Norway - Mach-E Owners

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Finner ingen tall for laderen, men er koding i kabelstussen som regulerer effekten på nødladeren. Mine beregninger viser at den trekker omtrent 7-8A på norsk schuko.
Sponsored

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Finner ingen tall for laderen, men er koding i kabelstussen som regulerer effekten på nødladeren. Mine beregninger viser at den trekker omtrent 7-8A på norsk schuko.
Hei. Det er korrekt, nødlader som bruker schuko (støpsel for vanlig stikkontakt er regulert til max 8A)
Dette fordi mange kurser med schuko stikk er på kun 10A og ikke nødvendig vis 16A, så når man da står og lader i time etter time, er disse produsert for max 8A for å unngå at kursen og stikkontakten skal bli overopphetet

tormodg

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
121
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Hei. Er det noe andre som har hatt like høy km ved full lading
20210730_151046.jpg
På min FE er det nå under 400km på 100%…det har gått ned for hver eneste lading.

Har kjørt flere langturer på landevei (80km/t) og motorvei så det er kanskje grunnen. Men likevel nok kapasitet til at jeg ikke har rekkeviddeangst. :)

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 577C927A-BFEE-4B94-8455-7E484841DFA9

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
På min FE er det nå under 400km på 100%…det har gått ned for hver eneste lading.

Har kjørt flere langturer på landevei (80km/t) og motorvei så det er kanskje grunnen. Men likevel nok kapasitet til at jeg ikke har rekkeviddeangst. :)

577C927A-BFEE-4B94-8455-7E484841DFA9.jpeg
Hei. Jeg har fulgt med jeg også, har funnet ut at jeg skal bruke 2kW pr mil som utgangspunkt når jeg regner ut distanse/rekkevidde, så får jeg ta +- i forhold til om det er litt kaldere eller varmere og våt eller tørt samt hvor jeg skal kjøre. Tror bilen ligger på 2,3kW i snitt på motorveien 110km/t og litt under når man kommer i 80km/t. Har heller ikke hatt ladeangst etter at jeg fikk den. Har bare positivt å si om bilen. Har slitt litt med mobil som nøkkel, men tror det har med gammel mobil (3-4 år gammel). den er nå byttet ut i ny og har nå bilen inne til oppdatering av programvare i dag, så tenkte jeg skulle prøve å sette opp mobil som nøkkel på nytt etter dette. Vet det er snakk om at appen tar mye strøm fra mobilen når den er programmert som nøkkel, men skal prøven en stund uansett. Skal på ny tur til Vestlandet og Sørlandet om 1 1/2 uke, så da får vi se hva jeg ender opp med av snitt bruk. Over fjellet til Vestlandet (Stord) og kysten tilbake via Stavanger og Kristiansand.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag

577C927A-BFEE-4B94-8455-7E484841DFA9.jpeg
Du kan gå inn i, innstillinger-kjøretøy-EV-kjøretøyhistorikk så kan du tilbakestille dette.

SonnyWik

Member
First Name
Sondre
Threads
0
Reaction score
9
Vehicles
ER RWD Mach E
Occupation
Engineer
Country flag
Hei, dere som har fått utlevert bil, var hengerfeste montert ved overlevering, eller har det blitt montert i etterkant? Eller er det en utestående leveranse? Fikk høre fra forhandler at de ikke hadde hengerfestene på lager og kom ikke flere før i august tidligst…

tormodg

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
121
Vehicles
Country flag
Hei, dere som har fått utlevert bil, var hengerfeste montert ved overlevering, eller har det blitt montert i etterkant? Eller er det en utestående leveranse? Fikk høre fra forhandler at de ikke hadde hengerfestene på lager og kom ikke flere før i august tidligst…
Dette gjelder nok mange. Vi fikk ingenting av ekstrautstyr (matter, skiluke, skvettlapper, hengerfeste ++), alt blir montert i høst.

Last edited:

JMO

Member
First Name
JMO
Threads
0
Reaction score
24
Vehicles
MME FE LR AWD Tekno+
Country flag
Dette gjelder nok mange. Vi fikk ingenting av ekstrautstyr (matter, skiluke, skvettlapper, hengerfeste ++), alt blir montert i høst.
Samme her; Skiluke og hengerfeste skal monteres senere. Gummimatter, tøymatter og skvettlapper fikk jeg dog med ved levering.

tormodg

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
121
Vehicles
Country flag
Samme her; Skiluke og hengerfeste skal monteres senere. Gummimatter, tøymatter og skvettlapper fikk jeg dog med ved levering.
Det var nok litt også at vi fikk bilen rett før vi skulle på ferie...så litt dårlig tid hos kjøper. :D

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Country flag
Forbruk... Nord-Norge her. Klima og "utetemperatur" utgjør mer enn 20% av forbruket... Spesielt ved mange korte turer går det enda mer.

Utstyr... Har fått alt litt etter litt etterhvert som forhandler har fått inn. Krok og bagasjegrind gjenstår. Krok har jeg time for om et par uker.

blink

Well-Known Member
Threads
3
Reaction score
146
Vehicles
Rapid Red MME+
Dere som har lakkbeskyttelse, hvilke produkter bruker dere når dere rengjør bil? Hvor ofte vasker dere?

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Country flag
Dere som har lakkbeskyttelse, hvilke produkter bruker dere når dere rengjør bil? Hvor ofte vasker dere?
Avfetting, skumlegging, spyling. Noen ganger går jeg over med mikrofibervotten og massevis av vann med såpe.
Gått fra å vaske annenhver time, etter hver tur og nå ved behov/vær...

Med coating må bilen tørkes ellers vil det bli skjolder. Har en nal som tar det meste og så mikrofiberhåndduk for resten.

Fordel med coating vs voks er at man kan avfette uten å fjerne beskyttelsen.

blink

Well-Known Member
Threads
3
Reaction score
146
Vehicles
Rapid Red MME+
Avfetting, skumlegging, spyling. Noen ganger går jeg over med mikrofibervotten og massevis av vann med såpe.
Gått fra å vaske annenhver time, etter hver tur og nå ved behov/vær...

Med coating må bilen tørkes ellers vil det bli skjolder. Har en nal som tar det meste og så mikrofiberhåndduk for resten.

Fordel med coating vs voks er at man kan avfette uten å fjerne beskyttelsen.
Har du noen favorittprodukter du har god erfaring med?

storab

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
105
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Jeg fikk både matter og hengerfeste montert da jeg fikk bilen forrige uke.
Sponsored