Norway - Mach-E Owners

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Etter tips på Facebook fant jeg hvordan man skrur på varsel om fotobokser.

Var på en rundtur rundt Oslo i dag, og jeg ser at den kun varsler noen av boksene.

Noen som har opplevd det samme?
Sponsored

 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Etter tips på Facebook fant jeg hvordan man skrur på varsel om fotobokser.

Var på en rundtur rundt Oslo i dag, og jeg ser at den kun varsler noen av boksene.

Noen som har opplevd det samme?
Jepp, tok noen her, men ikke alle. Men hvis du bruker android auto og navigering der så kan du få det den veien
 

Kadaman

Active Member
Joined
Aug 26, 2020
Threads
0
Messages
38
Reaction score
37
Location
Norway
Vehicles
Volvo S60, Zoe R210
Country flag
Question, have some one identified how to local the car after you enter using the keypad and code. I used keypad and code to enter and used secondary code to start the car. Then I walked out and car is still unlocked. How do we lock the car in that situation? Pressing the lock sign on the door do not help. Tried that
 
OP
OP
stesir

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Den lå i bilen, ikke noe ekstrautstyr.
På bakrommet så jeg at forhandler måtte selv plukke ut esker og legge ting til bilene.
Fra fabrikk er de nok helt uten løse deler... Så enten har forhandleren din det i rest ellers har de glemt det av.
Jeg har teste denne, da jeg leier midlertidig, og ikke har fått min leilighet enda med Zaptec 400V TN med både 3fas og 1 fas.

Industrikontrakten vi har fått er 1 fas for 230V IT/TT. Det skal vist nok finnes en trefase, Ford har bekrefte det på Chat til meg på Facebook, at de støtter dette på IT/TT og TN, og til elektrikkere som har diskuterte dette på Facebook på Mach-E OWNERS.

LItt videre om 1-fas trefase IT/TT (230V)
I artiklene til Teknisk ukeblad (TU), diskutere ekspertene dette, og har har ikke Ford enda bekreft/avkreftet, men det strides om dette er sikkert da det kan føre til dobbel last i null-leder ved feil/avvik, som igjen kan medføre varmgang, OM ikke det er dimisjonert for så høy last ...

... og en lader som er satt opp for trefase IT, kan skade biler som ikke er bygget for det ... - så det vil neppe få noen standardisering, selv om både Tesla, Polestar godtar og kan, men heller ikke Polestar vil anbefale valget. Volvo som benytter samme løsning sier tydelig at de ikke vil pga. sikkerhet.

Men Både Easee og Zaptec støtetr IT/TT trefase for de modeller som produsenten støtetr dette for.
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
[QUOTE = "Kadaman, post: 186272, medlem: 1390"]
Spørsmål, har noen identifisert hvordan du kan lokalisere bilen etter at du kommer inn ved hjelp av tastaturet og koden. Jeg brukte tastatur og kode for å legge inn og brukte sekundær kode for å starte bilen. Så gikk jeg ut og bilen er fortsatt ulåst. Hvordan låser vi bilen i den situasjonen? Det hjelper ikke å trykke på låseskiltet på døren. Prøvde det
[/SITAT]
Jeg hadde samme problemet men fikk låst bilen med Fordpass appen (holde på låseikonet).
 


Martin_NO

New Member
First Name
Martin
Joined
May 25, 2021
Threads
0
Messages
1
Reaction score
3
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach-E
Country flag
Question, have some one identified how to local the car after you enter using the keypad and code. I used keypad and code to enter and used secondary code to start the car. Then I walked out and car is still unlocked. How do we lock the car in that situation? Pressing the lock sign on the door do not help. Tried that
Found this in the user manual (Norwegian manual page 72) :
Press and hold 7·8 and 9·0 while all doors are locked . You do not need to use keycodes to unlock the car first.
 

macchiaz-o

Well-Known Member
First Name
Jonathan
Joined
Nov 25, 2019
Threads
169
Messages
8,176
Reaction score
15,338
Location
🔑 ]not/A/gr8'Place.2.store-mEyePassword[ 👀
Vehicles
MY21 J1 Premium RWD SR
Country flag
Question, have some one identified how to local the car after you enter using the keypad and code. I used keypad and code to enter and used secondary code to start the car. Then I walked out and car is still unlocked. How do we lock the car in that situation? Pressing the lock sign on the door do not help. Tried that
Found this in the user manual (Norwegian manual page 72) :
Press and hold 7·8 and 9·0 while all doors are locked . You do not need to use keycodes to unlock the car first.
Great tip!

The padlock icon works on the other doors, but on the driver's door it is intermittently working. This might improve with bug fix updates.
 

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Joined
Jan 3, 2020
Threads
4
Messages
159
Reaction score
110
Location
Norway
Vehicles
Ford Transit (2017), Mustang Mach-E, FE (2021)
Occupation
Media manager/editor
Country flag
Men gjelder det alle eller kun de som forhåndsbestilte?
Fra mail fra Ford Norge datert 16.03.21: *En ett års utvidelse av tilgangen til hurtigladenettverket IONITY er gitt til kunder som bestilte sin Mustang Mach-E før 01.01.2021. Utvidelsen kan ikke overføres eller selges til andre. Du må betale for alle ladeøkter gjennomført på en IONITY ladestasjon under hele din gratis tilgangsperiode.
 

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Joined
Jan 3, 2020
Threads
4
Messages
159
Reaction score
110
Location
Norway
Vehicles
Ford Transit (2017), Mustang Mach-E, FE (2021)
Occupation
Media manager/editor
Country flag
Apropos lading, er det noen av dere som vet hvor (i appen eller i telefonen) man kan se hvilken ladehastighet man får? Har lett uten hell.
Har du Pulse-måler fra Tibber, viser Tibber-appen dette.
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Fra mail fra Ford Norge datert 16.03.21: *En ett års utvidelse av tilgangen til hurtigladenettverket IONITY er gitt til kunder som bestilte sin Mustang Mach-E før 01.01.2021. Utvidelsen kan ikke overføres eller selges til andre. Du må betale for alle ladeøkter gjennomført på en IONITY ladestasjon under hele din gratis tilgangsperiode.
Jeg fikk også samme mail, 16.mars?
 

TRene72

Member
First Name
Thomas
Joined
May 11, 2021
Threads
0
Messages
8
Reaction score
9
Location
Norway
Vehicles
Ford Mach E
Occupation
Consultant
Country flag
Hva er korrekt sekvens for å få bilen til å lade på ionity stasjoner med rabatt ? Har opprettet abonnement på ford pass, og får opp ladeoversikt og kan aktivere ladestasjoner via ford app'en.

Tror jeg prøvde alle kombinasjoner men jeg fikk ikke i gang ladningen. Både putte kabel inn først og deretter aktivere via ford appen, eller aktivere ført, og deretter putte inn kabel. På selve Ionity laderen ser alt ok ut og "betaling" aksepteres, men ladeindikator ved ladeinntaket får oransje sirkel og etter en stund gav ionity boksen også "kommunikasjonsfeil". Dette var på Vik (på vei til Hønefoss). Gav etter hvert opp (forsøkte 4 forskjellige stasjoner) og ladet på "nabolader" (CircleK), 50W uten problem.

Andre som har opplevd noe liknende ?
Mistenker at feilen jeg gjorde var først å dytte inn kabel uten å aktivere via ford app. Påfølgende forsøkt feil også fordi jeg ikke gav bilen nok tid til å nullstille seg.. kanskje.

Snakket med Ionity kundeservice (10 min telefonkø) i går kveld, men da hadde jeg kjørt vekk fra lader. Hun sa det var viktig å aktivere via app før man koblet til kabel. Kunne kanskje klart det via selve ionity appen, men da er jo prisen noe helt annet (8kr+ vs 1,80kr pr kWh)

Utover denne utfordringen på ionity er bilen helt nydelig. 10/10 ?
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Hva er korrekt sekvens for å få bilen til å lade på ionity stasjoner med rabatt ? Har opprettet abonnement på ford pass, og får opp ladeoversikt og kan aktivere ladestasjoner via ford app'en.

Tror jeg prøvde alle kombinasjoner men jeg fikk ikke i gang ladningen. Både putte kabel inn først og deretter aktivere via ford appen, eller aktivere ført, og deretter putte inn kabel. På selve Ionity laderen ser alt ok ut og "betaling" aksepteres, men ladeindikator ved ladeinntaket får oransje sirkel og etter en stund gav ionity boksen også "kommunikasjonsfeil". Dette var på Vik (på vei til Hønefoss). Gav etter hvert opp (forsøkte 4 forskjellige stasjoner) og ladet på "nabolader" (CircleK), 50W uten problem.

Andre som har opplevd noe liknende ?
Mistenker at feilen jeg gjorde var først å dytte inn kabel uten å aktivere via ford app. Påfølgende forsøkt feil også fordi jeg ikke gav bilen nok tid til å nullstille seg.. kanskje.

Snakket med Ionity kundeservice (10 min telefonkø) i går kveld, men da hadde jeg kjørt vekk fra lader. Hun sa det var viktig å aktivere via app før man koblet til kabel. Kunne kanskje klart det via selve ionity appen, men da er jo prisen noe helt annet (8kr+ vs 1,80kr pr kWh)

Utover denne utfordringen på ionity er bilen helt nydelig. 10/10 ?
Jeg gjorde oppsettet på nett-siden (ford.no/ford-account) hvor du under abonnementer ser FordPass Charging Network et par dager før jeg testet ladingen. Der har jeg lagt inn koden fra ladekortet og et kredittkort.

Når jeg testet dette på Ionity på Rygge satt jeg ladepistolen i bilen, og så startet autentiseringen automatisk. Når autentiseringen var ferdig, trykket jeg på en knapp på ladestasjonen som het "Start lading".

Jeg mener at det var en kar på FB-gruppa som hadde testet Ionity-stasjonene på østlandet, og han fant ut at en del "ikke virket". Stasjonen på Rygge var ikke en av disse.
 

Kadaman

Active Member
Joined
Aug 26, 2020
Threads
0
Messages
38
Reaction score
37
Location
Norway
Vehicles
Volvo S60, Zoe R210
Country flag
Have any one bought bike rack? Can bike rack fitted can take more than 30 kg or is it like 75 kg?
 
 




Top