Dutch people that ordered a Mach-E?

John

New Member
First Name
John
Joined
Oct 29, 2021
Threads
0
Messages
1
Reaction score
0
Location
NL
Vehicles
Ford Mustang Mach E
Occupation
engineer
Country flag
Zojuist te horen gekregen dat mijn Mustang Mach van niet begin december wordt geleverd maar pas eind feb 2022. Is het zo dat de Mach E nu ook leveringsproblemen heeft?
Sponsored

 
Last edited:

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Zojuist te horen gekregen dat mijn Mustang Mach van niet begin december wordt geleverd maar pas eind feb 2020. Is het zo dat de Mach E nu ook leveringsproblemen heeft?
Die leveringsproblemen zijn er vanaf november 2020 tot aan het heden....
 

Patrick

New Member
First Name
Patrick
Joined
Nov 11, 2021
Threads
0
Messages
2
Reaction score
0
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Country flag
Goedemiddag, als ik via carplay naar mijn contacten ga om te bellen krijg ik ook een hele lijst met e-mailadressen te zien, mijn Iphone wordt gesinchroniseerd via Exchance ivm een koppeling met mijn Outlook/server. Weet iemand of ik een andere instelling kan doen zodat ik de e-mailadressen niet zie en alleen maar de contactpersonen?
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Goedemiddag, als ik via carplay naar mijn contacten ga om te bellen krijg ik ook een hele lijst met e-mailadressen te zien, mijn Iphone wordt gesinchroniseerd via Exchance ivm een koppeling met mijn Outlook/server. Weet iemand of ik een andere instelling kan doen zodat ik de e-mailadressen niet zie en alleen maar de contactpersonen?
Dit moet je in je iPhone doen, iets van geen voorstellen doen om contacten op te nemen in adresboek...
 

Patrick

New Member
First Name
Patrick
Joined
Nov 11, 2021
Threads
0
Messages
2
Reaction score
0
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Country flag
Dit moet je in je iPhone doen, iets van geen voorstellen doen om contacten op te nemen in adresboek...
Bedankt voor de reactie! Ik heb gezocht maar kon het zo snel niet vinden, ik ga het even bij iemand navragen die er meer in thuis is dan ik!
 


dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Joined
Feb 3, 2021
Threads
2
Messages
74
Reaction score
29
Location
Belgium
Vehicles
MME 2021 J2 Awd ER, Transit Custom Lim aut
Occupation
Self employed
Country flag
Hallo Noorderburen,

Jullie rijden reeds wat langer met de MME.
SInds een maand hebben wij uiteindelijk ook onze MME in ontvangst mogen nemen.
Op zicht wel een leuke auto, maar hier en daar toch wat rare dingetjes...
Zo heeft onze MME ook last van die springerige wegligging, onze oude S-max vignale biturbo lag als een trein op de weg, bij de Mustang heb ik soms echt de indruk dat er iets mis is met die vooras, veel te hard en weinig feedback, sportiviteit ver te zoeken, maar vooral de S-max kon je echt wel scherp sturen en weten waar de grens is, bij deze t'ja moet ik datzelfde niet doen of ik zit in de sloot....
Wat nog ... hij of is het een zij (zou mss de kuren kunnen verklaren)... zou normaal bij het weggaan zelf op slot moeten gaan, maar dat gebeurd soms ook weer niet, of gaat zonder meer niet open bij het naderen van het voertuig...
Wat vooral leuk is als er iemand in de wagen blijft zitten en je even de bakker binnen springt komt r de vraag alarm sensoren binnen tijdelijk uitschakelen... we drukken op ja... en lap na 1 minuut gaat toch wel het alarm af daar er iemand in de wagen zit? WTF...

Zo zijn er nog wel wat van die issues, de klok staat op formaat 24h toch zien we in de navi de ETA met AM of PM...
Ook raar en wat mij persoonlijk direct was opgevallen is dat de led dimlichten maar weinig licht geven tov van de vorige wagen die ook led had. Beiden zijn meesturend en adaptief.
Het gekke is als ik de verlichting op manuele stand zet, dan is er direct veel meer licht te zien...
Dat merk je ook als je bvb voor de garage staat in Auto modules is dan de aftekening tegen de garage eerder een rechte lijn, in manuele stand veel krachtiger en komt daar een driehoekje op...

Ook nog zo iets, onder de 30 km/h maakt de wagen zo'n een geluid alsof er één of andere pomp draait.... rijden we sneller dan gaat dan geluid weer weg... of zou dat een soort geluid zijn zodat omstaanders het voertuig horen?

Ik hoor het wel...
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
@dwadj sturen doet de mijne als een scheermes, stuiteren heel af en toe bij dwarsribben in het wegdek.
Alarm heb ik niet en diegenen die het wel hebben melden dezelfde eigenaardigheden.
De verlichting geeft hier een aardige bak licht en de grootlicht assistent werkt boven verwachting, bij mij staat alles op auto. Wat wel van belang is welke uitvoering je hebt voor de verlichting want daar zit een aardig verschil in....
Onder de 30 en geluid is wettelijk geluidje om voetgangers en fietsers te waarschuwen, daarom verdwijnt het ook daarboven;)

Veel plezier met de auto?
 

dwadj

Well-Known Member
First Name
Davy
Joined
Feb 3, 2021
Threads
2
Messages
74
Reaction score
29
Location
Belgium
Vehicles
MME 2021 J2 Awd ER, Transit Custom Lim aut
Occupation
Self employed
Country flag
@dwadj sturen doet de mijne als een scheermes, stuiteren heel af en toe bij dwarsribben in het wegdek.
Alarm heb ik niet en diegenen die het wel hebben melden dezelfde eigenaardigheden.
De verlichting geeft hier een aardige bak licht en de grootlicht assistent werkt boven verwachting, bij mij staat alles op auto. Wat wel van belang is welke uitvoering je hebt voor de verlichting want daar zit een aardig verschil in....
Onder de 30 en geluid is wettelijk geluidje om voetgangers en fietsers te waarschuwen, daarom verdwijnt het ook daarboven;)

Veel plezier met de auto?
Hoi Marcel,

Wij hebben de AWD ER Full option.

Groeten
 

RickB

New Member
First Name
Rick
Joined
Dec 7, 2021
Threads
0
Messages
3
Reaction score
0
Location
Breda
Vehicles
Mustang MachE
Occupation
Salesmen
Country flag
Zojuist te horen gekregen dat mijn Mustang Mach van niet begin december wordt geleverd maar pas eind feb 2022. Is het zo dat de Mach E nu ook leveringsproblemen heeft?
Goedenavond John,
Bij Van Mossel zijn er nog ongeveer 100 MachEs beschikbaar voor 2021. 30 RWD 75, 40 AWD 75, 3 GT's (oranje en blauw) en enkele 98kwh versies.
 

Fyder Zewis

Active Member
First Name
Fyder
Joined
Jun 5, 2020
Threads
0
Messages
27
Reaction score
19
Location
The Netherlands
Vehicles
Audi A4, ordered FE Grabber Blue
Country flag
Hallo Noorderburen,

Jullie rijden reeds wat langer met de MME.
SInds een maand hebben wij uiteindelijk ook onze MME in ontvangst mogen nemen.
Op zicht wel een leuke auto, maar hier en daar toch wat rare dingetjes...
Zo heeft onze MME ook last van die springerige wegligging, onze oude S-max vignale biturbo lag als een trein op de weg, bij de Mustang heb ik soms echt de indruk dat er iets mis is met die vooras, veel te hard en weinig feedback, sportiviteit ver te zoeken, maar vooral de S-max kon je echt wel scherp sturen en weten waar de grens is, bij deze t'ja moet ik datzelfde niet doen of ik zit in de sloot....
Wat nog ... hij of is het een zij (zou mss de kuren kunnen verklaren)... zou normaal bij het weggaan zelf op slot moeten gaan, maar dat gebeurd soms ook weer niet, of gaat zonder meer niet open bij het naderen van het voertuig...
Wat vooral leuk is als er iemand in de wagen blijft zitten en je even de bakker binnen springt komt r de vraag alarm sensoren binnen tijdelijk uitschakelen... we drukken op ja... en lap na 1 minuut gaat toch wel het alarm af daar er iemand in de wagen zit? WTF...

Zo zijn er nog wel wat van die issues, de klok staat op formaat 24h toch zien we in de navi de ETA met AM of PM...
Ook raar en wat mij persoonlijk direct was opgevallen is dat de led dimlichten maar weinig licht geven tov van de vorige wagen die ook led had. Beiden zijn meesturend en adaptief.
Het gekke is als ik de verlichting op manuele stand zet, dan is er direct veel meer licht te zien...
Dat merk je ook als je bvb voor de garage staat in Auto modules is dan de aftekening tegen de garage eerder een rechte lijn, in manuele stand veel krachtiger en komt daar een driehoekje op...

Ook nog zo iets, onder de 30 km/h maakt de wagen zo'n een geluid alsof er één of andere pomp draait.... rijden we sneller dan gaat dan geluid weer weg... of zou dat een soort geluid zijn zodat omstaanders het voertuig horen?

Ik hoor het wel...
Ik twijfel of je gaat wennen aan de wegligging. Ik ben een keer via Antwerpen naar Gent en terug gereden en ik kwam helemaal stuk en met rugpijn thuis. Met alle respect, dit is geen auto voor jullie snelwegen. Maar ook hier op egale wegen dreunt het continu in je rug. Ik overweeg hem in te ruilen.
 

RickB

New Member
First Name
Rick
Joined
Dec 7, 2021
Threads
0
Messages
3
Reaction score
0
Location
Breda
Vehicles
Mustang MachE
Occupation
Salesmen
Country flag
Ik twijfel of je gaat wennen aan de wegligging. Ik ben een keer via Antwerpen naar Gent en terug gereden en ik kwam helemaal stuk en met rugpijn thuis. Met alle respect, dit is geen auto voor jullie snelwegen. Maar ook hier op egale wegen dreunt het continu in je rug. Ik overweeg hem in te ruilen.
Fyder Zewis en Dwadj,

Auto is erg Amerikaans en rijdt goed op kaarsrechte en egale wegen.
Ford EU probeert de auto steeds beter aan te passen voor onze regio's, maar dit gaat niet erg vlot.

Er is een update voor aandrijving, PTA/PMAT/PMA, ik weet niet zeker meer hoe die heet, maar dit kan de rij-eigenschappen beter maken. Veel Ford dealers voeren deze niet standaard uit aangezien die 4 uur duurt en ze er nauwelijks voor betaald worden.

Vraag deze specifiek aan en misschien merk je een verschil.

De overige punten zijn allemaal bekende mankementen waar updates voor zijn (openen/sluiten, de klok e.d.).
De lichten zijn nieuw voor mij om te horen, maar als het meer voorkomt is er over een maand de eerste update en twee maanden later een vervolg update die wel goed werkt.

Bijna alle fabrikanten hebben continu nieuwe updates voor de modernste auto's.
Het vervelende is dat ze lerende zijn en de aangeboden oplossing niet bij iedereen werkt.
Zoek de VW ID4 eens op, als die rijdt is het goed, maar grotendeels ook veel gezeik (incl. de updates).
Wil je dit niet, moet je nooit een gloednieuw model pakken.

P.S. op alle auto's, maar zeker op de MME maken de juiste banden een wereld van verschil.
 

Fyder Zewis

Active Member
First Name
Fyder
Joined
Jun 5, 2020
Threads
0
Messages
27
Reaction score
19
Location
The Netherlands
Vehicles
Audi A4, ordered FE Grabber Blue
Country flag
Fyder Zewis en Dwadj,

Auto is erg Amerikaans en rijdt goed op kaarsrechte en egale wegen.
Ford EU probeert de auto steeds beter aan te passen voor onze regio's, maar dit gaat niet erg vlot.

Er is een update voor aandrijving, PTA/PMAT/PMA, ik weet niet zeker meer hoe die heet, maar dit kan de rij-eigenschappen beter maken. Veel Ford dealers voeren deze niet standaard uit aangezien die 4 uur duurt en ze er nauwelijks voor betaald worden.

Vraag deze specifiek aan en misschien merk je een verschil.

De overige punten zijn allemaal bekende mankementen waar updates voor zijn (openen/sluiten, de klok e.d.).
De lichten zijn nieuw voor mij om te horen, maar als het meer voorkomt is er over een maand de eerste update en twee maanden later een vervolg update die wel goed werkt.

Bijna alle fabrikanten hebben continu nieuwe updates voor de modernste auto's.
Het vervelende is dat ze lerende zijn en de aangeboden oplossing niet bij iedereen werkt.
Zoek de VW ID4 eens op, als die rijdt is het goed, maar grotendeels ook veel gezeik (incl. de updates).
Wil je dit niet, moet je nooit een gloednieuw model pakken.

P.S. op alle auto's, maar zeker op de MME maken de juiste banden een wereld van verschil.
Dank voor je toelichting. Ik heb 7 maanden in een ID4 gereden. Een totaal andere auto die het op veel punten aflegt tegen de MME. Maar hij is wel comfortabel onder alle omstandigheden. Ik ken de update niet maar hij zal de wegligging niet kunnen verbeteren toch?
 

RickB

New Member
First Name
Rick
Joined
Dec 7, 2021
Threads
0
Messages
3
Reaction score
0
Location
Breda
Vehicles
Mustang MachE
Occupation
Salesmen
Country flag
Dank voor je toelichting. Ik heb 7 maanden in een ID4 gereden. Een totaal andere auto die het op veel punten aflegt tegen de MME. Maar hij is wel comfortabel onder alle omstandigheden. Ik ken de update niet maar hij zal de wegligging niet kunnen verbeteren toch?
100% mee eens.
ID4 is stiller en beter bestuurbaar/behendig, maar persoonlijk vind ik het een te strak en saai design (in- en exterieur) en rijdt voor het gevoel te braaf.

De update v.d. aandrijving bij de MME maakt inderdaad geen wereld van verschil.
Zelf heb ik niet lang genoeg voor- en na deze update gereden met dezelfde auto om het precies te ervaren.

MME zal nooit een fijne auto voor circuit worden.
Voor het dagelijkse verkeer en een rustige snelweg savonds (in Duitsland..) is die fantastisch en kan je met een grote glimlach rijden.
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Ik twijfel of je gaat wennen aan de wegligging. Ik ben een keer via Antwerpen naar Gent en terug gereden en ik kwam helemaal stuk en met rugpijn thuis. Met alle respect, dit is geen auto voor jullie snelwegen. Maar ook hier op egale wegen dreunt het continu in je rug. Ik overweeg hem in te ruilen.
In de rug dreunen? Ik heb helemaal geen problemen met wegligging en al helemaal geen last van rug door wegligging. Heb inmiddels ruim 20k gereden (in verschillende landen) met de MME en op een enkele te hoge verkeersdrempel na (die ik met een te hoge snelheid neem:))heb ik nog nooit last gehad van een stuiterig weggedrag. Wellicht ligt het aan je banden en de velgmaat. Ik heb Michelin banden en een 18 inch velg. Of misschien zitten de transportblokken er bij jou nog onder?

De standaard stoelen zijn overigens idd niet super, maar daar heb ik geen last van omdat ik sowieso een voor mijn rug aangepaste stoel heb.
Sponsored

 
Last edited:
 




Top