som har et triks i ermet for Ä fÄ toneinnstilling pÄ lydanlegget til Ä ikke gÄ i default pÄ hver tur? Lurer ogsÄ pÄ lydinnstillinger dere foretrekker.

For min del har jeg satt balansen litt bak midten av kupeen, satt pÄ surround, samt stilt opp diskant og mellomtone 2 hakk + bassen 4 hakk.
 


JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Bare Ă„ glede seg folkens. Stor stas og utrolig mye oppmerksomhet. Vet ikke helt om jeg er helt komfortabel med det siste, men litt gĂžy er det?

Noen som har et triks i ermet for Ä fÄ toneinnstilling pÄ lydanlegget til Ä ikke gÄ i default pÄ hver tur? Lurer ogsÄ pÄ lydinnstillinger dere foretrekker.

For min del har jeg satt balansen litt bak midten av kupeen, satt pÄ surround, samt stilt opp diskant og mellomtone 2 hakk + bassen 4 hakk.

Ser at det er flere som har tilsvarende problem med lagring av default-verdier.

Sjekk her: https://www.macheforum.com/site/threads/audio-settings-not-saving-to-my-preferences.6207/
 
OP
OP
stesir

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Da jeg har betalt bilen og venter pÄ utlevering pÄ tirsdag, er jeg vel nÄ offisielt kvalifisert til Ä skrive noe i denne trÄden?

Jeg fikk vite at de skulle jobbe med klargjÞring i dag og i morgen, og jeg ser at min ble flyttet for noen timer siden. Satser pÄ at den har kommet inn i hallen for klargjÞring.

FĂžler meg latterlig barnslig, men jeg gleder meg veeeeldig til tirsdag :)
Gratulerer, gled deg, helt nydelig kjÞre, litt Ä sette seg inn i... bli kjent med, funksjon og virkemeÄte, og hvordan justere inn ...

Har kjÞrt 750k pÄ 4 lokale "smÄ turer" og 3 langturer, bla. til Lillehammer, E6 + div sideveier (m/svinger) og pÄ E6 funger selvkjÞring god der det er tydelige markeringer/midt deler = tog, men pÄ svinget smale veier mÄ man slÄ av ... ;-)
 
Last edited:
OP
OP
stesir

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Bare Ă„ glede seg folkens. Stor stas og utrolig mye oppmerksomhet. Vet ikke helt om jeg er helt komfortabel med det siste, men litt gĂžy er det?

Noen som har et triks i ermet for Ä fÄ toneinnstilling pÄ lydanlegget til Ä ikke gÄ i default pÄ hver tur? Lurer ogsÄ pÄ lydinnstillinger dere foretrekker.

For min del har jeg satt balansen litt bak midten av kupeen, satt pÄ surround, samt stilt opp diskant og mellomtone 2 hakk + bassen 4 hakk.
OG anlegget mÄ "kjÞres inn" noe stivt, i starten ... hÞyttalerne mÄ bevege seg litt...
 
OP
OP
stesir

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Joined
Feb 23, 2021
Threads
1
Messages
72
Reaction score
93
Location
Bergen, Norway
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
NÄ husker ikke jeg helt hva elektrikeren min(en kompis) sa helt nÞyaktig, men vi satt inn en 32A til lading pÄ en easee-lader. Easee-laderen var var satt til Ä trekke 25A fra en 32A, men jeg fikk han til Ä skru den opp til 28A. Det ar det hÞyeste han kunne forsvare, sa han. Jeg mener at han sa at vi da nÊrmet oss 10kw og at bilen uasnett maks kunne ta imot 11kw pÄ det ledningsnettet jeg hadde(BergensomrÄdet her, mener det er 230V IT).
10,88kw fÄr jeg ut av Easee laderen pÄ 32A sikring. 400V nett i Bergen.
 

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Joined
Feb 23, 2021
Threads
1
Messages
72
Reaction score
93
Location
Bergen, Norway
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Some in who got the car with tilhanger, can you show the photo how it looks please? Can it be hidden?
It's hidden. You must almost lay down on the ground to see it.
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 20210525_115252

Not visible from this height.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 20210525_115340

Barely visible from this height.
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Gratulerer, gled deg, helt nydelig kjÞre, litt Ä sette seg inn i... bli kjent med, funksjon og virkemeÄte, og hvordan justere inn ...

Har kjÞrt 750k pÄ 4 lokale "smÄ turer" og 3 langturer, bla. til Lillehammer, E6 + div sideveier (m/svinger) og pÄ E6 funger selvkjÞring god der det er tydelige markeringer/midt deler = tog, men pÄ svinget smale veier mÄ man slÄ av ... ;-)
Hadde gÄtt meg hus forbi at bilen din var kommet hjem. Grattis!
 
OP
OP
stesir

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Hadde gÄtt meg hus forbi at bilen din var kommet hjem. Grattis!
Gled dere, litt Ä sette seg inn i, og pÄ aktivering av Telia, funger det, men ikke internett i bilen, feilen ligger hos Telia sin "min side" ... som ikke kan aktivere bilen ... (antagelig fordi min prÞveperiode har rent ut..., men jeg fÄr ikke fornyet den ... - tukla med det)
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Gled dere, litt Ä sette seg inn i, og pÄ aktivering av Telia, funger det, men ikke internett i bilen, feilen ligger hos Telia sin "min side" ... som ikke kan aktivere bilen ... (antagelig fordi min prÞveperiode har rent ut..., men jeg fÄr ikke fornyet den ... - tukla med det)
HĂ„per det lĂžser seg!

Jeg er en teknonerd og synes det er artig Ä teste ut nye ting, men akkurat MME'n vil jeg ha uten mange bugs. SÄ sÄnn sett er det greit at den ikke kommer fÞr om et par mndr?
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
10,88kw fÄr jeg ut av Easee laderen pÄ 32A sikring. 400V nett i Bergen.
Jeg har en PodPoint lader til en Renault Zoe med 400V TN som burde gi 11kW.

Men den ser ut til Ă„ kun gi ca. 3kW i fĂžlge appen.

Har du noen ide om hvorfor jeg ikke fÄr 11? Er det noen innstillinger pÄ bilen?

Skal det stÄ ACBasic?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners F1761FD1-2334-45B4-85BF-7FCA3A642C47
Sponsored

 
 




Top