Norway - Mach-E Owners

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Er du sikker på at det ikke er lyden fra selve ladingen? Det brummer godt i min når den lader.

Hvor lenge står du og venter når du har parkert på jobben? Kan hende du bare ikke får det med deg.
Hei

Ja er rimelig sikker på det, den står stort sett å lader hele dagen på jobb, når jeg først setter det til lading og jeg hører ikke noe vis jeg må ut før den er ferdig ladet.
Jeg har heller ikke opplevd dette andre steder en i Sandefjord. Kan ikke huske at jeg har opplevd dette på noen hurtiglader heller.
Sponsored

 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
En eller annen gjøk fikk bulket min høyre passasjer-dør for 2 uker siden! :mad:
Men fikk rettet opp dette i dag for 1875,- kr m/moms, slapp å lakke hele døra bare oppretting, sparte ca 3500,- på dette.


Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners Bulk Mach-E


Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners Bulk Mach-E_2


Det var en som heter Magnus og jobber for "Nordicdent Akershus AS" som fixet dette, fantastisk jobb! :D
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners Bulkoppretting Mach-E
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
En eller annen gjøk fikk bulket min høyre passasjer-dør for 2 uker siden! :mad:
Men fikk rettet opp dette i dag for 1875,- kr m/moms, slapp å lakke hele døra bare oppretting, sparte ca 3500,- på dette.


Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners Bulkoppretting Mach-E


Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners Bulkoppretting Mach-E


Det var en som heter Magnus og jobber for "Nordicdent Akershus AS" som fixet dette, fantastisk jobb! :D
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners Bulkoppretting Mach-E
Hei

Bra resultat

Var inne og tittet på hjemmesiden, denne siden har jeg lagret under favoritter
Det er nok mange som får disse utrolig irriterende bulkene i dagen fremover
Hvorfor kan ikke folk si i fra at de har vært uheldig, dette dekkes av ansvarsforsikringen.
Har hatt noen slike jeg også, men ikke på Mustangen enda. :)
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hei

Bra resultat

Var inne og tittet på hjemmesiden, denne siden har jeg lagret under favoritter
Det er nok mange som får disse utrolig irriterende bulkene i dagen fremover
Hvorfor kan ikke folk si i fra at de har vært uheldig, dette dekkes av ansvarsforsikringen.
Har hatt noen slike jeg også, men ikke på Mustangen enda. :)
[/SITAT]
Ja, veldig irriterende. Tror jeg hadde "klikka" hvis jeg fikk se hvem som hadde gjort det?
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Virker som en midlertidig løsning på dobbeltutingen er å alltid skru av bilen når en passasjer skal ut eller inn av bilen. Dersom jeg går ut i bilen 2min før samboer, trykker jeg ikke start før han sitter inne i bilen. Dersom han går innom butikk, skrur jeg den alltid av. Dersom jeg stanser for å plukke opp en ventende passasjer, så skrur jeg bilen av. Osv. Så langt har det fjernet dobbeltutingen

Rekker ikke snakke med Ford om dette før etter nyttår. Får se om de kan fikse dette da.
Hmm, jeg får bare dobbelttut når jeg selv går ut av bilen mens den står på. Hvis man skrur av bilen og så starter den igjen, så spyr den ut kald luft i stedet for varm i starten … Merka det i går da jeg skrudde av bilen litt mens jeg venta på dama og sønn. De hadde gått ut av bilen og jeg skulle vente en stund før de kom tilbake.
 


Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Et aktuelt sesong-spørsmål (hentet fra Facebook-gruppa): Hvordan får man varmt batteri? (Er batteriet varmt så lenge lader står i, eller kun mens bilen lader?)

Litt av bakgrunnen for at jeg stiller spørsmålet, er at jeg ikke har strøm i garasjen og ikke har nerver til å la bilen stå ute til lading om natten. Takknemlig for svar!
Jeg har min i lader hver gang jeg parkerer i garasjen hjemme, og får også beskjed når det er kaldt at jeg bør ha den i pga. temperatur. Hvis jeg ikke har stilt inn avreisetidspunkt på forhånd, så pleier jeg alltid å starte bilen fra FordPass litt før jeg går ut til garasjen – hvis jeg husker det da … Jeg antar at batteriet også varmes opp da og ikke bare kupéen.

Min 'guess' er at batteriet bare holdes på en temperatur som sørger for at det ikke forringes raskere enn nødvendig når man er tilkoblet strøm samtidig som det er kaldt, og at det varmes ytterligere opp hvis man starter bilen eller avreisetidspunkt er definert i systemet.

Fant forresten ut her om dagen at det går an å velge mellom tre forskjellige alternativer (fant det under innstillinger i bilen) for hvor lenge bilen/motoren maks skal kunne være på når man skrur den på fra appen. 5 min er 'default', men kan velge 10 og 15 minutter også. Jeg bytta til 10 min, og det funker helt klart bedre når det er såpass kaldt som nå! :)

Etter at jeg oppdaterte FordPass (i går tror jeg det var) på mobilen (Android), så mener jeg at det stod i dag tidlig i appen at bilen ble klartgjort for kjøring eller noe, selv om jeg ikke hadde definert avreisetidspunkt i dag. Litt usikker på hva det kom av, men finner ikke meldingen. Er ikke i innboksen min, tror det står på den linja hvor pågående lading vises …

@Petter jeg tror ikke det har så mye å si, men over flere år så kanskje? Bare antakelser fra min side her nå. Hovedgrunnen til å ha varmt batteri før man skal kjøre er jo at man kan kjøre lenger. Så når den ikke er tilkoblet strøm, så går det kanskje opp i opp? Ville uansett starta bilen på forhånd fra appen litt før du skal kjøre.
 
Last edited:

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Etter at jeg oppdaterte FordPass (i går tror jeg det var) på mobilen (Android), så mener jeg at det stod i dag tidlig i appen at bilen ble klartgjort for kjøring eller noe, selv om jeg ikke hadde definert avreisetidspunkt i dag. Litt usikker på hva det kom av, men finner ikke meldingen. Er ikke i innboksen min, tror det står på den linja hvor pågående lading vises …
Det kan være at avreisetidspunkt har kommet ut av sync. Appen viser ingen tidspunkt, mens bilen har et liggende. Må da oppdateres på en av dem (skjedde med meg for lenge siden).

For den meldingen er den samme som når det er satt avreisetidspunkt.

Forøvrig har jeg registrert at bilen bruker ca 2kW fra lader ubder forvarming. Det er ikke spesielt mye mtp hvor fort den varmer opp også uten å være tilkoblet.

Så lurer på om ikke varming av batteri bare er en sløyfe på kjølevæske som omkranser batteripakken. Så varmer du kupé så varmer du batteri. Må kanskje se på Munro sin video av kjølesystemet.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei.
I forhold til OTA oppdateringer og programforbedringer, er det noe som vet om man kan se det på ETIS oppsette. Er det noen som vet hva de forskjellige koden er.
Ser det er stadig noen endringer
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1638951701379
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hei.
I forhold til OTA oppdateringer og programforbedringer, er det noe som vet om man kan se det på ETIS oppsette. Er det noen som vet hva de forskjellige koden er.
Ser det er stadig noen endringer
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners 1638951701379
Dette dokumentet hjelper.
 

Attachments

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei
Da er ski luke og hengefeste montert, så vis det er flere som mangler dette og som har kjøpt bil hos RS på Alnabru, så har de dette på lager nå
Det er skrevet mye om oppdateringer i forumer for USA. Bl.a. i forhold til lengre kjørelengde og lengre hurtiglading. tror de kaller den for Customer Satisfaction Program 21P22 - Software Calibration Update. Har spurt Ford om når den kommer til Norge, det viste de ikke.
I tillegg er det mye snakk om versjon 1.7. Er det noen som har fått den? Jeg har fortsatt 1.4. Mange har også snakket om versjon 1.6.
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Fikk e-post om at de tilbyr nøkkel/ fob nr 2 til de som trenger det. Det var en gladnyhet.

Selv om Mustang Mach-E kan åpnes og startes både ved å bruke telefonen som nøkkel og ved hjelp av personlige koder, er vi klar over at mange savner en reservenøkkel til sin Mustang Mach-E. For de kundene som trenger det har vi derfor besluttet å tilby en nøkkel nr 2 vederlagsfritt, avklar dette med din forhandler dersom du ønsker en. Grunnet begrenset global tilgjengelighet på halvledere/mikrochips gjør vi oppmerksom på at det kan være leveringstid for nøkkelen.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Forøvrig har jeg registrert at bilen bruker ca 2kW fra lader ubder forvarming. Det er ikke spesielt mye mtp hvor fort den varmer opp også uten å være tilkoblet.

Så lurer på om ikke varming av batteri bare er en sløyfe på kjølevæske som omkranser batteripakken. Så varmer du kupé så varmer du batteri. Må kanskje se på Munro sin video av kjølesystemet.
Det er godt mulig du har rett, jeg har sett de videoene til Munro, men mye jeg har glemt derfra, så husker ikke akkurat dette …

Men det jeg har lagt merke til er at hvis avreisetidspunkt er forhåndsdefinert, så har jeg sett når jeg går inn i appen på forhånd (tror det var rundt en time før) at det står at bilen 'klargjøres for avreise' – eller noe sånt. Når jeg ikke har definert avreisetidspunkt, men bare starter den 10 min før jeg skal kjøre, så er den jo varm inni. Forskjellen tyder på at det trolig vil lønne seg å stille inn i appen hvis man skal kjøre langt og vet når man skal dra (når det er kaldt). Det er forsåvidt logisk at batteriene tar lenger tid å varme opp enn kupéen.

Hvis man ikke er tilkoblet strøm før avreise, så spørs det om det lønner seg å varme opp batteriene … Hva tror dere?
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Fikk e-post om at de tilbyr nøkkel/ fob nr 2 til de som trenger det. Det var en gladnyhet.

Selv om Mustang Mach-E kan åpnes og startes både ved å bruke telefonen som nøkkel og ved hjelp av personlige koder, er vi klar over at mange savner en reservenøkkel til sin Mustang Mach-E. For de kundene som trenger det har vi derfor besluttet å tilby en nøkkel nr 2 vederlagsfritt, avklar dette med din forhandler dersom du ønsker en. Grunnet begrenset global tilgjengelighet på halvledere/mikrochips gjør vi oppmerksom på at det kan være leveringstid for nøkkelen.
Veldig bra @Ford Motor Company ! Én ting er at de i utgangspunktet baserte seg på at 'alle' skulle bruke telefonen som nøkkel, men jeg ser foreløpig ikke det store poenget. Setter pris på at Ford har revurdert dette og lar kundene velge selv – uten at det koster skjorta å skaffe seg en nøkkel nr. 2.

PS: Det finnes muligheter for å bruke telefon eller kode for å åpne døra hjemme også, men utrolig nok klarer (og velger) de fleste fortsatt å forholde seg til vanlige fysiske nøkler. ;)
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Veldig bh @Ford Motor Company ! Én ting er at de i utgangspunktet baserte seg på at 'alle' skulle bruke telefonen som nøkkel, men jeg ser foreløpig ikke det store poenget. Setter pris på at Ford har revurdert dette og lar kundene velge selv – uten at det koster skjorta å skaffe seg en nøkkel nr. 2.

PS: Det finnes muligheter for å bruke telefon eller kode for å åpne døra hjemme også, men utrolig nok klarer (og velger) de fleste fortsatt å forholde seg til vanlige fysiske nøkler. ;)
[/SITAT]
Ja ja, nok en nøkkel som blir liggende i en skuff og støver ned?
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Ja ja, nok en nøkkel som blir liggende i en skuff og støver ned?
Hehe, for noen kanskje …

Jeg fikk utlevert to nøkler og er superfornøyd med det! Min bedre halvdel er ikke glad i å kjøre på vinterstid, så har ikke testet nøkkel nr. 2 ennå. Dessuten er jeg veldig glad i å kjøre og spesielt nå som bilen er helt ny! ;)

Så at begge nøklene var definert som admin-nøkler (eller hva det heter), men tenkte å sette opp nøkkel nr. 2 med restriksjoner. Kjekt å ha når man skal låne bort bilen – som kommer til å skje etter hvert, men må lese meg opp på det igjen for jeg har glemt det.
Sponsored

 
 




Top