Norway - Mach-E Owners

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Takker! Finnes det noe sted hvor man kan hente ut snittforbruk pr 100km? Mener jeg så et tall rundt 15kWt men finner det ikke igjen.
På skjermen så får du dette tallet live for den pågående turen.
Sponsored

 

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Når jeg går inn i Ford Pass appen og velger «Vis ladere» så tror den at jeg er et sted litt nord i Sverige…dette har den vist konsekvent siden jeg fikk bilen..

Er det noen som vet hvorfor dette skjer, evt om jeg kan resette det på noe vis?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1625484027593
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1625484040520
 

Andasp

Member
First Name
Anders
Joined
May 14, 2021
Threads
0
Messages
10
Reaction score
3
Location
Oslo
Vehicles
MachE LR AWD
Country flag
Hei.
Finnes det erfaringer/anbefalinger når bilen skal stå et par uker? Skal på ferie og må ha bilen på langtidsparkering ved Gardermoen.
Bør den lades til 100% eller trives batteriet bedre mellom 60 og 80%?
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Hei.
Finnes det erfaringer/anbefalinger når bilen skal stå et par uker? Skal på ferie og må ha bilen på langtidsparkering ved Gardermoen.
Bør den lades til 100% eller trives batteriet bedre mellom 60 og 80%?
Det står i manualen...
Men et par uker spiller ingen rolle, kun ved lengre lagring.
 


Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Det står i manualen...
Men et par uker spiller ingen rolle, kun ved lengre lagring.
Bilen taper ca 1% spenning på 24t, så det er ikke noe problem over så kort tid. Man kan forøvrig legge bilen I "dvale modus" over lengre tid, det står som skrevet over i manualen.
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Når jeg går inn i Ford Pass appen og velger «Vis ladere» så tror den at jeg er et sted litt nord i Sverige…dette har den vist konsekvent siden jeg fikk bilen..

Er det noen som vet hvorfor dette skjer, evt om jeg kan resette det på noe vis?
Jeg hadde det samme, men jeg fjernet Ford Nettverk fra filteret. Deretter skriver du inn stedet du skal søke etter ladere.

Da fungerer det ganske greit.
 

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Har kjørt ca 1000 kilometer i helgen og MME er virkelig en fantastisk bil.

En liten rapport med skuffelser og gleder - først noen negativer og så noen positiver:

1) Stemmestyringen er helt udugelig, den fant ALDRI det vi spurte om. Siri/Carplay fant det med en gang, hver gang.

2) Lading er et stort problem, og det er uklart for meg om MME har noe med det å gjøre. Men 7 av 10 ladestasjoner vi stoppet på, fungerte ikke. Noen fungerte ikke selv om det sto en bil og ladet på samme stasjon rett før oss. Til slutt fikk vi litt rekkeviddeangst da vi var nede i 70 km igjen, men heldigvis fant vi en 22kw lader som fungerte og ga oss nok juice til å komme oss videre. Not cool. I Sogndal klarte vi ikke å finne fungerende lader, men i Gaupne var det heldigvis 50w lader som fungerte - ellers hadde vi slitt litt.

IONITY-laderen på Gol fungerte utmerket (ladet opp mot 162 kw!). men bare 2 av 6 ladere var i orden.

Hos MER var det store problemer og de skyldte på «ferietrafikken». Er det mulig….har de sovet i timen.

3) Det myke trekket over bagasjerommet faller av hele tiden.

4) Alarmen går stadig vekk på ferger, sannsynligvis er det krengesensoren som slår inn? Den eneste måten å unngå det på ser ut til å være å la nøkkelen være igjen i bilen…

5) Savner navigasjon i førerdisplayet når man bruker Carplay, men det ser ut som om dette skal komme veldig snart i en OTA oppdatering.

6) Ikke viktig, men jeg kjører i Utemmet modus med 1PD. Men «motorlyd» i kupeen får jeg ikke selv om den er slått på, er det en kjent bug?

7) Trådløs lading av telefonen…hm. Min iPhone XS blir ekstremt varm (både med og uten cover). Noen ganger lader den ikke eller veeeeeldig tregt. Andre ganger har telefonen slått seg av pga overoppheting. Endte opp med å kjøpe en 50cm svart usb-a til lightning kabel for å unngå problemer.

Kule ting som bare funker:

1) Intelligent cruisekontroll - herregud så bra det funker, særlig med Lane Assist slått på. Cancel/resume fungerer også utmerket med litt trening.

2) Åpne bakluka med foten. Sikter på «EC« (i skiltet) og den åpner seg hver gang. Jeg fant ut at det er best å stå ca et skritt unna bilen. Man må ha nøkkel i lomma eller bilen må være på.

3) IONITY lading og annen 150w lading - når det funker er det så utrolig bra. Fikk ladet opp fra 25% til 80% på snaue 33 minutter.

4) Kjørekomforten er svært god. Litt stiv fjæring som gjør at små fartsdumper og hull i veien er vonde, men alt annet føles så solid. Grusvei med «vaskebrett» føles knapt. Veldig bra. Baksetet fikk svært godkjent av de voksne passasjerene.

5) Skjermene er helt konge. Superfornøyd med dem. Responsive og lettleste. Bruker mørk modus hele tiden.

6) Rekkevidden er veldig god. Vi startet med 165 km rekkevidde, kjørte ca 120 km og hadde hele 90 km igjen «på tanken». Da kjørte vi fra Luster over Hemsedal til Gol. Det gikk endel strøm på vei opp men det jevnet seg veldig bra ut på vei ned igjen. Så Guessometeret er veldig pessimistisk men det er egentlig helt greit.

7) PAAK (phone as a key) fungerer i 80% av tilfellene for oss. Så det gjenstår noe, men stort sett har dette vært veldig bra.
 
Last edited:

Mads

Member
First Name
Mads
Joined
Sep 27, 2020
Threads
0
Messages
18
Reaction score
31
Location
Norway
Vehicles
Ordered Ford Mach-E First Edition
Occupation
Lawyer
Country flag
Her endte turen ned fra fjellet i ettermiddag. En-pedals funksjonen gikk seg visst varm men fikk ingen advarsel eller melding før bilen ba meg stanse og den var umulig å få på igjen. Alt av feil kom opp og jeg sperret selvsagt veien for alle som skulle forbi, men heldigvis kom NAF kjapt. Han forsøkte å re-sette bilen og satset på at den skulle kjøle seg ned men uten hell. Så nå er bilen kjørt til nærmeste forhandler og jeg håper at det ikke er feriestengt så jeg kommer meg hjemover i morgen.

20210712_205526.jpg
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Her endte turen ned fra fjellet i ettermiddag. En-pedals funksjonen gikk seg visst varm men fikk ingen advarsel eller melding før bilen ba meg stanse og den var umulig å få på igjen. Alt av feil kom opp og jeg sperret selvsagt veien for alle som skulle forbi, men heldigvis kom NAF kjapt. Han forsøkte å re-sette bilen og satset på at den skulle kjøle seg ned men uten hell. Så nå er bilen kjørt til nærmeste forhandler og jeg håper at det ikke er feriestengt så jeg kommer meg hjemover i morgen.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 20210712_205526
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/bzmqre/mustang-mach-e-eiere-havarerer-i-lange-nedoverbakker
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Ford bekreftet nettopp på FB at dette er fikset i SW tilgjengelig hos forhandler. Kommer i OTA september/oktober.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei. Takk for tipse, skal ned Ørneveien i Gerianger til uken. Skal være oppmerksom i forhold til dette,
Har nå kjørt fra Oslo ril Rognan i sør for Fauske. ikke hatt noe problemer med bilen foreløpig. kun et med appen. den låste seg ved lading i går og komme med melding om at Ford hadde forsøkt å oppdatere bilen, men mislyktes. Den ble forøvering borte etter en tids kjøring i dag. Nå henger bare gamle verdier for lading igjen når jeg lader. Det er siden med mer spesifikasjon som ikke var korrekt når vi ladet på dagen i dag. Får se om dett løser seg etter vært.
Sponsored

 
 




Top