Norway - Mach-E Owners

xsub

Member
Joined
Sep 10, 2021
Threads
1
Messages
11
Reaction score
15
Location
Finland
Vehicles
MME GT
Country flag
Hello Norwegian neighbours,
Wanted to check with you , as I assume most Mach-e's in Europe have gone to Norway, do we have any Mach-e GT owners here?
I got mine this week, and noticed that the front "pony" badge doesn't light up, like it does in the US.
This is a very minor thing, but was hoping to have that nice effect here as well, and Im wondering if this is a "EU spec" thing, or is mine just broken.
My Ford dealer didn't even know they do light up, so no help from there..
Thanks!
Sponsored

 

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Fjernlys: nÄr jeg kjÞrer pÄ mÞrke veier, opplever jeg ofte at automatisk fjernlys ikke lyser opp venstre side av veien godt nok. Det virker som om matriselysene ikke alltid slÄs pÄ pÄ venstre side. Hvis jeg tester lyshornet ser jeg mye mer enn jeg gjÞr med fjernlyset.

Samtidig ser jeg godt at hĂžyre side av veien er godt opplyst, spesielt hvis jeg har en voll eller trĂŠr utenfor veikanten.

Er det noen andre som opplever dette? (NB bilen er stilt inn med trafikk pÄ hÞyre side).

Ellers er jeg veldig fornÞyd med fjernlyset, det er jo nesten magisk hvordan bilen klarer Ä la vÊre Ä lyse pÄ andre biler men likevel ha fjernlyset pÄ.
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Fjernlys: nÄr jeg kjÞrer pÄ mÞrke veier, opplever jeg ofte at automatisk fjernlys ikke lyser opp venstre side av veien godt nok. Det virker som om matriselysene ikke alltid slÄs pÄ pÄ venstre side. Hvis jeg tester lyshornet ser jeg mye mer enn jeg gjÞr med fjernlyset.

Samtidig ser jeg godt at hĂžyre side av veien er godt opplyst, spesielt hvis jeg har en voll eller trĂŠr utenfor veikanten.

Er det noen andre som opplever dette? (NB bilen er stilt inn med trafikk pÄ hÞyre side).

Ellers er jeg veldig fornÞyd med fjernlyset, det er jo nesten magisk hvordan bilen klarer Ä la vÊre Ä lyse pÄ andre biler men likevel ha fjernlyset pÄ.
Lysene er vel litt fÞlsom for Ä ikke blende motgÄende trafikk. Men nÄr jeg kjÞrer pÄ en vei med lite trafikk sÄ lyser det optimalt pÄ begge sider, og jeg er helt enig med deg at lysene er utrulig bra!
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
NÄr det gjelder hÄndvask av Mach-E sÄ bruker jeg "Auto Joachim Bilpleie" i Grenseveien 73 i Oslo.
Jeg har fÄtt vasket alle bilene mine hos han i flere Är og det blir gjort en grundig jobb, her er linken: https://www.autojoachim.no/
PS: Det kan lĂžnne seg Ă„ ringe for timebestilling.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
NÄr det gjelder hÄndvask av Mach-E sÄ bruker jeg "Auto Joachim Bilpleie" i Grenseveien 73 i Oslo.
Jeg har fÄtt vasket alle bilene mine hos han i flere Är og det blir gjort en grundig jobb, her er linken: https://www.autojoachim.no/
PS: Det kan lĂžnne seg Ă„ ringe for timebestilling.
Takk for tipset, Da har jeg fÄtt et nytt sted Ä vaske bilen.

Da er snarveien lagt til pÄ skrivebordet pÄ mobilen for rask tilgang til nettstedet
 


blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Noen som har litt problemer med dobbel-tuting? Dersom jeg kjÞrer med samboer og vi bytter sjÄfÞr, sÄ tuter bilen nÄr vi gÄr ut for Ä gÄ rundt bilen.

Dersom jeg sitter i bilen mens den er pÄ og venter pÄ samboer som skal innom en butikk, sÄ kan den finne pÄ Ä tute nÄr han setter seg i bilen igjen. SkjÞnner ikke det. Jeg sitter jo i bilen, jeg merker at han kommer inn. Trenger ikke advarsel. Liker heller ikke plage andre med den type unÞdvendig brÄk.

Har sett gjennom innstillinger og slÄtt av alt av tuting jeg har funnet, men har ikke funnet lÞsning pÄ dette problemet. Overser jeg noe?

Hello Norwegian neighbours,
Wanted to check with you , as I assume most Mach-e's in Europe have gone to Norway, do we have any Mach-e GT owners here?
Last i heard, GT isn't coming until late December or early next year.
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Noen som har litt problemer med dobbel-tuting? Dersom jeg kjÞrer med samboer og vi bytter sjÄfÞr, sÄ tuter bilen nÄr vi gÄr ut for Ä gÄ rundt bilen.

Dersom jeg sitter i bilen mens den er pÄ og venter pÄ samboer som skal inne i en butikk, sÄ kan den finne pÄ Ä tute nÄr han setter seg i bilen igjen. SkjÞnner ikke det. Jeg sitter jo i bilen, jeg merker at han kommer inn. Trenger ikke advarsel. Liker heller ikke plage andre med den type udvendig brÄk.

Har sett gjennom innstillinger og slÄtt av alt av tuting jeg har funnet, men har ikke funnet lÞsning pÄ dette problemet. Overser jeg noe?



Sist jeg hĂžrte, GT kommer ikke fĂžr i slutten av desember eller tidlig neste Ă„r.
[/SITAT]
Bilen vil tute to ganger nÄr man gÄr ut av bilen hvis man har med seg nÞkkelen eller tlf (som nÞkkel), og bilen er "slÄtt pÄ".
 

PLG 74

Active Member
Joined
Apr 15, 2021
Threads
0
Messages
43
Reaction score
41
Location
Norway
Vehicles
Volvo v70
Occupation
Engineer
Country flag
Noen som har litt problemer med dobbel-tuting? Dersom jeg kjÞrer med samboer og vi bytter sjÄfÞr, sÄ tuter bilen nÄr vi gÄr ut for Ä gÄ rundt bilen.

Dersom jeg sitter i bilen mens den er pÄ og venter pÄ samboer som skal innom en butikk, sÄ kan den finne pÄ Ä tute nÄr han setter seg i bilen igjen. SkjÞnner ikke det. Jeg sitter jo i bilen, jeg merker at han kommer inn. Trenger ikke advarsel. Liker heller ikke plage andre med den type unÞdvendig brÄk.

Har sett gjennom innstillinger og slÄtt av alt av tuting jeg har funnet, men har ikke funnet lÞsning pÄ dette problemet. Overser jeg noe?



Last i heard, GT isn't coming until late December or early next year.
Her tuter det om en tar med nĂžkkel ut av bilen, og bilen samtidig er i gang. MĂ„ legge igjen nĂžkkel i bilen mens en laster ut varer, hiver katten ut av garasjen eller lignende. Er nĂžkkel inne i bilen samtidig som det dobbeltuter?
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Ja, nÞkkel ligger i bilen. Har skjedd bÄde ved bruk av fob og paak. SÄ dette er kanskje en feil som ikke skal skje?

Kan se for meg at paak mister kontakt med bilen sporadisk og det kunne gitt problemet. Men det skjedde fÞrste gang far min prÞvde bilen og jeg ikke hadde satt opp paak. Husker fob lÄ i bilen da bilen var ny og jeg var litt paranoid den skulle lÄse oss ute mens vi gikk rundt bilen. Lot dÞren stÄ Äpen sÄ det ikke skulle skje.

SÄ hadde jeg selvsagt min egen mobil paak i bilen da jeg ventet der og samboer gikk pÄ butikk og det tutet nÄr han satte seg inn igjen. Skremte en syklist.
 
Last edited:

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Det er en innstilling for audio feedback som du muligens ikke har slÄtt av. Husker ikke navnet, men den medfÞrer mer tuting.

Med den av tuter min kun om jeg forlater mens den er pÄ.
 

JMO

Member
First Name
JMO
Joined
Jun 18, 2021
Threads
0
Messages
21
Reaction score
24
Location
NO
Vehicles
MME FE LR AWD Tekno+
Country flag
Ja, nÞkkel ligger i bilen. Har skjedd bÄde ved bruk av fob og paak. SÄ dette er kanskje en feil som ikke skal skje?

Kan se for meg at paak mister kontakt med bilen sporadisk og det kunne gitt problemet. Men det skjedde fÞrste gang far min prÞvde bilen og jeg ikke hadde satt opp paak. Husker fob lÄ i bilen da bilen var ny og jeg var litt paranoid den skulle lÄse oss ute mens vi gikk rundt bilen. Lot dÞren stÄ Äpen sÄ det ikke skulle skje.

SÄ hadde jeg selvsagt min egen mobil paak i bilen da jeg ventet der og samboer gikk pÄ butikk og det tutet nÄr han satte seg inn igjen. Skremte en syklist.
SÞk etter "double honk" her pÄ forumet. Ingen quick fix..
 

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Wanted to check with you , as I assume most Mach-e's in Europe have gone to Norway, do we have any Mach-e GT owners here?
Not a GT owner but I did see an orange GT "in the wild" in Oslo last week! Beautiful car.
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
SÞk etter "double honk" her pÄ forumet. Ingen quick fix..
Jeg vet jeg leste en trÄd om det. De nevnte noe programvare (?) eller noe som gir flere innstillinger som muligens kunne hjulpet pÄ problemet.

Det er interessant Ä hÞre at dette ikke skjer hos alle. Da er jo det noe som er galt. Hmmm, fÄr se hva jeg kan gjÞre med det. MÄ kanskje snakke med forhandler om det nÄr jeg er ferdig med alt av prosjekter som skjer nÄ for tiden.

Kanskje midlertidig nÞdlÞsning er Ä alltid skru av bilen nÄr passasjeren skal ut av den. Det er ikke sÄ ofte at jeg kjÞrer med andre enn meg selv og vi ikke skal forlate bilen sammen.

NÄ har jeg 2 problemer som drar ned mye (det andre er elektrisk stÞy fra display). Men utenom de to, sÄ digger jeg bilen.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Har venta sÄÄ lenge pÄ Ä kunne tute litt, og nÄ kan jeg det endelig! MÄ fÄ litt flere timer bak rattet fÞr jeg kan tillate meg Ä irritere meg over slike bagateller 
 ;)

Kommer tilbake med sammendrag om X km. Tut-tut! :cool:

PS: Fikk 2 nĂžkler med knapp for Ă„pning av frunk (som virker).
 

Alex_B

New Member
First Name
Alex
Joined
Nov 23, 2021
Threads
0
Messages
1
Reaction score
0
Location
Norway, Jessheim
Vehicles
MME
Country flag
Hei, Jeg opplever ganske plagsom vindstÞy fra toppen av frontruten/starten pÄ glasstaket, det starter ved ca 40km/t og blir bare verre nÄr hastigheten Þker. Er det flere som er plaget med det?

Edit: har lest litt mer og skjÞnner at det er flere som sliter med det og at Ford vist nok skulle se pÄ en lÞsning. Da blir neste spÞrsmÄl, er det noen som har hÞrt noe fra forhandler ang dette?
Sponsored

 
Last edited:
 




Top