Norway - Mach-E Owners

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Hastighetsreduksjon før skilt opplever jeg som veldig fin - opplever ingen forskjell på hastighetsøkning.

Ved reduksjon før sving, starter den litt tidligere enn jeg kunne ønske, og midt i svingen setter den opp hastigheten til fastsatt hastighet - oppleves ganske hakkete. Jeg ville foretrukket en mer gjevn både reduksjon inn mot sving, og en jevnere akselerasjon ut av svingen.
Inn mot rundkjøring er den helt ubrukelig.

Har ikke klart å finne ut hva "tåleranse" slider ?️ gjør ??‍♂

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Hastighetsreduksjon før skilt opplever jeg som veldig fin - opplever ingen forskjell på hastighetsøkning.

Ved reduksjon før sving, starter den litt tidligere enn jeg kunne ønske, og midt i svingen setter den opp hastigheten til fastsatt hastighet - oppleves ganske hakkete. Jeg ville foretrukket en mer gjevn både reduksjon inn mot sving, og en jevnere akselerasjon ut av svingen.
Inn mot rundkjøring er den helt ubrukelig.

Har ikke klart å finne ut hva "tåleranse" slider ? gjør ??‍♂
Takker! Er det mulig å kun ha på slik at den justerer hastighet for skilt men IKKE svinger? For er mest det at den ikke bråbremser for hvert skilt. Ps: er ikke slider antall kmh den tillater seg å redusere hastighet med?

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Takker! Er det mulig å kun ha på slik at den justerer hastighet for skilt men IKKE svinger? For er mest det at den ikke bråbremser for hvert skilt. Ps: er ikke slider antall kmh den tillater seg å redusere hastighet med?
Nei - det er bare av eller på.

Og med slider ?️ - skulle tro det - men merker ingen forskjell på 1 og 10

Dette er hele UI
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1000006733

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Eller - kanskje 0 i toleranse ?️ gjør akkurat det du ønsker? (Har ikke testet, er veldig lite aktuelt med iacc nå - ingen sensorer virker mer enn 300 meter grunnet snøstorm)

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Eller - kanskje 0 i toleranse ? gjør akkurat det du ønsker? (Har ikke testet, er veldig lite aktuelt med iacc nå - ingen sensorer virker mer enn 300 meter grunnet snøstorm)
Takker for test! Virker som toleranse da gjelder alt av ACC, noe som er litt knotete. Å ha noen extra kmh på CC er noe litt annet enn hvor mange kmh du tillater bilen å begrense fart i svinger… hmmm, uansett ikke noe problem siden jeg fortsatt har 6.14 haha!

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Nei - på denne (MY22.5) finnes det ikke toleranse for fartsgrense (MY22 er den siste som har det) - Så her har jeg bare denne - på den røde har jeg 2 kontroller, den gamle som gir+/- toleranse for fartsgrense - og denne som jeg opplever som ubrukelig.

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Nei - på denne (MY22.5) finnes det ikke toleranse for fartsgrense (MY22 er den siste som har det) - Så her har jeg bare denne - på den røde har jeg 2 kontroller, den gamle som gir+/- toleranse for fartsgrense - og denne som jeg opplever som ubrukelig.
Det er, i mangel på bedre ord, føkkings snålt. Liker bilen, men du verden for en galskap programvaren er og har vært ?

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Takker for test!

Testet i dag, og svaret er nokså nedslående - selv om ?️= 0 - får du fartsreduksjon før sving - så hvis du vil ha bedre skilthåndtering må du takle svingene i 73kmh med iacc på 85kmh

Mache_Nor

Well-Known Member
Threads
22
Reaction score
716
Vehicles
MachE LR RWD
Country flag
Testet i dag, og svaret er nokså nedslående - selv om ?= 0 - får du fartsreduksjon før sving - så hvis du vil ha bedre skilthåndtering må du takle svingene i 73kmh med iacc på 85kmh
Ja men vaaafaan :(

rreddy3

Well-Known Member
First Name
Richard
Threads
5
Reaction score
1,059
Vehicles
2023 Mach e Premium AWD X
Country flag
I have a Mach E question for Norwegian owners so please pardon me for intruding on your group.

I am aware through one of you, @Mache_Nor, and through web surfing, of the Lafinto ski hatch for the Mach E. If any of you have the ski hatch, I am curious whether it was something you ordered directly from Ford-Norway, or a dealer, of Lafinto directly.

I have reached out to Lafinto but not heard back from them. That makes me wonder if it is a product that Lafinto only supplies through Ford Norway or Norwegian Ford dealers and not 'direct to consumer'. I've also sent an email to Ford Norway customer service with an inquiry. We shall see what they say.

Thank you.

PeBu

Member
First Name
Petter
Threads
3
Reaction score
21
Vehicles
Mach-E RWD ExtendedRange
Country flag
Hello Richard

The ski hatch in the rear seats was installed by Ford Norway as part of delivery on early cars, free of charge.
As no ski roof rack was initially allowed, they needed to do that to make the Mach E marketable in Norway.

rreddy3

Well-Known Member
First Name
Richard
Threads
5
Reaction score
1,059
Vehicles
2023 Mach e Premium AWD X
Country flag
Hello Richard

The ski hatch in the rear seats was installed by Ford Norway as part of delivery on early cars, free of charge.
As no ski roof rack was initially allowed, they needed to do that to make the Mach E marketable in Norway.
Thank you Petter. I can understand Ford Norway having to make the ski hatch available in the land that’s a, or the, cradle of Nordic skiing and biathlon, and some amazing Alpine skiers. You’re fortunate to have had the ski hatch available. I envy you.

I make do by folding one of the seat backs down but the ski hatch, for me, would be a finishing touch for the interior. I did receive a response from Ford Norway customer service. while prompt and appropriately customer friendly, it didn’t provide any real direction or information.

If any of you in Norway happen to know someone at Lafinto or Ford Norway who might be able to shed some light on whether a ski hatch is available for export, and can pass along contact information to me, I would be grateful.

I suspect the ski hatch is becoming an obsession for me … my own holy grail search … I think I’ll send an email to Jim Farley. The inquiry may be humorous and off the wall enough, without being a whinny attack on him or Ford, to generate a response. You never know what catches the attention of someone in the “C Suite.”

best regards