Norway - Mach-E Owners

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
PaaK gjør tlf glovarm og tømmer batteriet kjapt. Prøvd alle triks (Android).
Og det at alarmen går på igjen som gjør at ungene ikke kan vente i bilen uten at man må legge igjen nøkkel (eller telefonen om PaaK hadde fungert).

Infernalsk støy fra instrumentpanelet...

De andre problemene er mindre alvorlige, men irriterende (i hovedsak at systemer tilfeldigvis ramler ut midlertidig, og innstillinger som ikke lastes tilbake).
Har du forsøkt å kontakte Ford på dette forumet?
Sponsored

 

Bamboozle

Member
Joined
Aug 1, 2021
Threads
2
Messages
17
Reaction score
33
Location
Norway
Vehicles
Mach-e sr awd
Country flag
Liten stund siden jeg fikk bilen, men tror ikke Ford har fått med seg at den er levert ut ?
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners Screenshot_20210906-224416_Chrome
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Har du forsøkt å kontakte Ford på dette forumet?
Har inntrykk av at de er kun for US.

Forhandler sendte dette fra Ford:
Supportkanaler til kunder
Ber om at denne informeres om til kunder og at forhandler også benytter [email protected] for å eskalere saker tilknyttet FordPass/aktivering/ladenettverk og liknende
.

Men det gjelder nok ikke SW i bilen.
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Har inntrykk av at de er kun for US.

Forhandler sendte dette fra Ford:
Supportkanaler til kunder
Ber om at denne informeres om til kunder og at forhandler også benytter [email protected] for å eskalere saker tilknyttet FordPass/aktivering/ladenettverk og liknende
.

Men det gjelder nok ikke SW i bilen.
Jeg har uansett forsøkt Ford på dette forumet..
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei. Er det noen av dere som sliter med at mobilen mister oppkobling mot bil i Android Auto
Får beskjed om at Bluetooth ikke er tilkoblet under samtalen. Dette skjer ofte en og to ganger under samtalen. Når dette skjer da hører jeg bare lyd fra mobil, men plutselig så har den koblet seg opp igjen. Har en ny Samsung S21+. Opplever også at appen lukker seg og da får jeg spørsmål om å sende tilbakemelding. Er det andre som også opplever dette. Har begynt å trykke send tilbakemelding hver gang i håp om at Ford blir lei av å få de. kommer gjerne 4-5 ganger tett på når appen krasjer. Ellers er det bare en drøm å kjøre bilen.
 


Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
PaaK gjør tlf glovarm og tømmer batteriet kjapt. Prøvd alle triks (Android).
Og det at alarmen går på igjen som gjør at ungene ikke kan vente i bilen uten at man må legge igjen nøkkel (eller telefonen om PaaK hadde fungert).

Infernalsk støy fra instrumentpanelet...

De andre problemene er mindre alvorlige, men irriterende (i hovedsak at systemer tilfeldigvis ramler ut midlertidig, og innstillinger som ikke lastes tilbake).
Jeg har brukt dette oppsette en måneds tid nå. fungerer nest 100% sliter bare med at den sier at den lukker seg (krasjer). Da får jeg feilmelding som jeg skriver en 3-4 ganger etter hverandre. Når jeg da lukker den og starter den igjen funger den igjen. men den tar ikke mye batteri og blir ikke varm. som jeg skriver ovenfor så trykker jeg send tilbakemelding i håp om at de blir lei og får fikset det.

Hei. Jeg har slitt med fordapp'en med at den stopper, lukker seg og at bilen ikke finner nøkkelen
Nå tror jeg at jeg har funnet en mulig løsning, slik at appen kan fungere i bakgrunn uten at man må åpne den hver gang. Virker heller ikke som at den buker unormalt mye strøm heller. Jeg har en Samsung S21+, gikk inn på "innstillinger", så til "batteri-mine-enhetsbehandling", videre til "batteri" og så til "grense for bakgrunnsbruk" og til slutt "apper aldri i dvalemodus". Der fjernet jeg flere apper som jeg ikke brukte og som ikke gikk i dvale og så trykket jeg på "+" tegnet og la til fordapp'en.
Nå ligger nøkkel symbolet til fordapp'en i toppen av telefon, og jeg kan nå la den ligge der i bakgrunn og den fungere utmerket. Har dere problemer med nøkkel på mobil, så prøv dette :)?
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners screenshot_20210811-150815_device-care-
 
Last edited:

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Jeg har brukt dette oppsette en måneds tid nå. fungerer nest 100% sliter bare med at den sier at den lukker seg (krasjer). Da får jeg feilmelding som jeg skriver en 3-4 ganger etter hverandre. Når jeg da lukker den og starter den igjen funger den igjen. men den tar ikke mye batteri og blir ikke varm. som jeg skriver ovenfor så trykker jeg send tilbakemelding i håp om at de blir lei og får fikset det.

Hei. Jeg har slitt med fordapp'en med at den stopper, lukker seg og at bilen ikke finner nøkkelen
Nå tror jeg at jeg har funnet en mulig løsning, slik at appen kan fungere i bakgrunn uten at man må åpne den hver gang. Virker heller ikke som at den buker unormalt mye strøm heller. Jeg har en Samsung S21+, gikk inn på "innstillinger", så til "batteri-mine-enhetsbehandling", videre til "batteri" og så til "grense for bakgrunnsbruk" og til slutt "apper aldri i dvalemodus". Der fjernet jeg flere apper som jeg ikke brukte og som ikke gikk i dvale og så trykket jeg på "+" tegnet og la til fordapp'en.
Nå ligger nøkkel symbolet til fordapp'en i toppen av telefon, og jeg kan nå la den ligge der i bakgrunn og den fungere utmerket. Har dere problemer med nøkkel på mobil, så prøv dette :)?
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners screenshot_20210811-150815_device-care-
Dette var jeg bevisst på fra dag 1 og er ikke utfordringen i mitt tilfelle. Men takk for input, og det kan hjelpe andre.

Aggressiv strømsparing er et økende problem på telefoner for apper som FordPass.
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Sendte en hyggelig epost til [email protected] på tirsdag, fikk automatisk svar og så stillhet.

Vi vil forsøke å gi deg tilbakemelding på mail innenfor 24 timer. Alternativt kan du kontakte våre FordPass Guider ved å klikke på «Ring» eller «Chat» i FordPass appen. Vi er tilgjengelig alle dager, unntatt søndag, mellom klokken 10 :00 og 21:00​

Selger hos forhandler tok tak internt på mandag og sendte epost til delelager og verksted med konkrete oppgaver (venter enda på ekstrautstyr) og beskjed om å følge opp umiddelbart. Dørge stille etterpå.

Må kjøre 10 timer for å finne en forhandler som ikke er samme kjede.

Kollega vurderer MME og satt på i går. Pinlig seanse hvor det første som skjer er at 1-pedal slutter å virke. Ok igjen ved neste tur.

Skal prøve Ford på forumet neste.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Sendte en hyggelig epost til [email protected] på tirsdag, fikk automatisk svar og så stillhet.

Vi vil forsøke å gi deg tilbakemelding på mail innenfor 24 timer. Alternativt kan du kontakte våre FordPass Guider ved å klikke på «Ring» eller «Chat» i FordPass appen. Vi er tilgjengelig alle dager, unntatt søndag, mellom klokken 10 :00 og 21:00​

Selger hos forhandler tok tak internt på mandag og sendte epost til delelager og verksted med konkrete oppgaver (venter enda på ekstrautstyr) og beskjed om å følge opp umiddelbart. Dørge stille etterpå.

Må kjøre 10 timer for å finne en forhandler som ikke er samme kjede.

Kollega vurderer MME og satt på i går. Pinlig seanse hvor det første som skjer er at 1-pedal slutter å virke. Ok igjen ved neste tur.

Skal prøve Ford på forumet neste.
Hei
Er det ski luke og hengefeste du venter på, for det gjør jeg også. Hvilken forhandler har du? jeg har RS

Fikk tilbakemelding nå fra RS, hengefeste skal være på vei inn, ski luke kommer ikke før tidligst oktober. Da blir det vel etter jul på begge tenker jeg:)
 
Last edited:

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Hei
Er det ski luke og hengefeste du venter på, for det gjør jeg også. Hvilken forhandler har du? jeg har RS

Fikk tilbakemelding nå fra RS, hengefeste skal være på vei inn, ski luke kommer ikke før tidligst oktober. Da blir det vel etter jul på begge tenker jeg:)
Nei, Bil i Nord som er forhandler. Mangler bare bagasjeromsgrinden, så burde være enkelt å svare på. Men de har enda ikke svart.

[email protected] brukte en uke på å svare, hvor de anerkjenner PaaK batteri drain, og kommer med de vanlige rådene. Ikke helt nedsnødd svar, men ikke noe nyttig heller. Men i det minste er det en "offisiell" sak registrert.
 

Feezan

New Member
First Name
Feezan
Joined
May 20, 2021
Threads
0
Messages
3
Reaction score
0
Location
Oslo
Vehicles
Ford mustang mach E
Country flag
Hei.

Jeg skal sette på vinterhjul på originale 18" felger som kom med min Ford mustang mach e RWD, vet noen hvilke dimensjon på dekk jeg trenger?
 

Sig

Member
Joined
Mar 18, 2021
Threads
0
Messages
23
Reaction score
17
Location
Norway
Vehicles
2021 MME / LR AWD / Rapid Red / Techno+
Country flag
Hei! Er det noen av dere Mach-E eiere som husker km-standen da dere overtok bilen?

Jeg får min nå om noen dager, og lurer på hva jeg kan forvente meg.
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Hei! Er det noen av dere Mach-E eiere som husker km-standen da dere overtok bilen?

Jeg får min nå om noen dager, og lurer på hva jeg kan forvente meg.
22km
 
  • Like
Reactions: Sig

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
100% og 530km her
 

PLG 74

Active Member
Joined
Apr 15, 2021
Threads
0
Messages
43
Reaction score
41
Location
Norway
Vehicles
Volvo v70
Occupation
Engineer
Country flag
Hei! Er det noen av dere Mach-E eiere som husker km-standen da dere overtok bilen?

Jeg får min nå om noen dager, og lurer på hva jeg kan forvente meg.
42 her..
Sponsored

 
  • Like
Reactions: Sig
 




Top