Norway - Mach-E Owners

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Joined
Feb 23, 2021
Threads
1
Messages
72
Reaction score
93
Location
Bergen, Norway
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Finnes det ingen måte å klargjøre kupeen med varme og forhåndsvarme batteriet, helst når bilen er koblet til lader? Det går an å sette opp avreiseplaner, men tungvindt å gjøre det hvis man skal kjøre utenom tidspunkt som står i planen.
Sponsored

 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Finnes det ingen måte å klargjøre kupeen med varme og forhåndsvarme batteriet, helst når bilen er koblet til lader? Det går an å sette opp avreiseplaner, men tungvindt å gjøre det hvis man skal kjøre utenom tidspunkt som står i planen.
Jo. Enklest å se i manualen eller appen. Eventuelt innstillingene i bilen...
Om ikke det er knyttet til en av teknopakkene, da. Min er varm, inklusive ratt og sete hver morgen.
 

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Joined
Feb 23, 2021
Threads
1
Messages
72
Reaction score
93
Location
Bergen, Norway
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Jo. Enklest å se i manualen eller appen. Eventuelt innstillingene i bilen...
Om ikke det er knyttet til en av teknopakkene, da. Min er varm, inklusive ratt og sete hver morgen.
Jeg var kanskje litt upresis. Jeg får til å gjøre bilen klar via avreiseplaner. Min er også oppvarmet om morgenen.

Men de dagene jeg ikke følger planen og ikke drar avgårde på morgenen som normalt, men heller plutselig finner ut at jeg skal ha avreise kl. 14 i stedet for. Da savner jeg en mulighet til å trykke på en eller annen knapp for å gjøre bilen varm og god uten å måtte sette opp en helt ny plan med tidspunkt.
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Jeg var kanskje litt upresis. Jeg får til å gjøre bilen klar via avreiseplaner. Min er også oppvarmet om morgenen.

Men de dagene jeg ikke følger planen og ikke drar avgårde på morgenen som normalt, men heller plutselig finner ut at jeg skal ha avreise kl. 14 i stedet for. Da savner jeg en mulighet til å trykke på en eller annen knapp for å gjøre bilen varm og god uten å måtte sette opp en helt ny plan med tidspunkt.
Ah, sorry.
Har ikke prøvd, men hvis du bare fjernstarter ville jeg tro du fikk det.
Ellers var en gimmick at du skal planlegge med ruteplanleggeren i appen (med avreisetid) så skal den være klar.
 


Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Ah, sorry.
Har ikke prøvd, men hvis du bare fjernstarter ville jeg tro du fikk det.
Ellers var en gimmick at du skal planlegge med ruteplanleggeren i appen (med avreisetid) så skal den være klar.
Sjekka dette. Er bare å fjernstarte. Under innstillinger kan du velge hvor lenge den skal forvarme før den stopper.
 

Mads

Member
First Name
Mads
Joined
Sep 27, 2020
Threads
0
Messages
18
Reaction score
31
Location
Norway
Vehicles
Ordered Ford Mach-E First Edition
Occupation
Lawyer
Country flag
Hei, jeg har hatt hilen i ca 1 uke nå og er godt fornøyd. Det er likevel noen ting jeg ønsker å høre deres erfaringer med:

- Rekkevidde: Bilen starter alltid med 450 km som oppgitt rekkevidde ved 100 %. Dette er omtrent 90 km lavere enn markedsført (FE, AWD). Har dere samme erfaring?

- Bagasjerom: Veldig ofte fungerer ikke åpning av bagasjerommet ved å "sparke" midt under bilen. Er dette et problem dere også opplever?

- Åpning av bil med mobil: Skal ikke bilen åpnes av seg selv når jeg ankommer bilen med mobilen som aktivert nøkkel? Næ virker det som om jeg må aktivt inn i mobilen og åpne.

- Appener ganske ustabil og krasjer ganske ofte. Gjør at jeg alltid tar med nøkkel i tilfelle appen ikke fungerer.
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Hei, jeg har hatt hilen i ca 1 uke nå og er godt fornøyd. Det er likevel noen ting jeg ønsker å høre deres erfaringer med:

- Rekkevidde: Bilen starter alltid med 450 km som oppgitt rekkevidde ved 100 %. Dette er omtrent 90 km lavere enn markedsført (FE, AWD). Har dere samme erfaring?

- Bagasjerom: Veldig ofte fungerer ikke åpning av bagasjerommet ved å "sparke" midt under bilen. Er dette et problem dere også opplever?

- Åpning av bil med mobil: Skal ikke bilen åpnes av seg selv når jeg ankommer bilen med mobilen som aktivert nøkkel? Næ virker det som om jeg må aktivt inn i mobilen og åpne.

- Appener ganske ustabil og krasjer ganske ofte. Gjør at jeg alltid tar med nøkkel i tilfelle appen ikke fungerer.
Rekkevidde: test litt mer faktisk rekkevidde. Den gjetter konservativt. Korte turer vil gi dårligere rekkevidde fordi mye brukes på oppvarming.

Bagasjerom: ingen problemer. Bruker utelukkende sparket for å både åpne og lukke. Spørs om ikke problemet ditt henger sammen med PaaK-problemet ditt?

PaaK/app: PaaK funker fint her, og appen kræsjer mindre etter oppdateringen i går, men har et stykke igjen på full stabilitet. Men får den stå i bakgrunnen så funker den. Kræsjer av og til hvis jeg åpner den. Pass på at strømsparing er deaktivert på FordPass.

Bruker kun telefonen som nøkkel, og gjort det i over 2 uker. Samsung Note 10+.
 

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Joined
Feb 23, 2021
Threads
1
Messages
72
Reaction score
93
Location
Bergen, Norway
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Rekkevidde: test litt mer faktisk rekkevidde. Den gjetter konservativt. Korte turer vil gi dårligere rekkevidde fordi mye brukes på oppvarming.

Bagasjerom: ingen problemer. Bruker utelukkende sparket for å både åpne og lukke. Spørs om ikke problemet ditt henger sammen med PaaK-problemet ditt?

PaaK/app: PaaK funker fint her, og appen kræsjer mindre etter oppdateringen i går, men har et stykke igjen på full stabilitet. Men får den stå i bakgrunnen så funker den. Kræsjer av og til hvis jeg åpner den. Pass på at strømsparing er deaktivert på FordPass.

Bruker kun telefonen som nøkkel, og gjort det i over 2 uker. Samsung Note 10+.
Eneste jeg merker er at appen sluker voldsomt med strøm. Samsung S21 ultra her.

Screenshot_20210621-235532_Device care.jpg
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Jepp, versjonen som kom forleden spiser en del...
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Jepp, versjonen som kom forleden spiser en del...
Vet du om det kun var en Android-oppdatering? Har ingen oppdatering i App Store.
Jeg har app-versjon 3.23.0 NOR. Hva har du?
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Har alle hatt på noe lakkbeskyttelse/ coating eller lignende? Er det noe man burde få ordnet så raskt som mulig? Dette blir min første nye bil, så jeg har ikke snøring på sånt.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Har alle hatt på noe lakkbeskyttelse/ coating eller lignende? Er det noe man burde få ordnet så raskt som mulig? Dette blir min første nye bil, så jeg har ikke snøring på sånt.
Hvor i landet bor du?
Har et tips på et firma på Kalbakken i Oslo.
Jeg har hatt lakkbeskyttelse på de siste bilene mine uavhengig om de har vært nye eller brukte. Slipper de små riper man kan få vis man vasker i vaskehall og møkka går letter av i vask vis man vasker for hånd
Har ikke polert bil siste 10 årene, men bilene har sett nypolerte ut etter vask.
Pris mellom 4-5.000,- første gang og rundt 2.500,- hvert annet år etterpå. Det tilsvarer omtrent kostnaden for 2 poleringer i året. Jeg er ikke i tvil. Jeg skal gjøre det så fort jeg kan etter at jeg har fått min. Legger inn link til han jeg bruker og navnet på produktet

Produktet heter " Royalshine! Patentbeskyttet! 2 – Komponent Lakkforsegling! Kjemisk binding til lakken! 6 års glansgaranti! 1 etterbehandling".
LIe's Supershine https://supershine.no/
Som jeg skrev lengre opp så har jeg vagt å etterbehandlet med 2 års mellomrom kost pr år ca 1.250,-. Det er det vært
Sponsored

 
 




Top