Norway - Mach-E Owners

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Virker som en midlertidig løsning på dobbeltutingen er å alltid skru av bilen når en passasjer skal ut eller inn av bilen. Dersom jeg går ut i bilen 2min før samboer, trykker jeg ikke start før han sitter inne i bilen. Dersom han går innom butikk, skrur jeg den alltid av. Dersom jeg stanser for å plukke opp en ventende passasjer, så skrur jeg bilen av. Osv. Så langt har det fjernet dobbeltutingen

Rekker ikke snakke med Ford om dette før etter nyttår. Får se om de kan fikse dette da.
Sponsored

 

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Joined
Jan 3, 2020
Threads
4
Messages
159
Reaction score
110
Location
Norway
Vehicles
Ford Transit (2017), Mustang Mach-E, FE (2021)
Occupation
Media manager/editor
Country flag
Et aktuelt sesong-spørsmål (hentet fra Facebook-gruppa): Hvordan får man varmt batteri? (Er batteriet varmt så lenge lader står i, eller kun mens bilen lader?)

Litt av bakgrunnen for at jeg stiller spørsmålet, er at jeg ikke har strøm i garasjen og ikke har nerver til å la bilen stå ute til lading om natten. Takknemlig for svar!
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Et aktuelt sesongspørsmål (hentet fra Facebook-gruppa): Hvordan får man varmt batteri? (Er batteriet varmt så lenge lader står i, eller kun mens bilen lader?)

Litt av bakgrunnen for at jeg stiller spørsmålet, er at jeg ikke har strøm i garasjen og ikke har nerver til å la bilen stå ute til å laste om natten. Takknemlig for svar!
[/SITAT]
Så lenge ladekabelen er i bilen og "lad når tilkoblet" er programmert så skal batteriet varmes opp.
 


storab

Well-Known Member
Joined
Feb 14, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
105
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Noen av dere som har fått 1.7 eller 1.8 OTA?
Kom en mail om dette 5/10 men jeg har ikke sett noen oppdatering og forhandler sier 1.6 er nyeste versjon.
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
@Grabber Blue Oslo Nettleseren din oversetter quote til sitat og da brekker forumet. Så dine svar ser ut som de tilhører innlegget du svarer på.
 
Last edited:

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Noen av dere som har fått 1.7 eller 1.8 OTA?
Kom en mail om dette 5/10 men jeg har ikke sett noen oppdatering og forhandler sier 1.6 er nyeste versjon.
Ikke som OTA. Fått tilsvarende 1.7.1 gjennom forhandler.
 

storab

Well-Known Member
Joined
Feb 14, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
105
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Ikke som OTA. Fått tilsvarende 1.7.1 gjennom forhandler.
Har du merket noen endring som gjør at jeg bør mase om manuell oppdatering?
Noen endringer på ladekurve?
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Har du merket noen endring som gjør at jeg bør mase om manuell oppdatering?
Noen endringer på ladekurve?
Nei, ingenting av betydning.
Er kanskje kvitt et par mindre bugs.
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Et aktuelt sesong-spørsmål (hentet fra Facebook-gruppa): Hvordan får man varmt batteri? (Er batteriet varmt så lenge lader står i, eller kun mens bilen lader?)

Litt av bakgrunnen for at jeg stiller spørsmålet, er at jeg ikke har strøm i garasjen og ikke har nerver til å la bilen stå ute til lading om natten. Takknemlig for svar!
Burde batteriet være varmt når det er kaldt? Jeg har i laderen hele tiden når jeg er hjemme og det er minusgrader, siden bilen sa det var lurt. Bruker appen til å stille inn avreisetid/ departure time når jeg skal reise, slik at bilen trekker strøm fra huset for å varme seg opp.

---

Har du hjemmelader?

Jeg har hjemmelader, samt egen sikring til opplegget. Regner med det skal tåle en del. Har ikke garasje, så bilen min står ute i sterk vind, mye regn og idag har det snødd 20 cm over natten. Bilen og kabalen helt nedsnødd, men bilen var fin og ladet til jeg stod opp, den ? (lader kun om natten)

Når det er frost kan det komme litt is i ladeluken som må fjernes for å klare lukke ladeluken, det kan være litt knotete iblant. Utenom det så har jeg ikke hatt problemer.
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Hvis den er plugga i når du forvarmer (med avreisetid eller slår på) så er mitt inntrykk at den vil varme bstteriene også.

Mens hvis for forvarmer uten å plugge i så virker det ulogisk for meg å varme batteriene. De blir varme av bruken generelt når du kjører så jeg tror ikke det gir bedre rekkevidde å bruke ekstra strøm på å varme dem opp.

Men jeg vet ikke, bare synsing. Forvarming på fulladet bil tilkoblet lader har ligget rundt 1.5kWh når jeg har sjekket. Det er mye å trekke uten ekstern hjelp.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei. Jeg står i garasje uten mulighet for lading pr i dag. Jeg har stilt inn bilen for avreise både på morgenen i garasjen og ettermiddagen på jobb. Her står jeg ute. Synes ikke at forvarming av bilen tar mye strøm.
Men jeg har lagt merker at bilen på småturer nå. Ca 10km pr tur bruker mellom 3 og 3,5 kw pr mil. (den er avstanden til og fra jobb) men det jeg tro det er på grunn av varmeapparatene og ikke nødvendig vis oppvarming av batteriet. Har ikke merket noe særlig forskjell når den har stått til lading på jobb. Jeg lader først bilen når den er under 50kw.

Jeg har et annet spørsmål som jeg lurer på om dere andre har noe svar på eller erfaring på.
Når jeg har kjørt fra Oslo til Sandefjord og setter bilen på lading i garasjen til svigers så starter en vifte å gå og den går hetl til bilen er fullladet
Er det noe som vet grunnen til det. Den gjør det ikke når jeg har kjørt rundt i Oslo og setter den på lading. F.eks når jeg setter bilen på lading om morgenen når jeg kommer på jobb.
 

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Når jeg har kjørt fra Oslo til Sandefjord og setter bilen på lading i garasjen til svigers så starter en vifte å gå og den går hetl til bilen er fullladet
Er det noe som vet grunnen til det. Den gjør det ikke når jeg har kjørt rundt i Oslo og setter den på lading. F.eks når jeg setter bilen på lading om morgenen når jeg kommer på jobb.
Er du sikker på at det ikke er lyden fra selve ladingen? Det brummer godt i min når den lader.

Hvor lenge står du og venter når du har parkert på jobben? Kan hende du bare ikke får det med deg.
Sponsored

 
 




Top