Norway - Mach-E Owners

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Å? Så kan det være slik at delen i seg selv har 100K garanti utover selve standard garanti for bil? Håper da det, for i så fall er det mer levelig :)
Du har i allefall full reklamasjonsrett på deler som byttes. Og vil tro man skal forvente at den varer vesentlig lengre enn 5 år, så da får du 5 år reklamasjon.
Aner ikke hva garantien sier ?
Sponsored

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Ja men daså, da sover jeg litt bedre om natta. Jeg kan overleve at bilen fra tid til annen må en tur på verksted, men jeg overlever ikke å betale for mye penger ;) Takker!

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Ja, ikke gi deg ihvertfall vis problemet dukker opp igjen..

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Hei igjen,

En ting som har gått meg hus forbi er den villedende reklamen ang. kanpanjerente med kjøp (1.99%) de første tre årene. Har tom. Skriftlig bekreftelse fra selger hos Santander som bekrefter dette, men viser seg at både forhandler og Satander mener å overholde renten, fordi det så klart står noe med lite skrift i en kontrakt, slik at jeg har 6.8% rente.

Leste så disse lenkene:
1) https://www.motor.no/aktuelt/ford-o...år vi vite,år, sier jurist Caroline Skarderud.
2) https://www.motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129
3) https://www.motor.no/aktuelt/sa-mye-taper-kundene-pa-ulovlig-bilreklame/211186
4) https://www.bilbransje24.no/nyheter/632390
5) https://finanswatch.no/nyheter/bank/article13914098.ece
6)
https://www.motor.no/aktuelt/forbru...y-bilreklame-fra-santander-som-ulovlig/212180

Noen som har gått til sak? Erfaringer?

Jeg kommer til å sende krav kommende mandag med en ukes svarfrist, hvor hvis de ikke svarer eller godtar tilbakeføring til 1.99% rente i første omgang eskalerer til Forbrukertilsynet, og hvis nei så til forliksrådet samt samtlige aviser som gidder ha en sak som dette.

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
@Mache_Nor - hvilken kampanje er jo vesentlig - hvis det er kampanjen fra 2021 er det kanskje sent å klage - hvis det er 2023 kampanjen, er det jo definitivt merkelig om de fortsetter å prøve å lure kundene ...
https://www.motor.no/aktuelt/ford-tilbyr-fastrente-pa-025-prosent/246670
Ja var dessverre 21/22 kampanjen. Hadde helt gått ut av hodet mitt at jeg hadde tegnet / sett for meg fastrente avtale, men når så lånet har gått opp nesten 1000 pr måned bare i renter alene så legger man plutselig merke til det. Synd at de gjør dette, for jeg er blitt ekstremt betenkt ovenfor alt som har med Ford å gjøre etter HVBJB skandalen og dette hvor de regelrett forsøker å lure folk.

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Forstår jeg godt - jeg har et godt forhold til lokal forhandler, og følte meg ikke lurt når renten begynte å øke, nå er begge bilene i annen bank, med 2.prioritet på huset, men det er jo ikke alle som har den muligheten.

Men skader jo ikke å snakke med forbrukermydndighetene - de kan nok gi råd - ellers er jo NAF advokatbistand mulig hvis du er NAF medlem. (Kanskje du har noe tilsvarende gjennom fagforening/forsikring?)

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
288
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
For 21-kampanjen så er det bare å sende melding til Santander, trenger ikke å være aggressiv, de tilbakefører det som er betalt for mye. De har akseptert at det var villedende og at de som krever fastrente får det

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
For 21-kampanjen så er det bare å sende melding til Santander, trenger ikke å være aggressiv, de tilbakefører det som er betalt for mye. De har akseptert at det var villedende og at de som krever fastrente får det
Forsøkte, men svaret jeg fikk var at de måtte forholde seg til kontrakten og at forhandler måtte ordne - selv om det var bank som bekreftet renten i sin tid. Legger med tre bilder; det ene er svaret jeg fikk med kjøp og de to andre er nå når jeg forsøker å si at det var de som skrev 1.99% rente til meg :/ Forhandleren svarer ikke så kommer til å sende en siste purring med en ukes svartid på mandag, deretter sender jeg saken til forbrukertilsynet iom. at de artiklene tidligere pekte på disse som klageinstans.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners IMG_0686

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners IMG_0684

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners IMG_0685

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
288
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Det er jo bare tull, for de har jo tapt saken i finansklagenembda, bare å henvise til de artiklene

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Kjapp oppdatering: ordnet seg. Var mer streng enn jeg var komfortable med, men viste til 8-9 kilder fra 2021/2022 ang. dette og kopier av samtaler gjort via e-post, og fikk en dag senere beskjed om at de korrigerer og fører meg tilbake på 1.99% renta ut de tre første årene :)

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Er litt skjebnes ironi her; valgte å ta kampen og vant renta, men bilen havarerte så her om dagen. Den kjente HVBJB feilen… det som er kjipt er at den ble byttet i november 2023 (i tillegg til en tidligere tilbakekalling), noe som da tilsier at jeg nå må på min fjerde del…

Deilig med mandagsbil!

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Hadde problemer med Android Auto - så tenkte jeg skulle resette Sync4 "skjermen"
Trykket åpenbart (?) feil - for kom inn i diagnose menyen ?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1000005035
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1000005031
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1000005032
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1000005033
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1000005034

Jonas

Member
First Name
Jonas
Threads
2
Reaction score
2
Vehicles
Ford mustang mach e gt
Country flag
Hi,

maybe you could help me a little bit. Im looking for battery (extended) tray in Norway, and it does not matter new or used. Maybe someone knows where I could ask for it? any dealers.
Thank you.

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Noen som har fått den nye APIM oppdateringen med predictive-speed-assist (med normalspråk: justerer hastighet i forkant av skilt samt svinger)?
Sponsored